Ogłoszenie o naborze kandydatów na członków Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego kadencji 2023-202605.04.2023

Ogłoszenie o naborze kandydatów na członków Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego kadencji 2023-2026

05.04.2023

Ogłoszenie o naborze kandydatów na członków Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego kadencji 2023-2026

Zarząd Powiatu Chełmińskiego ogłasza nabór kandydatów do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego kadencji 2023-2026, zwanej dalej „Radą” spośród przedstawicieli organizacji pozarządowych w rozumieniu art. 3 ust. 2 oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzących działalność statutową na terenie powiatu chełmińskiego.

1. Zgodnie z § 2 ust. 2 Uchwały Nr XXVIII/208/2022 Rady Powiatu Chełmińskiego z dnia 17 sierpnia 2022 r. w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego w skład Rady wchodzi 8 członków, w tym:
1) 2 przedstawicieli Rady Powiatu Chełmińskiego,
2) 2 przedstawicieli Zarządu Powiatu Chełmińskiego,
3) 4 przedstawicieli organizacji pozarządowych prowadzących działalność statutową na terenie powiatu chełmińskiego.

2. Kandydatów do Rady z ramienia organizacji pozarządowych zgłaszają pisemnie organizacje pozarządowe na karcie zgłoszenia kandydata stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XXVIII/208/2022 Rady Powiatu Chełmińskiego z dnia 17 sierpnia 2022 r. w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego (druk karty zgłoszenia kandydata zamieszczono pod niniejszym ogłoszeniem).

3. Do zgłoszenia należy dołączyć klauzulę informacyjną RODO podpisaną przez kandydata (druk klauzuli informacyjnej zamieszczono pod niniejszym ogłoszeniem).

4. Każda organizacja pozarządowa może zgłosić jednego kandydata na członka Rady.

5. Kandydat do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego:
1) nie może być karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz musi korzystać z pełni praw publicznych,
2) powinien posiadać kwalifikacje przydatne do wykonywania zadań członka Rady,
3) powinien wyrazić zgodę na kandydowanie na członka Rady,
4) powinien wyrazić zgodę na przetwarzanie wszystkich danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia kandydata, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, w związku z kandydowaniem na członka Rady oraz wyrazić zgodę na upublicznianie informacji zawartych w zgłoszeniu,
5) powinien zapoznać się z treścią Regulaminu Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego przyjętego Uchwałą Nr XXVIII/208/2022 Rady Powiatu Chełmińskiego z dnia 17 sierpnia 2022 r.,
6) powinien oświadczyć, że dane zawarte we wniosku są zgodne z prawdą i stanem faktycznym oraz jest świadomy, iż na podstawie art. 233 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny, za podanie nieprawdy lub zatajenie prawdy grozi kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

6. Zgłoszenia należy dokonać poprzez złożenie karty zgłoszenia kandydata do Rady wraz z klauzulą informacyjną, o której mowa w pkt 3 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmnie lub listownie, na adres Starostwa Powiatowego w Chełmnie (decyduje data nadania w placówce pocztowej).
Niezależnie od wybranej formy dostarczenia zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną RODO, należy przesłać w wersji elektronicznej – edytowalnej do wykorzystania w celu opracowania informacji o kandydatach / członkach Rady (e-mail: k.lewandowska@powiat-chelmno.pl).

7. Zgłoszenie powinno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania danej organizacji pozarządowej.

8. Nabór prowadzony jest w terminie do dnia 19 kwietnia 2023 r.

9. Zgłoszenia złożone po terminie lub zawierające braki formalne nie będą rozpatrywane.

10. W przypadku zgłoszenia mniej niż czterech kandydatów przedłuża się nabór o 7 dni, po tym czasie gdy liczba kandydatów nie będzie wystarczająca to Zarząd Powiatu w drodze uchwały podejmuje decyzję o nieutworzeniu Rady.

11. W przypadku zgłoszenia czterech kandydatów przez organizacje pozarządowe, głosowania nie przeprowadza się, a wszyscy kandydaci zostają powołani w skład Rady.

12. W przypadku zgłoszenia większej liczby kandydatów, wybór członków Rady następuje na zebraniu wyborczym spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje pozarządowe w trybie określonym w Regulaminie Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego, stanowiącym załącznik do Uchwały Nr XXVIII/208/2022 Rady Powiatu Chełmińskiego z dnia 17 sierpnia 2022 r. w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Chełmińskiego.

13. Członkowie Rady pełnią swe funkcje społecznie.

14. Kadencja Rady trwa 3 lata.

15. Niniejsze ogłoszenie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej urzędu: www.powiat-chelmno.pl oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Chełmnie.


Załączniki:
Karta zgłoszenia kandydata: POBIERZ (27kB) word
Klauzula informacyjna RODO: POBIERZ (54kB) word

metryczka


Wytworzył: Katarzyna Lewandowska (5 kwietnia 2023)
Opublikował: Dariusz Banach (5 kwietnia 2023, 15:19:44)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 197