OZKS-4

KARTA USŁUGI NR: OZKS-4

Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu

WPIS DO EWIDENCJI STOWARZYSZEŃ ZWYKŁYCH


Podstawa prawna:
– art. 40 i art. 40a Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach 

Wymagane dokumenty:
1) wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych podpisany przez przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo przez wszystkich członków zarządu;
2) protokół z zebrania założycielskiego stowarzyszenia zwykłego wraz z podjętymi uchwałami:
 - o powołaniu stowarzyszenia zwykłego,
 - o przyjęciu regulaminu stowarzyszenia zwykłego,
 - o siedzibie stowarzyszenia zwykłego,
 - o wyborze przedstawiciela lub zarządu,
 - o wyborze komisji rewizyjnej.
3) regulamin działalności stowarzyszenia zwykłego,
4) lista wszystkich członków założycieli stowarzyszenia zwykłego - co najmniej 3 osoby (lista założycieli zawiera: imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli);
5) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu;
6) imiona i nazwiska, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;
7) adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

Opłaty:
Złożenie wniosku o wpis stowarzyszenia do ewidencji lub wniosku o zmianę danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych nie podlega opłacie.
Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.

Przewidywany termin załatwienia sprawy:
W terminie 7 dni od złożenia stosownego wniosku.
Z uwagi na krótki termin rozpatrzenia wniosku, wskazane jest przed złożeniem wniosku skonsultowanie przygotowanych dokumentów.

Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. W takim przypadku termin na dokonanie wpisu, liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Odpowiedzialność za załatwienie sprawy:
– nazwa wydziału: Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu;
– nr pokoju: 214;
– nr telefonu: (56) 677-24-65, 509-687-844; fax: (56) 677-24-21;

Tryb odwoławczy:
W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego 
o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Uwagi:
Stowarzyszenie zwykłe składa organowi nadzorującemu, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany dotyczących: nazwy stowarzyszenia zwykłego, jego celu lub celów, terenu i środków działania oraz adresu siedziby; imienia i nazwiska przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz sposobu reprezentowania stowarzyszenia zwykłego przez zarząd, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ; imienia i nazwiska członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ; informacji o zmianach regulaminu działalności; informacji o posiadaniu statusu organizacji pożytku publicznego; informacji o przekształceniu lub rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego; imienia i nazwiska likwidatora stowarzyszenia zwykłego; informacji o zastosowaniu wobec stowarzyszenia zwykłego środków, o których mowa w rozdziale 3 ustawy - Prawo o stowarzyszeniach.

Załączniki:
Druk wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych: POBIERZ (23kB) word

metryczka


Wytworzył: Katarzyna Lewandowska (6 października 2025)
Opublikował: Dariusz Banach (14 października 2025, 16:07:17)
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Chełmnie

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 17