Punkt Porad Obywatelskich
Poradnictwo obywatelskie
Poradnictwo obywatelskie jest metodą wspierania osób w poszukiwaniu rozwiązań ich problemów poprzez udzielanie porad i informacji o ich prawach i obowiązkach obywatelskich w dziedzinach określonych w ofercie Biura Porad Obywatelskich (BPO).
Porady udzielane są w sprawach:
•        mieszkaniowych,
•        rodzinnych,
•        świadczeń socjalnych,
•        świadczeń z ubezpieczeń społecznych,
•        zatrudnienia i bezrobocia.
Informacje udzielane są w sprawach:
•        imigracji / repatriacji,
•        finansowych,
•        niepełnosprawności,
•        obywatela a instytucji,
•        pozbawienia wolności,
•        spadkowych,
•        konsumenckich,
•        stosunków międzyludzkich,
•        własności.
 
 Punkt  Porad Obywatelskich (BPO)
Jest miejscem gdzie każdy bez względu na wiek, płeć, narodowość, wykształcenie, status majątkowy może uzyskać bezpłatną, rzetelną, wyczerpującą poradę lub informację obywatelską.
W każdym przypadku doradca BPO wysłuchuje klienta i wspólnie z nim określa istotę jego problemu. Następnie - w zależności od rodzaju tego problemu -udziela porady lub informacji.
Porada obywatelska polega na:
- wyszukiwaniu w posiadanych zasobach informacyjnych różnych możliwości rozwiązania problemu,
 - przedstawieniu klientowi możliwych rozwiązań i ich konsekwencji,
 - wsparciu klienta w dokonaniu wyboru sposobu postępowania z poszanowaniem jego samodzielności w podejmowaniu decyzji,
 - w razie potrzeby sporządzeniu wspólnie z klientem planu działania.
 
Informacja obywatelska polega na:
- wskazaniu specjalisty, instytucji lub organizacji właściwej do załatwienia sprawy,
 - wyjaśnieniu obowiązującego trybu postępowania i podstawowych pojęć,
 - wskazaniu przepisów mających zastosowanie w sytuacji klienta.
 
Biura Porad Obywatelskich są zrzeszone w Związku Biur Porad Obywatelskich
 Zasady poradnictwa obywatelskiego
• Poufność
Biuro zapewnia zachowanie w tajemnicy:
-  samego faktu pobytu klienta w BPO oraz
-  wszystkich powierzonych przez klienta informacji.
Wyjątek od zasady stanowią sytuacje określone prawem,
a katalog tych praw znajduje się w biurze i może być
udostępniony na prośbę klienta.
• Bezpłatność
Usługi BPO są całkowicie bezpłatne.
• Bezstronność
Doradca udzielając porad nie kieruje się:
-  własnymi opiniami, przekonaniami i wartościami
-  nie ocenia klienta i jego działań
-  nie staje po żadnej ze stron konfliktu.
• Niezależność
BPO udzielając porad kieruje się wyłącznie dobrem klienta nie zaś interesem kogokolwiek innego.
• Samodzielność klienta
Doradca nie podejmuje decyzji za klienta. To klient sam dokonuje wyboru.
• Otwartość dla wszystkich
Każda osoba może być klientem biura i będzie przyjęta w sposób uwzględniający jej potrzeby i możliwości.
• Aktualność i rzetelność informacji
Każda porada udzielana jest w oparciu o istniejący system informacyjny, zgodny z obowiązującymi przepisami oraz ofertą innych organizacji działających na rzecz obywatela.
 Adresy
 
Biuro Porad Obywatelskich w Kijewie Królewskim Kijewo Królewskie 15 86-253 Kijewo Królewskie
Punkty Poradnictwa Obywatelskiego mieszczą się w:
•   Kijewo Królewskie
budynek Ośrodka Zdrowia tel.0-56 676-44-36
•   Chełmno
budynek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Harcerska 1, tel.0-56 677-24-55
•   Pruszcz
Gminne Centrum Informacji, Plac Poniatowskiego 10 tel.0-52 562-87-17
•   Unisław
Gminne Centrum Informacji, ul. Lipowa 33/2 tel.0-56 686-82-74
 
metryczka
Wytworzył: Sylwester Glaubert (28 stycznia 2008)
Opublikował: Sylwester Glaubert (28 stycznia 2008, 10:50:22)
Ostatnia zmiana: Dariusz Banach (9 maja 2023, 14:20:42)
Zmieniono: zmiana adresu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 11076

					
			





