Informacja o wydaniu decyzji o pozwoleniu na budowę Nr 110/202417.05.2024

Informacja o wydaniu decyzji o pozwoleniu na budowę Nr 110/2024

17.05.2024

Chełmno, dnia 17-05-2024r.
          
(oznaczenie organu wydającego decyzję)
3643/2024
(nr rejestru organu wydającego decyzję)
AABŚ.A.6740.1.64.2024.BP
DECYZJA Nr 110/2024
 
Na podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4  i art. 36 - ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024r., poz. 725 - tekst jednolity) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024r. poz. 572 - tekst jednolity), po rozpatrzeniu wniosku  o pozwolenie na budowę z dnia 14-03-2024r.,

zatwierdzam projekt zagospodarowania działki oraz projekt architektoniczno-budowlany
i udzielam pozwolenia na budowę dla:
PVPOWER 2 sp.  z o.o.
ul. Aleja 700-lecia 2
87-720 Ciechocinek


obejmujące:
budowę farmy fotowoltaicznej o mocy do 15 MW wraz z niezbędną infrastrukturą  techniczną towarzyszącą, na działce nr 167/2, obręb ewidencyjny Malankowo, gmina Lisewo.
Kategoria obiektu budowlanego: kat. VIII - inne budowle                                                                                                                                                       
Projektanci:
Jacek Dzierżawski posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, nr KUP/0115/PWOK/10, będący członkiem Kujawsko - Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, nr ewidencyjny KUP/BO/0014/11,
Andrzej Klawiter posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej, w zakresie sieci i instalacji  elektrycznych, nr AUB-KZ-7210/72/90, będący członkiem  Kujawsko - Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, nr ewidencyjny KUP/IE/0252/07.
z zachowaniem następujących warunków:
1.  Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
budowa winna być prowadzona zgodnie z opieczętowanym pieczęcią tut. Starostwa projektem zagospodarowania działki, projektem architektoniczno-budowlanym, a także projektem technicznym, który nie podlega zatwierdzeniu w decyzji o pozwoleniu na budowę                      i obowiązującymi przepisami w sposób gwarantujący zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- podczas wykonywania robót należy uwzględnić warunki uzgodnień i opinii,
- zapewnić bezpieczeństwo ludzi i mienia,
- należy zapewnić geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie zgodnie z projektem zagospodarowania działki i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnione służby geodezyjne (zgodnie z art. 43 ust 3 ustawy Prawo budowlane, obiekty lub elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, wymagające inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem),
- w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych,
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystywanie i przekształcanie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne  w związku z realizacją konkretnej inwestycji,
- jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą,
- obowiązują warunki, ustalenia i obowiązki wynikające z decyzji Wójta Gminy                       Lisewo o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia z dnia 07-12-2022r. (znak: RGiI.6220.3.2022.PK),
2.  Czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
-   tymczasowe obiekty budowlane użytkowane w czasie realizacji inwestycji użytkować  do dnia  zgłoszenia zakończenia budowy,
3.   Terminy rozbiórki:
     a)    istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania:
- nie dotyczy,
b)    tymczasowych obiektów budowlanych:
 -    tymczasowe obiekty budowlane użytkowane podczas realizacji inwestycji rozebrać  w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zakończenia budowy,
4. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
a) powierzyć obowiązki kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego (§ 2 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001r. - w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego[Dz. U. z 2001r. Nr. 138 poz. 1554]) osobom posiadającym uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności,
       b)  kierownik budowy jest obowiązany:
       -  prowadzić dziennik budowy,
       - umieścić na budowie, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie  zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych (ogłoszenie powyższe stosuje się do budowy lub rozbiórki, na której przewiduje się prowadzenie robót budowlanych trwających dłużej niż 30 dni roboczych i jednoczesne zatrudnienie co najmniej 20 pracowników albo na których planowany zakres robót przekracza 500 osobodni,
       - odpowiednio zabezpieczyć teren robót budowlanych,
5. Informacje o obowiązkach i warunkach, wynikających z art. 54 lub art. 55 ustawy Prawo budowlane:
- przed przystąpieniem do użytkowania zawiadomić organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy,
wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-5 oraz art. 42 ust. 1  ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane.
    Obszar oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane, ustalony przez organ wydający niniejszą decyzję, obejmuje nieruchomości:
działka/i nr 167/2, 100, 101/2, 102/2 obręb ewidencyjny Malankowo, jednostka ewidencyjna Lisewo.
Integralną częścią niniejszej decyzji jest opieczętowany przez tutejsze Starostwo projekt zagospodarowania działki i projekt architektoniczno - budowlany

UZASADNIENIE
Dnia 14-03-2024r. do Starostwa Powiatowego w Chełmnie wpłynął wniosek PVPOWER 2 sp. z o.o., ul. Aleja 700-lecia 2, 87-720 Ciechocinek, o zatwierdzenie projektu zagospodarowania działki oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę farmy fotowoltaicznej o mocy do 15 MW wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, na działce nr 167/2, obręb ewidencyjny Malankowo, gmina Lisewo. Do wniosku dołączono 3 egzemplarze projektu zagospodarowania działki i projektu architektoniczno - budowlanego, oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę na kwotę 155,00 zł, ostateczną decyzję o warunkach zabudowy, ostateczną decyzję przenoszącą w/w warunki zabudowy na aktualnego inwestora, ostateczną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, ostateczną decyzję przenoszącą decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach oraz załącznik graficzny do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o którym mowa w art. 33 ust. 2 pkt. 11 ustawy Prawo budowlane.                       
    Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem z dnia 25-04-2024r. (znak sprawy: AABŚ.A.6740.1.64.2024.BP), zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w w/w sprawie oraz o możliwości zapoznania się z zebranymi dowodami i materiałami. Strony nie wniosły uwag do sprawy.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działkę nr 167/2, na której przewidziano  budowę farmy fotowoltaicznej z infrastrukturą techniczną. Komunikacja do działki nr 167/2 odbywała się będzie poprzez projektowane zjazdy z drogi gminnej (według odrębnego opracowania) tj. działka nr 100, poprzez działki nr 101/2, 102/2, które również objęto obszarem oddziaływania. Biorąc pod uwagę charakter inwestycji, na inne działki w ocenie tut. Starosty przedsięwzięcie nie oddziałuje.
Przedmiotowa inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Wójt Gminy Lisewo wydał decyzję z dnia 07-12-2022r. (znak: RGiI.6220.3.2022.PK) o środowiskowych uwarunkowaniach,   w której ustalił środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 15 MW, składającej się z wolnostojących paneli fotowoltaicznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym przyłączami energetycznymi i stacjami transformatorowymi na terenie działki nr 167/2 w obrębie Malankowo, gmina Lisewo. Decyzja powyższa przeniesiona została przez Wójta Gminy Lisewo na aktualnego inwestora decyzją  Nr 11/2023r. z dnia  15-05-2023r.(znak: RgiI.6730.11.2023.MS). Zakres inwestycji jest zgodny z tą decyzją. Mając na względzie art. 88 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tut. Organ nie stwierdził przesłanek do przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, w ramach postępowania w sprawie wydania niniejszej decyzji. Prowadząc jednak postępowanie administracyjne Starosta Chełmiński przeanalizował, zgodnie z art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. - o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U z 2023r. poz. 1094 ze zm.), czy przedsięwzięcie może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Inwestycja nie jest położona na tym obszarze. Ponadto jest oddalona znacznie od tego obszaru. Tym samym Starosta Chełmiński odstąpił od przeprowadzenia postępowania określonego w rozdziale 5 w/w ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa  w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
 Z projektu wynika, że będą spełnione wymagania i warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację inwestycji.
Mając na względzie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane, sprawdzono przedłożony projekt i stwierdzono naruszenia, w zakresie określonym w w/w przepisie. W oparciu o art. 35 ust. 3 w/w ustawy, postanowieniem z dnia 25-04-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.64.2024.BP) został nałożony na Inwestora obowiązek usunięcia braków, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego postanowienia tj. do dnia 16-05-2024r. Braki zostały uzupełnione z zachowaniem terminu.
 Zdaniem organu pierwszej instancji, ostatecznie przedłożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany, ma wymaganą formę i jest kompletny.                     Został wykonany przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektu były członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoby te złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia.
W ocenie Starosty Chełmińskiego projekt zagospodarowania działki i projekt architektoniczno - budowlany jest zgodny z wymogami decyzji Nr 6/2023 o warunkach zabudowy z dnia 28-03-2023r., (znak: RGiI.6730.1.2023.MS), przeniesionej na aktualnego inwestora  decyzją  Nr 11/2023r. z dnia 15-05-2023r.(znak: RGiI.6730.11.2023.MS), które wydane zostały przez Wójta Gminy Lisewo oraz jest zgodny z wymogami ochrony środowiska określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację inwestycji z dnia 07-12-2022r. (znak: RGiI.6220.3.2022.PK), przeniesionej na aktualnego inwestora decyzją z dnia 17-10-2023r. (znak: RgiI.6220.9.2022.PK), która również została wydana przez Wójta Gminy Lisewo.
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
    Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
    Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a §2 Kpa).

ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:

Uiszczono opłatę skarbową w kwocie 155,00 zł na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U z 2023 poz. 2111), zgodnie z załącznikiem część III kolumna II ust. 9, pkt 1 ppkt h).
                                                                                                           
                                                                                                   
                                        (pieczęć imienna i podpis osoby upoważnionej do wydania decyzji)
   ...........................
   (pieczęć okrągła)
                                                                                                              


Otrzymują:
1. Inwestor -  PVPOWER 2 sp. z o.o., ul. Aleja  700-lecia 2, 87-720 Ciechocinek ( 1 egzemplarz projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania działki - 1 teczka),
2. strony według wykazu,
3. A/a ( 1 egzemplarz projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania działki  - 1 teczka).

Do wiadomości:
1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno, ( 1 egzemplarz projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania działki -  1 teczka),
2. Wójt Gminy Lisewo, ul. Chełmińska 2, 86-230 Lisewo,
3. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno.

Informacja o niniejszej decyzji oraz o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy,              w tym z uzgodnieniem regionalnego dyrektora ochrony środowiska i opinią inspektora sanitarnego podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 95 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r. poz. 1094 t.j. ze zm.)1)
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.2)
   
Pouczenie:
1) Inwestor jest zobowiązany zawiadomić organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych.
2) Do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza  dokumenty, o których mowa a rt. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane.
3) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest obowiązany dokonać czynności, o których mowa w art. 42 ustawy Prawo budowlane.
4) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor występuje do Starosty wydania (ostemplowania) dziennika budowy.
5) Do użytkowania obiektu budowlanego, na budowę którego wymagana jest decyzjao pozwoleniu na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu organu nadzoru budowlanego  o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego należy uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji i obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i osrtóg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane).
6) Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia  7 lipca 1994r. – Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
.....................
1) Dotyczy decyzji wydanych w toku postępowania, w ramach którego przeprowadzono  ponowną ocenę oddziaływania na środowisko.
2)  Dotyczy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.








metryczka


Wytworzył: Arkadiusz Beska (17 maja 2024)
Opublikował: Agata Sibilla (27 maja 2024, 08:45:04)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 80