Decyzja Nr 222/2024 o pozwoleniu na budowę budynku produkcyjno-magazynowego na działce nr 104/4 w Grubnie z infrastrukturą towarzyszącą na działkach nr 371, 191/3, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno.
Chełmno, dnia 26-11-2024r.
(miejscowość i data)
(oznaczenie organu wydającego decyzję)
9941/2024
(nr rejestru organu wydającego decyzję)
AABŚ.A.6740.1.190.2024.AS.AB
DECYZJA Nr 222/2024
Na
podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 - ustawy z dnia 7 lipca 1994r. –
Prawo budowlane (Dz. U. z 2024r., poz. 725 - tekst jednolity ze zmianami) oraz
na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2024r. poz. 572 - tekst jednolity), po rozpatrzeniu
wniosku o pozwolenie na budowę z dnia
13-09-2024r.,
zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany
i udzielam pozwolenia na budowę
dla:
MEDOS Paweł Buławka Sp. komandytowej
ul. Magazynowa 3
86-200 Chełmno
ul. Magazynowa 3
86-200 Chełmno
obejmujące:
budowę budynku produkcyjno-magazynowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w zabudowie produkcji
przemysłowej, na działce nr 104/4, obręb ewidencyjny Grubno, gmina Stolno oraz w
zabudowie produkcyjnej, składów i magazynów, zabudowie usługowej, na działkach
nr 371, 191/3, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno.
Kategoria obiektu budowlanego: kat. XVIII - budynki przemysłowe kat. VIII - inne budowle
Projektanci:
Anna Szulc
posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, nr
UAN-IV/8346/126/TO/88, będąca członkiem Kujawsko – Pomorskiej Okręgowej Izby
Architektów, nr ewidencyjny KP-0053,
Michał Jagodziński posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlane bez ograniczeń, nr KUP/0039/PWOK/04, wpisany na listę członków Kujawsko-Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, pod numerem: KUP/BO/0412/04,
Artur Herman posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, nr KUP/0182/PWBS/15, będący członkiem Kujawsko-Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, numer ewidencyjny KUP/IS/0036/16,
Paweł Michalski posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, nr ABIT-II-7131-40/01, będący członkiem Kujawsko-Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa nr ewidencyjny KUP/IE/3658/02.
Michał Jagodziński posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlane bez ograniczeń, nr KUP/0039/PWOK/04, wpisany na listę członków Kujawsko-Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, pod numerem: KUP/BO/0412/04,
Artur Herman posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, nr KUP/0182/PWBS/15, będący członkiem Kujawsko-Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, numer ewidencyjny KUP/IS/0036/16,
Paweł Michalski posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, nr ABIT-II-7131-40/01, będący członkiem Kujawsko-Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa nr ewidencyjny KUP/IE/3658/02.
z zachowaniem następujących warunków:
1.
Szczególne warunki zabezpieczenia
terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- budowa winna być prowadzona zgodnie z opieczętowanym pieczęcią tut. Starostwa projektem zagospodarowania terenu, projektem architektoniczno-budowlanym, a także projektem technicznym, który nie podlega zatwierdzeniu w decyzji o pozwoleniu na budowę i obowiązującymi przepisami w sposób gwarantujący zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- podczas wykonywania robót należy uwzględnić warunki decyzji, uzgodnień i opinii,
- zapewnić bezpieczeństwo ludzi i mienia,
- należy zapewnić geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie zgodnie z projektem zagospodarowania terenu i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnione służby geodezyjne, ponadto zgodnie z art. 43 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, obiekty lub elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, wymagające inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem,
- roboty wykonywać z uwzględnieniem i poszanowaniem uzbrojenia terenu,
- w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych,
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystywanie i przekształcanie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją konkretnej inwestycji,
- jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą,
- obowiązują warunki, ustalenia i obowiązki wynikające z decyzji Nr 2/2024 o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23-09-2024r. (znak: SRLiOŚ.6220.13.2023.AS), wydanej przez Wójta Gminy Stolno,
- wydanie niniejszej decyzji nie zwalnia inwestora z obowiązku uzyskania odpowiednich decyzji, pozwoleń, opinii, uzgodnień, jakie wymagane będą przed rozpoczęciem budowy oraz przed przystąpieniem do użytkowania.
2. Czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane w czasie realizacji inwestycji użytkować do dnia zgłoszenia zakończenia budowy,
3. Terminy rozbiórki:
a) istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania:
- nie dotyczy,
b) tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane podczas realizacji inwestycji rozebrać
w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zakończenia budowy,
4. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
a) powierzyć obowiązki kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego (§ 2 ust. 2 oraz § 3 pkt 2 lit. a) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001r. - w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego [Dz. U. z 2001r. Nr. 138 poz. 1554]) osobom posiadającym uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności,
b) kierownik budowy jest obowiązany:
- prowadzić dziennik budowy,
- umieścić na budowie, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych (ogłoszenie powyższe stosuje się do budowy lub rozbiórki, na której przewiduje się prowadzenie robót budowlanych trwających dłużej niż 30 dni roboczych i jednoczesne zatrudnienie co najmniej 20 pracowników albo na których planowany zakres robót przekracza 500 osobodni,
- odpowiednio zabezpieczyć teren robót budowlanych,
5. Informacje o obowiązkach i warunkach, wynikających z art. 54 lub art. 55 ustawy Prawo budowlane:
- przed przystąpieniem do użytkowania należy uzyskać decyzję organu nadzoru budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie,
wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-5 oraz art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane.
Obszar oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 28
ust. 2 ustawy - Prawo budowlane, ustalony przez organ wydający niniejszą
decyzję, obejmuje nieruchomości:
- budowa winna być prowadzona zgodnie z opieczętowanym pieczęcią tut. Starostwa projektem zagospodarowania terenu, projektem architektoniczno-budowlanym, a także projektem technicznym, który nie podlega zatwierdzeniu w decyzji o pozwoleniu na budowę i obowiązującymi przepisami w sposób gwarantujący zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- podczas wykonywania robót należy uwzględnić warunki decyzji, uzgodnień i opinii,
- zapewnić bezpieczeństwo ludzi i mienia,
- należy zapewnić geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie zgodnie z projektem zagospodarowania terenu i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnione służby geodezyjne, ponadto zgodnie z art. 43 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, obiekty lub elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, wymagające inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem,
- roboty wykonywać z uwzględnieniem i poszanowaniem uzbrojenia terenu,
- w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych,
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystywanie i przekształcanie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją konkretnej inwestycji,
- jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą,
- obowiązują warunki, ustalenia i obowiązki wynikające z decyzji Nr 2/2024 o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23-09-2024r. (znak: SRLiOŚ.6220.13.2023.AS), wydanej przez Wójta Gminy Stolno,
- wydanie niniejszej decyzji nie zwalnia inwestora z obowiązku uzyskania odpowiednich decyzji, pozwoleń, opinii, uzgodnień, jakie wymagane będą przed rozpoczęciem budowy oraz przed przystąpieniem do użytkowania.
2. Czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane w czasie realizacji inwestycji użytkować do dnia zgłoszenia zakończenia budowy,
3. Terminy rozbiórki:
a) istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania:
- nie dotyczy,
b) tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane podczas realizacji inwestycji rozebrać
w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zakończenia budowy,
4. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
a) powierzyć obowiązki kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego (§ 2 ust. 2 oraz § 3 pkt 2 lit. a) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001r. - w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego [Dz. U. z 2001r. Nr. 138 poz. 1554]) osobom posiadającym uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności,
b) kierownik budowy jest obowiązany:
- prowadzić dziennik budowy,
- umieścić na budowie, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych (ogłoszenie powyższe stosuje się do budowy lub rozbiórki, na której przewiduje się prowadzenie robót budowlanych trwających dłużej niż 30 dni roboczych i jednoczesne zatrudnienie co najmniej 20 pracowników albo na których planowany zakres robót przekracza 500 osobodni,
- odpowiednio zabezpieczyć teren robót budowlanych,
5. Informacje o obowiązkach i warunkach, wynikających z art. 54 lub art. 55 ustawy Prawo budowlane:
- przed przystąpieniem do użytkowania należy uzyskać decyzję organu nadzoru budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie,
wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-5 oraz art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane.
• działka/i nr 104/4, 104/5, 104/6, 104/7, 1/22, obręb ewidencyjny Grubno, jednostka ewidencyjna Stolno oraz działki nr 191/3, 371, 191/25, 191/23, 188/2, 174/4, obręb ewidencyjny nr 4, jednostka ewidencyjna Miasto Chełmno.
Integralną częścią niniejszej decyzji jest opieczętowany przez tutejsze Starostwo projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.
UZASADNIENIE
Dnia 13-09-2024r. do Starostwa Powiatowego w Chełmnie
wpłynął wniosek MEDOS Paweł Buławka Sp. komandytowej, z siedzibą przy ul.
Magazynowej 3, 86-200
Chełmno, działającej przez Pana Michała Panek, z MEDOS Paweł Buławka Sp. komandytowej, z siedzibą przy ul. Magazynowej 3, 86-200 Chełmno, o
zatwierdzenie projektu zagospodarowania terenu oraz projektu
architektoniczno-budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę budynku produkcyjno-magazynowego wraz z
infrastrukturą towarzyszącą na działce nr 104/4, obręb ewidencyjny Grubno, gmina Stolno oraz na
działkach nr 371, 191/3, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno. Do
wniosku dołączono 3 egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu
architektoniczno - budowlanego, oświadczenie o posiadanym prawie do
dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz pełnomocnictwo udzielone
Panu Michałowi Panek wraz z
potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej na kwotę 17,00 zł. Na terenie gdzie
zlokalizowana będzie inwestycja, obowiązują zapisy planów zagospodarowania
przestrzennego. Z planów tych wynika, że inwestycja realizowana będzie na
terenie produkcji przemysłowej, oraz w zabudowie produkcyjnej, składów i magazynów,
zabudowie usługowej.
W związku z niedołączeniem do w/w wniosku wszystkich niezbędnych załączników (w
tym: decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji o wyłączeniu gruntów z
produkcji rolnej, potwierdzenia uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie
pozwolenia na budowę), Starosta Chełmiński pismem z dnia 26-09-2024r. (znak:
AABŚ.A.6740.1.190.2024.AS.AB) wezwał Inwestora działającego przez
pełnomocnika do
dokonania uzupełnień w terminie 21 dni od odbioru wezwania, t.j. do dnia 18 października
2024r. Pełnomocnik inwestora pismem dnia 11-10-2024r, zwrócił się do tut.
organu o wydłużenie terminu uzupełnienia dokumentów do dnia 31-10-2024r.
Starosta Chełmiński pismem z dnia 15-10-2024r. (znak:
AABŚ.A.6740.1.190.2024.AS.AB) wydłużył czas na uzupełnienia do dnia 31
października 2024r. Pełnomocnik dostarczył wymagane prawem załączniki dnia
24-10-2024r. (t. j. z zachowaniem terminu).
Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem z dnia 28-10-2024r. (znak sprawy: AABŚ.A.6740.1.190.2024.AS.AB), zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w w/w sprawie oraz o możliwości zapoznania się z zebranymi dowodami i materiałami. Strony nie wniosły uwag do sprawy.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działki, na których planuje się budowę budynku produkcyjno-magazynowego (działka nr 104/4, obręb ewidencyjny Grubno, gmina Stolno) wraz z budową nowej oraz przebudową istniejącej infrastruktury (działki nr 371, 191/3, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno), która będzie wykorzystywana na potrzeby nowoprojektowanego budynku oraz istniejących i projektowanych w przyszłości (w kolejnych etapach) obiektów, w których Inwestor prowadzi i będzie prowadził swoją działalność związaną z produkcją parapetów. Z uwagi na rodzaj przedsięwzięcia oraz konieczność uzyskania na przedmiotową inwestycję (oraz kolejne etapy rozwoju działalności Inwestora) decyzji Wójta Gminy Stolno o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23-09-2043r. (znak: SRLiOŚ.6220.13.2023.AS), Starosta Chełmiński ustalił granicę przewidywanego obszaru, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie będące przedmiotem niniejszego wniosku, obejmującego teren przedsięwzięcia oraz działki będące w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości na której ma być zlokalizowany budynek produkcyjno-usługowy, a nie stanowiące własności Inwestora, t.j. działki nr 1/22, 104/5, 104/6, 104/7. Organ I instancji ujął w obszarze oddziaływania obiektu również w/w działki. Komunikacja do przedmiotowej inwestycji odbywała się będzie na dotychczasowych zasadach, istniejącym zjazdem z drogi krajowej nr 91, poprzez drogę dojazdową (jednostka według planu miejscowego KDD2), na którą składają się działki nr 188/2 i 174/4, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno) oraz układ dróg wewnętrznych na ternie firmy MEDOS (działki nr 191/23 i 191/25, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno). W związku z powyższym działki nr 188/2, 174/4, 191/23 i 191/25, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno również objęte zostały obszarem oddziaływania przedmiotowej inwestycji. Biorąc pod uwagę charakter inwestycji, na inne działki w ocenie tut. Starosty przedmiotowa inwestycja nie oddziałuje.
Niniejsza inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Wójt Gminy Stolno wydał dnia 23-09-2024r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (znak: SRLiOŚ.6220.13.2023.AS), w której określił uwarunkowania środowiskowe dla przedsięwzięcia polegającego na "zabudowie przemysłowo-magazynowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą na terenie zakładu MEDOS Paweł Buławka Sp. komandytowa w Chełmnie, przy ul. Magazynowej 3". Decyzja powyższa obejmuje nie tylko wnioskowaną halę - dotyczy ona części zakładu MEDOS. Planowane przedsięwzięcie dotyczy m.in. budowy hali magazynowo-usługowej Działu Parapetów wraz z magazynem dłużycowym stali i aluminium oraz hali produkcyjnej CNC. Jest to pierwszy zasadniczy etap inwestycji, w ramach którego przewidziano również budowę zbiornika retencyjnego na potrzeby p.poż.
Biorąc pod uwagę treść w/w decyzji środowiskowej, zakres inwestycji zawarty w projekcie oraz postanowienia art. 88 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r. poz. 1112 t.j.), Starosta Chełmiński nie twierdził przesłanek do ponownego przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania niniejszej decyzji. Ponadto tut. Starosta nie stwierdził, aby wnioskowane przedsięwzięcie mogło potencjalnie znacząco oddziaływać na Obszar Natura 2000, stosownie do art. 96 wspomnianej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
W ocenie Starosty Chełmińskiego, przedłożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany, ma wymaganą formę i jest kompletny. Został wykonany i sprawdzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektu były członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoby te złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia, w tym również ostateczne decyzje o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej (decyzja Starosty Chełmińskiego: z dnia 6 czerwca 2019r., znak: GKN.C.6124.22.2019.JB, z dnia 20 marca 2024r., znak: GKN.C.6124.12.2024.JB, z dnia 20 czerwca 2024r., znak: GKN.C.6124.27.2024.JB).
Zdaniem organu pierwszej instancji złożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany jest zgodny z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonego uchwałą Rady Gminy Stolno nr LVII/377/2023 z dnia 22 września 2023r., w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego przy drodze krajowej nr DK91, obręb ewidencyjny Grubno, gmina Stolno, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod poz. 5883z dnia 26 września 2023r. (inwestycja zlokalizowana będzie w jednostce oznaczonej w planie jako 1PP) oraz ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego miasta Chełmna, zatwierdzonego uchwałą Rady Miasta Chełmna nr XXXVI/254/2021 z dnia 28 kwietnia 2021r., w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 2 terenów położonych w Chełmnie, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod poz. 2693, z dnia 28 maja 2021r. (inwestycja zlokalizowana będzie w jednostce oznaczonej w planie jako PU2).
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.
Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem z dnia 28-10-2024r. (znak sprawy: AABŚ.A.6740.1.190.2024.AS.AB), zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w w/w sprawie oraz o możliwości zapoznania się z zebranymi dowodami i materiałami. Strony nie wniosły uwag do sprawy.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działki, na których planuje się budowę budynku produkcyjno-magazynowego (działka nr 104/4, obręb ewidencyjny Grubno, gmina Stolno) wraz z budową nowej oraz przebudową istniejącej infrastruktury (działki nr 371, 191/3, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno), która będzie wykorzystywana na potrzeby nowoprojektowanego budynku oraz istniejących i projektowanych w przyszłości (w kolejnych etapach) obiektów, w których Inwestor prowadzi i będzie prowadził swoją działalność związaną z produkcją parapetów. Z uwagi na rodzaj przedsięwzięcia oraz konieczność uzyskania na przedmiotową inwestycję (oraz kolejne etapy rozwoju działalności Inwestora) decyzji Wójta Gminy Stolno o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23-09-2043r. (znak: SRLiOŚ.6220.13.2023.AS), Starosta Chełmiński ustalił granicę przewidywanego obszaru, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie będące przedmiotem niniejszego wniosku, obejmującego teren przedsięwzięcia oraz działki będące w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości na której ma być zlokalizowany budynek produkcyjno-usługowy, a nie stanowiące własności Inwestora, t.j. działki nr 1/22, 104/5, 104/6, 104/7. Organ I instancji ujął w obszarze oddziaływania obiektu również w/w działki. Komunikacja do przedmiotowej inwestycji odbywała się będzie na dotychczasowych zasadach, istniejącym zjazdem z drogi krajowej nr 91, poprzez drogę dojazdową (jednostka według planu miejscowego KDD2), na którą składają się działki nr 188/2 i 174/4, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno) oraz układ dróg wewnętrznych na ternie firmy MEDOS (działki nr 191/23 i 191/25, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno). W związku z powyższym działki nr 188/2, 174/4, 191/23 i 191/25, obręb ewidencyjny nr 4, gmina Miasto Chełmno również objęte zostały obszarem oddziaływania przedmiotowej inwestycji. Biorąc pod uwagę charakter inwestycji, na inne działki w ocenie tut. Starosty przedmiotowa inwestycja nie oddziałuje.
Niniejsza inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Wójt Gminy Stolno wydał dnia 23-09-2024r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (znak: SRLiOŚ.6220.13.2023.AS), w której określił uwarunkowania środowiskowe dla przedsięwzięcia polegającego na "zabudowie przemysłowo-magazynowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą na terenie zakładu MEDOS Paweł Buławka Sp. komandytowa w Chełmnie, przy ul. Magazynowej 3". Decyzja powyższa obejmuje nie tylko wnioskowaną halę - dotyczy ona części zakładu MEDOS. Planowane przedsięwzięcie dotyczy m.in. budowy hali magazynowo-usługowej Działu Parapetów wraz z magazynem dłużycowym stali i aluminium oraz hali produkcyjnej CNC. Jest to pierwszy zasadniczy etap inwestycji, w ramach którego przewidziano również budowę zbiornika retencyjnego na potrzeby p.poż.
Biorąc pod uwagę treść w/w decyzji środowiskowej, zakres inwestycji zawarty w projekcie oraz postanowienia art. 88 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r. poz. 1112 t.j.), Starosta Chełmiński nie twierdził przesłanek do ponownego przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania niniejszej decyzji. Ponadto tut. Starosta nie stwierdził, aby wnioskowane przedsięwzięcie mogło potencjalnie znacząco oddziaływać na Obszar Natura 2000, stosownie do art. 96 wspomnianej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
W ocenie Starosty Chełmińskiego, przedłożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany, ma wymaganą formę i jest kompletny. Został wykonany i sprawdzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektu były członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoby te złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia, w tym również ostateczne decyzje o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej (decyzja Starosty Chełmińskiego: z dnia 6 czerwca 2019r., znak: GKN.C.6124.22.2019.JB, z dnia 20 marca 2024r., znak: GKN.C.6124.12.2024.JB, z dnia 20 czerwca 2024r., znak: GKN.C.6124.27.2024.JB).
Zdaniem organu pierwszej instancji złożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany jest zgodny z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonego uchwałą Rady Gminy Stolno nr LVII/377/2023 z dnia 22 września 2023r., w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego przy drodze krajowej nr DK91, obręb ewidencyjny Grubno, gmina Stolno, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod poz. 5883z dnia 26 września 2023r. (inwestycja zlokalizowana będzie w jednostce oznaczonej w planie jako 1PP) oraz ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego miasta Chełmna, zatwierdzonego uchwałą Rady Miasta Chełmna nr XXXVI/254/2021 z dnia 28 kwietnia 2021r., w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 2 terenów położonych w Chełmnie, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod poz. 2693, z dnia 28 maja 2021r. (inwestycja zlokalizowana będzie w jednostce oznaczonej w planie jako PU2).
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.
Od
decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego za pośrednictwem
organu, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej
doręczenia.
Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 Kpa).
Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 Kpa).
ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:
Uiszczono opłatę skarbową w kwocie 539,00 zł na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U z 2023 poz. 2111 - ze zmianami), zgodnie z załącznikiem część III kolumna II ust. 9, pkt 1 ppkt a) do w/w ustawy.
(pieczęć imienna i podpis osoby upoważnionej do wydania decyzji)
(pieczęć okrągła)
Otrzymują:
1. Inwestor - MEDOS Paweł Buławka Sp. komandytowa., ul.
Magazynowa 3, 86-200 Chełmno, działająca przez pełnomocnika - Pana Michała
Panek, MEDOS Paweł Buławka Sp.
komandytowa., ul. Magazynowa 3, 86-200 Chełmno (po 1 egzemplarzu projektu
architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 2 teczki),
2. Strony według wykazu,
3. A/a (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 2 teczki).
2. Strony według wykazu,
3. A/a (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 2 teczki).
Do wiadomości:
1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno, (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 2 teczki),
2. Wójt Gminy Stolno, Stolno 112, 85-212 Stolno,
3. Burmistrz Miasta Chełmno, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno,
4. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno.
1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno, (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 2 teczki),
2. Wójt Gminy Stolno, Stolno 112, 85-212 Stolno,
3. Burmistrz Miasta Chełmno, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno,
4. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno.
Informacja o niniejszej decyzji oraz o możliwości
zapoznania się z dokumentacją sprawy, w tym z uzgodnieniem regionalnego
dyrektora ochrony środowiska i opinią inspektora sanitarnego podlega podaniu do
publicznej wiadomości zgodnie z art. 95 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r. poz.
1112 t.j.)1)
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach
zapoznania się z jej treścią oraz z
dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72
ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania na środowisko.2)
Pouczenie:
1)
Inwestor jest zobowiązany zawiadomić organ nadzoru budowlanego oraz projektanta
sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym
terminie rozpoczęcia robót budowlanych.
2) Do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza dokumenty, o których mowa a rt. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane.
3) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest obowiązany dokonać czynności, o których mowa w art. 42 ustawy Prawo budowlane.
4) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor występuje do Starosty w celu rejestracji i ostemplowania przedłożonego dziennika budowy.
5) Do użytkowania obiektu budowlanego, na budowę którego wymagana jest decyzja o pozwoleniu na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego należy uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji i obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i osrtóg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
6)Inwestor może przystapić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
.....................
2) Do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza dokumenty, o których mowa a rt. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane.
3) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest obowiązany dokonać czynności, o których mowa w art. 42 ustawy Prawo budowlane.
4) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor występuje do Starosty w celu rejestracji i ostemplowania przedłożonego dziennika budowy.
5) Do użytkowania obiektu budowlanego, na budowę którego wymagana jest decyzja o pozwoleniu na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego należy uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji i obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i osrtóg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
6)Inwestor może przystapić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
1) Dotyczy decyzji wydanych w toku postępowania, w ramach którego przeprowadzono ponowną ocenę oddziaływania na środowisko.
2) Dotyczy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
metryczka
Wytworzył: Arkadiusz Beska (26 listopada 2024)
Opublikował: Agata Sibilla (2 grudnia 2024, 14:32:22)
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Chełmnie
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 68