Decyzja o pozwoleniu na rozbudowę budynku inwentarskiego - obory w m. Grubno.

 Chełmno, dnia 01-03-2024r.
 (miejscowość i data)
 (oznaczenie organu wydającego decyzję)
 30900/2023
 (nr rejestru organu wydającego decyzję)
AABŚ.A.6740.1.248.2023.2024.SA

DECYZJA Nr 35/2024
 
 Na podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 i art. 36 - ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023r., poz. 682 - tekst jednolity ze zmianami) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r. poz. 775 - tekst jednolity ze zmianami), po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę z dnia 30-11-2023r.,

zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany
i udzielam pozwolenia na budowę


 dla:
Pana Stanisława Sokół


obejmujące:

rozbudowę budynku inwentarskiego - obory, w zabudowie zagrodowej, na działce nr 60, obręb ewidencyjny Grubno, gmina Stolno.

Kategoria obiektu budowlanego: kat. II - budynki służące gospodarce rolnej

Projektant:
Tomasz Porębny posiadający uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, nr KPOKK IA 06/2003, wpisany na listę członków Kujawsko – Pomorskiej Okręgowej Rady Izby Architektów RP, pod numerem KP-0185,

z zachowaniem następujących warunków:
1. Szczególne warunki zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych:
- budowa winna być prowadzona zgodnie z opieczętowanym pieczęcią tut. Starostwa projektem zagospodarowania terenu, projektem architektoniczno-budowlanym, a także projektem technicznym, który nie podlega zatwierdzeniu w decyzji o pozwoleniu na budowę i obowiązującymi przepisami w sposób gwarantujący zachowanie bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- podczas wykonywania robót należy uwzględnić warunki decyzji, uzgodnień i opinii,
- zapewnić bezpieczeństwo ludzi i mienia,
- należy zapewnić geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie zgodnie z projektem zagospodarowania terenu i wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnione służby geodezyjne (zgodnie z art. 43 ust 3 ustawy Prawo budowlane, obiekty lub elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, wymagające inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem),
- roboty wykonywać z uwzględnieniem i poszanowaniem uzbrojenia terenu,
- w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych,
- przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza się wykorzystywanie i przekształcanie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne w związku z realizacją konkretnej inwestycji,
- jeżeli ochrona elementów przyrodniczych nie jest możliwa, należy podejmować działania mające na celu naprawienie wyrządzonych szkód, w szczególności przez kompensację przyrodniczą,
- obowiązują warunki, ustalenia i obowiązki wynikające z decyzji Wójta Gminy Stolno o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia z dnia 05-12-2022r. (znak: SRLiOŚ.6220.5.2022.AS), sprostowanej postanowieniem z dnia 08-12-2022r. (znak: SRLiOŚ.6220.5.2022.AS).
2. Czas użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych:
- tymczasowe obiekty budowlane użytkowane w czasie realizacji inwestycji użytkować do dnia zgłoszenia zakończenia budowy,
3. Terminy rozbiórki:
 a) istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania - nie dotyczy
b) tymczasowych obiektów budowlanych:
 - tymczasowe obiekty budowlane użytkowane podczas realizacji inwestycji rozebrać
w terminie 7 dni od daty zgłoszenia zakończenia budowy,
 4. Szczegółowe wymagania dotyczące nadzoru na budowie:
 a) powierzyć obowiązki kierownika budowy osobie posiadającej uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności,
 b) kierownik budowy jest obowiązany:
 - prowadzić dziennik budowy,
 - umieścić na budowie, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych (ogłoszenie powyższe stosuje się do budowy lub rozbiórki, na której przewiduje się prowadzenie robót budowlanych trwających dłużej niż 30 dni roboczych i jednoczesne zatrudnienie co najmniej 20 pracowników albo na których planowany zakres robót przekracza 500 osobodni,
 - odpowiednio zabezpieczyć teren robót budowlanych,
5. Informacje o obowiązkach i warunkach, wynikających z art. 54 lub art. 55 ustawy Prawo budowlane:
 - przed przystąpieniem do użytkowania zawiadomić organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy,
wynikających z art. 36 ust. 1 pkt 1-5 oraz art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane.

 Obszar oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 28 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane, ustalony przez organ wydający niniejszą decyzję, obejmuje nieruchomości:
- działka/i nr 60, obręb ewidencyjny Grubno, jednostka ewidencyjna Stolno.

Integralną częścią niniejszej decyzji jest opieczętowany przez tutejsze Starostwo projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.

UZASADNIENIE

Dnia 30-11-2023r. do Starostwa Powiatowego w Chełmnie wpłynął wniosek Pana Stanisława Sokół, działającego przez pełnomocnika Pana Wojciecha Remus, o zatwierdzenie projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzielenie pozwolenia na rozbudowę budynku inwentarskiego - obory, na działce nr 60, obręb ewidencyjny Grubno, gmina Stolno. Do wniosku dołączono 3 egzemplarze projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego, oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, ostateczną decyzję o warunkach zabudowy, ostateczną decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach oraz pełnomocnictwo. Z decyzji o warunkach zabudowy wynika, że inwestycja realizowana będzie w zabudowie zagrodowej.
 Pismem z dnia 07-12-2023r. (znak: AABŚ.A.6740.1.248.2023.SA) Starosta Chełmiński wezwał Inwestora do usunięcia braków w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania (t.j. do dnia 27 grudnia 2023r.). W w/w terminie uzupełniono wymienione braki.
 Po ustaleniu obszaru oddziaływania obiektu, o którym mowa w art. 3 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, pismem (znak: AABŚ.A.6740.1.248.2023.SA) z dnia 19-12-2023r. zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania oraz o możliwości wypowiadania się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Strony z prawa tego nie skorzystały.
Jako obszar oddziaływania obiektu ustalono działkę, na której planuje się rozbudowę budynku inwentarskiego - obory, tj. działkę nr 60. Komunikacja do przedmiotowego budynku odbywać się będzie istniejącym zjazdem z drogi gminnej Nr 060212C. Na inne działki w ocenie Starosty przedmiotowa inwestycja nie oddziałuje.
 Inwestycja będąca rozbudową istniejącego budynku inwentarskiego - obory, zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Dla realizacji przedsięwzięcia Wójt Gminy Stolno wydał dnia 05-12-2022r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia (znak: SRLiOŚ.6220.5.2022.AS), sprostowaną postanowieniem z dnia 08-12-2022r. (znak: SRLiOŚ.6220.5.2022.AS). Zakres inwestycji jest zgodny z tą decyzją, z której dodatkowo wynika, iż dla analizowanego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r. poz. 1094 tj. ze zmianami). Ponadto, biorąc pod uwagę charakter przedsięwzięcia oraz lokalizację, organ pierwszej instancji nie stwierdził, że przedsięwzięcie będzie oddziaływać na obszar Natura 2000. Tym samym tut. Starosta odstąpił od przeprowadzenia postępowania określonego w Rozdziale 5 w/w ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Przy prowadzeniu prac budowlanych dopuszcza wykorzystanie i przekształcenie elementów przyrodniczych wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to konieczne, w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji.
 Mając na względzie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo Budowlane, sprawdzono przedłożony projekt i stwierdzono naruszenia, w zakresie określonym w w/w przepisie. W oparciu o art. 35 ust. 3 w/w ustawy, postanowieniem z dnia 22-01-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.268.2023.2024.SA) został nałożony na Inwestora obowiązek usunięcia braków, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego postanowienia tj. do dnia 09-02-2024r. Następnie dnia 08-02-2024r. do tut. urzędu wpłynęło pismo pełnomocnika Inwestora z prośbą o przedłużenie terminu na uzupełnienia o 30 dni. Postanowieniem z dnia 22-01-2024r. (znak: AABŚ.A.6740.1.248.2023.2024.SA) przedłużono termin na uzupełnienia do dnia 11 marca 2024r. Braki zostały uzupełnione z zachowaniem terminu.
Zdaniem organu pierwszej instancji, przedłożony projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany, ma wymaganą formę i jest kompletny. Został wykonany i sprawdzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, które w chwili sporządzania projektu były członkiem właściwej izby samorządu zawodowego. Osoby te złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 34 ust. 3d pkt 3 ustawy - Prawo budowlane o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wnioskodawca uzyskał niezbędne pozwolenia, opinie i uzgodnienia, oraz zgodny z wymaganiami ochrony środowiska określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której wspomniano wcześniej.
W ocenie Starosty Chełmińskiego, złożony projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany jest zgodny z wymogami decyzji nr 55/22 o warunkach zabudowy z dnia 01-03-2023r. (znak: SIZP.6730.55.2022.PM), która wydana została przez Wójta Gminy Stolno.
Mając zatem na względzie powyższe oraz art. 35 ust. 4 ustawy Prawo budowlane orzeka się jak w sentencji niniejszej decyzji.

 Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
 Zgodnie z art. 127a § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
 Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a §2 Kpa).


ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:
Podlega opłacie skarbowej na podstawie załącznika cz. III ust. 9 pkt 1 ppkt b) ustawy z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U z 2023 poz. 2111 tekst jednolity). Uiszczono opłatę skarbową w kwocie 14,00 zł.



 (pieczęć imienna i podpis osoby upoważnionej do wydania decyzji) (pieczęć okrągła)

Otrzymują:
1. Inwestor - Pan Stanisław Sokół, działający przez pełnomocnika Pana Wojciecha Remus, (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka),
2. Strona według wykazu,
3. A/a (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka).
Do wiadomości:
1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno, (po 1 egzemplarzu projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu - 1 teczka),
2. Wójt Gminy Stolno, Stolno 112, 86-212 Stolno,
3. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Kolejowa 1, 86-200 Chełmno.

Informacja o niniejszej decyzji oraz o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy, w tym z uzgodnieniem regionalnego dyrektora ochrony środowiska i opinią inspektora sanitarnego podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 95 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r. poz. 1094 t.j. ze zmianami)1)
Informacja o niniejszej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy podlega podaniu do publicznej wiadomości zgodnie z art. 72 ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.2)
Pouczenie:
1) Inwestor jest zobowiązany zawiadomić organ nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych.
2) Do zawiadomienia organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych inwestor dołącza dokumenty, o których mowa a rt. 41 ust. 4a ustawy Prawo budowlane.
3) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest obowiązany dokonać czynności, o których mowa w art. 42 ustawy Prawo budowlane.
4) Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor występuje do Starosty w celu wydania (ostemplowania) przedłożonego dziennika budowy.
5) Do użytkowania obiektu budowlanego, na budowę którego wymagana jest decyzja o pozwoleniu na budowę, można przystąpić po zawiadomieniu organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (zob. art 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Przed przystąpieniem do użytkowania obiektu budowlanego należy uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, jeżeli na budowę obiektu budowlanego jest wymagane pozwolenie na budowę i jest on zaliczony do kategorii: V, IX-XVI, XVII (z wyjątkiem warsztatów rzemieślniczych, stacji i obsługi pojazdów, myjni samochodowych i garaży do pięciu stanowisk włącznie), XVIII (z wyjątkiem obiektów magazynowych: budynki składowe, chłodnie, hangary i wiaty, a także budynków kolejowych: nastawnie, podstacje trakcyjne, lokomotywownie, wagonownie, strażnice przejazdowe i myjnie taboru kolejowego), XX, XXII (z wyjątkiem placów składowych, postojowych i parkingów), XXIV (z wyjątkiem stawów rybnych), XXVII (z wyjątkiem jazów, wałów przeciwpowodziowych, opasek i osrtóg brzegowych oraz rowów melioracyjnych), XXVIII-XXX (zob. art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
6) Inwestor może przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych pod warunkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez właściwy organ nadzoru budowlanego (zob. art 55 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
7) Inwestor zamiast dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (zob. art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
8) Przed wydaniem decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego właściwy organ nadzoru budowlanego przeprowadzi obowiązkową kontrolę budowy, zgodnie z art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (zob. art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane). Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie stanowi wezwanie organu nadzoru budowlanego do przeprowadzenia obowiązkowej kontroli budowy (zob. art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane).
.....................
1) Dotyczy decyzji wydanych w toku postępowania, w ramach którego przeprowadzono ponowną ocenę oddziaływania na środowisko.
2) Dotyczy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.




metryczka


Wytworzył: Anna Studzińska (1 marca 2024)
Opublikował: Agata Sibilla (7 marca 2024, 14:59:50)
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Chełmnie

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 67