NOWE OBOWIĄZKI DLA PODMIOTÓW, POSIADAJĄCYCH DECYZJE UWZGLĘDNIAJĄCE ZBIERANIE LUB PRZETWARZANIE ODPADÓW07.03.2019

NOWE OBOWIĄZKI DLA PODMIOTÓW, POSIADAJĄCYCH DECYZJE UWZGLĘDNIAJĄCE ZBIERANIE LUB PRZETWARZANIE ODPADÓW

07.03.2019

NOWE OBOWIĄZKI DLA PODMIOTÓW, POSIADAJĄCYCH DECYZJE UWZGLĘDNIAJĄCE ZBIERANIE LUB PRZETWARZANIE ODPADÓW

Starosta Chełmiński informuje, że w dniu 5 września 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 1592).

Ustawa powyższa wprowadza nowe obowiązki dla podmiotów, które posiadają decyzje uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów.

Posiadacz odpadów, który przed dniem jej wejścia w życie uzyskał:
 - zezwolenie na zbieranie odpadów,
 - zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
 - pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów,
 - pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów,
jest zobowiązany, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji, tzn. do dnia 5 września 2019 r.

Wniosek o zmianę wyżej wymienionych decyzji musi zawierać informacje oraz załączniki wymagane ustawą nowelizującą. Jeżeli posiadacz odpadów nie złoży wniosku spełniającego wymagania ustawy nowelizującej w wyznaczonym terminie, wymienione powyżej decyzje wygasną z mocy prawa.

Informujemy również, że zgodnie z art. 12 ustawy nowelizującej, posiadacze odpadów prowadzący ich magazynowanie są obowiązani spełnić wymagania w zakresie kontroli wizyjnej w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy.



metryczka


Wytworzył: Jolanta Janiszewska (7 marca 2019)
Opublikował: Dariusz Banach (7 marca 2019, 09:51:19)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 261