Decyzja nr 132/2024 o pozwoleniu na budowę instalacji zbiornikowej gazu płynnego do zasilania suszarni ziarna, na działce nr 4/2 w Tytlewie

                                                                                         
                                                                      Chełmno, dnia 01-07-2024r.
                                                                                                   
 (oznaczenie organ wydającego decyzję)
                     5589/2024
 (nr rejestru organu wydającego decyzję)
         AABŚ.A.6740.1.99.2024.JB

     DECYZJA Nr 132/2024
 
    Na podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4  i art. 36 - ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024r., poz. 725 - tekst jednolity) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024r. poz. 572 - tekst jednolity), po rozpatrzeniu wniosku  o pozwolenie na budowę  z dnia 07-05-2024r.,

  zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany
                                                         i udzielam pozwolenia na budowę                                      
  dla:

Pana Pawła Kasperskiego


obejmujące:

budowę instalacji zbiornikowej gazu płynnego do zasilania suszarni ziarna, w zabudowie zagrodowej, z lokalizacją inwestycji na działce nr 4/2, obręb ewidencyjny Tytlewo,                    gmina Lisewo

Kategoria obiektu budowlanego: kat. VIII- inne budowle
                                                                                                                                                             Projektant:
Grzegorz Żandarski  posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych kanalizacyjnych, nr POM/0040/POOS/14, będący członkiem Kujawsko – Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, nr ewidencyjny KUP/IS/0101/19

z zachowaniem następujących warunków:
1.  Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
budowa winna być prowadzona zgodnie z opieczętowanym pieczęcią tut. Starostwa projektem zagospodarowania terenu, projektem architektoniczno-budowlanym, a także projektem technicznym, który nie podlega zatwierdzeniu w decyzji o pozwoleniu na budowę i obowiązującymi przepisami w sposób gwarantujący zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- podczas wykonywania robót należy uwzględnić warunki decyzji, uzgodnień i opinii,
- zapewnić bezpieczeństwo ludzi i mienia,
-należy zapewnić geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie zgodnie z projektem zagospodarowania terenu i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnione służby geodezyjne ((zgodnie z art. 43 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, obiekty lub elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, wymagające inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem)
- roboty wykonywać z uwzględnieniem i poszanowaniem uzbrojenia terenu,
- w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych,
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystywanie                                      i przekształcanie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne  w związku z realizacją konkretnej inwestycji,
- jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą,
- obowiązują warunki, ustalenia i obowiązki wynikające z decyzji Wójta Gminy Lisewo               o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia z dnia 14-09-2023r. (znak: RGiI.6220.3.2023.PK),
2.  Czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
tymczasowe obiekty budowlane użytkowane w czasie realizacji inwestycji użytkować                 do dnia zgłoszenia zakończenia budowy,
     3.   Terminy rozbiórki:
a)    istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania
 -    nie dotyczy,
b)    tymczasowych obiektów budowlanych:
 -    tymczasowe obiekty budowlane użytkowane podczas realizacji inwestycji rozebrać
w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zakończenia budowy,
 4.  Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
a)  powierzyć obowiązki kierownika budowy i inspektora nadzoru inwentarskiego (§ 2 ust. 1 pkt. 7) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001r. - w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest  wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. 2001 Nr 138 poz. 1554)] osobom posiadającym uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności,
b) kierownik budowy jest obowiązany:
-  prowadzić dziennik budowy,
-  umieścić na budowie, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych (ogłoszenie powyższe stosuje się do budowy lub rozbiórki, na której przewiduje się prowadzenie robót budowlanych trwających dłużej niż 30 dni roboczych i jednoczesne zatrudnienie co najmniej 20 pracowników albo na których planowany zakres robót przekracza 500 osobodni,
 - odpowiednio zabezpieczyć teren robót budowlanych,
5. Informacje o obowiązkach i warunkach, wynikających z art. 54 lub art. 55 ustawy Prawo budowlane:
 - przed przystąpieniem do użytkowania zawiadomić organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy,
wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-5 oraz art. 42 ust. 1  ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane.

    Obszar oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane, ustalony przez organ wydający niniejszą decyzję, obejmuje nieruchomości:
działka/i nr 4/2, obręb ewidencyjny Tytlewo, jednostka ewidencyjna Lisewo.
 
Integralną częścią niniejszej decyzji jest opieczętowany przez tutejsze Starostwo projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.

UZASADNIENIE

Dnia 07-05-2024r. do Starostwa Powiatowego w Chełmnie wpłynął wniosek  Pana Pawła Kasperskiego, o zatwierdzenie projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę instalacji zbiornikowej gazu płynnego do zasilania suszarni ziarna, z lokalizacją inwestycji na działce nr 4/2 w miejscowości Tytlewo, gmina Lisewo. Do wniosku dołączono 3 egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno - budowlanego, oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za pozwolenie na budowę, na kwotę 91,00 zł, ostateczną decyzję o warunkach zabudowy oraz ostateczną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Z decyzji o warunkach zabudowy wynika, że inwestycja prowadzona będzie w zabudowie zagrodowej.
    Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem z dnia 05-06-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.99.2024.JB) zawiadomiono stronę o wszczęciu postępowania administracyjnego w w/w sprawie oraz o możliwości zapoznania się z zebranymi dowodami i materiałami. Strona nie wniosła uwag do sprawy.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działkę, na której przewidziano inwestycję tj. działkę nr 4/2. Na inne działki zdaniem Starosty Chełmińskiego inwestycja                             nie oddziałuje.
Inwestycja będąca uzupełnieniem zabudowy zagrodowej, po zsumowaniu parametrów, zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Wójt Gminy Lisewo wydał dnia 14-09-2023r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia (znak:                                               RGiL.6220.3.2023.PK). Zakres inwestycji jest zgodny z tą decyzją. W ocenie organu pierwszej instancji, projektowana inwestycja nie będzie potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko przyrodnicze i krajobraz oraz Chełmiński Park Krajobrazowy. Biorąc pod uwagę art. 88 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. z 2023r. poz. 1094 t.j. ze zmianami), Starosta Chełmiński nie stwierdził przesłanek do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Ponadto, biorąc pod uwagę charakter przedsięwzięcia oraz lokalizację, organ pierwszej instancji nie stwierdził, że przedsięwzięcie to może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Tym samym tut. Starosta odstąpił od przeprowadzenia postępowania określonego w Rozdziale 5 w/w ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza wykorzystanie i przekształcenie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne, w związku  z realizacją przedmiotowej inwestycji. Zdaniem organu pierwszej instancji, przedłożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany, ma wymaganą formę i jest kompletny. Został wykonany przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane, która w chwili sporządzania projektu była członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba ta złożyła oświadczenie, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia, w tym ostateczną decyzję Wójta Gminy Lisewo o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa powyżej.
Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane, sprawdzono przedłożony projekt i stwierdzono naruszenia, w zakresie określonym w w/w przepisie. W oparciu o art. 35 ust. 3 cytowanej ustawy, postanowieniem (znak: AABŚ.A.6740.1.99.2024.JB) z dnia 05-06-2024r. został nałożony obowiązek usunięcia braków, w terminie 14 dni od dnia otrzymania postanowienia (tj. do dnia 24 czerwca 2024r. włącznie). Dnia 18-06-2024r. inwestor złożył do tut. urzędu pismo z prośbą o przedłużenie terminu wykonania obowiązku nałożonego postanowieniem z dnia 05-06-2024r. (znak AABŚ.A.6740.1.99.2024.JB), do dnia 05-07-2024r. Starosta Chełmiński postanowieniem z dnia 20-06-2024r. (znak AABŚ.A.6740.1.99.2024.JB) przesunął termin wypełnienia obowiązku nałożonego postanowieniem własnym z dnia 05-06-2024r., do dnia 5 lipca 2024r. Inwestor ostatecznie uzupełnił wyszczególnione braki w dniu 24-06-2024r., tj. z zachowaniem nałożonego terminu.        
W ocenie Starosty Chełmińskiego złożony projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany jest zgodny z  ustaleniami decyzji Nr 31/2023 Wójta Gminy Lisewo o warunkach zabudowy z dnia 21-12-2023r. (znak: RGiI.6730.30.2023.MS). Jest także zgodny z wymaganiami ochrony środowiska określonymi w wyżej wspomnianej decyzji                         o środowiskowych uwarunkowaniach.
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.

    Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
    Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
    Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 Kpa).

ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:

Uiszczono opłatę skarbową w kwocie 91,00 zł na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U z 2023 poz. 2111), zgodnie z załącznikiem część III kolumna II ust. 9, pkt 1 ppkt i).
                                                                                  
                                                                                                                                                          
                                                                                                                                                                          (pieczęć imienna i podpis osoby upoważnionej do wydania decyzji)
       
     (pieczęć okrągła)

Otrzymują:
Inwestor - Pan Paweł Kasperski, (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka),
A/a (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka).

Do wiadomości:
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno, (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu -  1 teczka),
Wójt Gminy Lisewo, ul. Chełmińska 2, 86-230 Lisewo,
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno.

Informacja o niniejszej decyzji oraz o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy, w tym z uzgodnieniem regionalnego dyrektora ochrony środowiska i opinią inspektora sanitarnego podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 95 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r. poz. 1094 t.j. ze zmianami)1)
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.2)                

Pouczenie:
1) Inwestor jest zobowiązany zawiadomić organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych.
2) Do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza  dokumenty, o których mowa a rt. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane.
3) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest obowiązany dokonać czynności, o których mowa w art. 42 ustawy Prawo budowlane.
4) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor występuje do Starosty w celu wydania  (ostemplowania) dziennika budowy
5) Do użytkowania obiektu budowlanego, na budowę którego wymagana jest decyzja o pozwoleniu na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu organu nadzoru budowlanego   o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego należy uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji i obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i osrtóg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
6) Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
.....................
1) Dotyczy decyzji wydanych w toku postępowania, w ramach którego przeprowadzono  ponowną ocenę oddziaływania na środowisko.
2)  Dotyczy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

metryczka


Wytworzył: Arkadiusz Beska (1 lipca 2024)
Opublikował: Agata Sibilla (4 lipca 2024, 10:58:06)
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Chełmnie

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 54