string(28) "Rady Powiatu Chełmińskiego" string(28) "Rady Powiatu Chełmińskiego"

Uchwała nr VI / 57 /11Rady Powiatu Chełmińskiego z dnia 15 września 2011w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w ChełmnieNa podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zmianami: Dz. U. z 2002 r.: Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806; Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055; Dz. U. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218; Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 ; Dz. U. z 2009 r. Nr 92, poz. 753, Nr 157, poz.1241; Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 142, 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, Dz. U. z 2011 r. Nr 21, poz. 113)

Uchwała nr VI / 57 /11
Rady Powiatu Chełmińskiego
z dnia 15 września 2011


w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Chełmnie

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zmianami: Dz. U. z 2002 r.: Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806; Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055; Dz. U. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218; Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 ; Dz. U. z 2009 r. Nr 92, poz. 753, Nr 157, poz.1241; Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 142, 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, Dz. U. z 2011 r. Nr 21, poz. 113)


Rada Powiatu Chełmińskiego
uchwala, co następuje:
 
 
§1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Chełmnie stanowiącym załącznik do Uchwały Nr XVIII/184 Rady Powiatu Chełmińskiego z dnia 4 marca 2009 r., zmienionej Uchwałą Nr II/25/10 z dnia 28 grudnia 2010 r. wprowadza się następujące zmiany:
1.  W § 8 dodaje się pkt 12) w brzmieniu:
”12) Archiwum zakładowe”.
2.    W §12 dodaje się pkt 9) w brzmieniu:
„9) sprawowanie nadzoru nad archiwum zakładowym”.
3.  Dodaje się §15a w brzmieniu:
„§15a Archiwum zakładowe:
Do podstawowych  zadań archiwum zakładowego należą:
1)   wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt organów powiatu i Starostwa,
2)    przejmowanie, przechowywanie, zabezpieczanie przejętej dokumentacji niearchiwalnej   i materiałów archiwalnych oraz prowadzenie jej ewidencji,
3)     udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum,
4)     przeprowadzanie skontrum dokumentacji i kwerend archiwalnych,
5)     inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej,
6)     sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum,
7)    przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego”.
4.  W §16  „Wydział Finansowy” :
1)    w ust. 1 skreśla się pkt 10),
2)    w ust.1 pkt 11) otrzymuje brzmienie:
„11)  obsługa finansowa PFRON”,
3)   w ust. 2 dodaje się pkt 27) i 28) w brzmieniu:
„27) sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w poszczególnych typach szkół,
 28)  prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem analizy poniesionych wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli w poszczególnych stopniach awansu zawodowego”.
5.  W §17 „Wydział Spraw Społecznych” :
1)   w ust. 3 dodaje się pkt 22) w brzmieniu:
„22) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem spółkom wodnym pomocy finansowej z budżetu powiatu na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych oraz finansowanie lub dofinansowanie inwestycji”,
2)  w ust. 7 dodaje się pkt 10) w brzmieniu:
 „10)przygotowywanie projektu powiatowego planu gospodarki odpadami oraz sprawozdania z jego realizacji”,
3)  w ust. 8 skreśla się pkt 4) i 5 ),
4)  w ust. 8 pkt 20) otrzymuje brzmienie:
„20) zobowiązywanie podmiotu korzystającego ze środowiska do uiszczenia na rzecz budżetów właściwych gmin kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkód wynikłych z naruszenia stanu środowiska”,
5)  w ust. 8 skreśla się pkt 24),
6)  w ust. 8 dodaje się pkt 26) w brzmieniu:
„26)prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji celowych w zakresie finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej z budżetu powiatu”,
7)  ust. 8 dodaje się pkt 27) w brzmieniu:
„27) przygotowywanie projektu powiatowego programu ochrony środowiska oraz raportu z jego wykonania”,
8)  ust. 12 otrzymuje brzmienie:
„12. W zakresie ruchu drogowego:
1)  wydawanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
2)  wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,
3)   przyjmowanie do depozytu praw jazdy przekazanych przez uprawnione organy,
4)   przyjmowanie postanowień wydanych przez prokuraturę o zatrzymaniu prawa jazdy, zatrzymanych dokumentów oraz wyroków sądowych, w których orzeczono karę zakazu kierowania pojazdami,
5)   wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
6)   wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,
7)   wydawanie międzynarodowych praw jazdy i ich wtórników,
8)   wydawanie i wymiana praw jazdy,
9)   wydawanie wtórników prawa jazdy ze względu na zmianę danych osobowych lub utratę dokumentu,
10)  przyjmowanie oryginału prawa jazdy w przypadku jego odnalezienia, po wydaniu    wtórnika,
11)  wydawanie kart parkingowych i ich wtórników osobom niepełnosprawnym,
12) prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców   i sprawowanie nad nimi nadzoru,
13)  prowadzenie ewidencji instruktorów nauki jazdy, spraw związanych z dokonywaniem wpisów i skreśleń z tej ewidencji oraz wydawanie legitymacji instruktora,
14) przygotowywanie decyzji o skierowaniu instruktora nauki jazdy na egzamin w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do jego wiedzy i umiejętności,
15) egzaminowanie kandydatów na kierowców taksówki,
16)  wydawanie pozwoleń do kierowania tramwajem.
17) prowadzenie wszelkich spraw związanych z rejestracją oraz wyrejestrowywaniem czasowym i na stałe pojazdów,
18) dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o zmianie właściciela pojazdu oraz zmian parametrów technicznych pojazdów,
19) wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych, kart pojazdów, tablic rejestracyjnych, nalepek kontrolnych i nalepek legalizacyjnych,
20) kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagrażają bezpieczeństwu ruchu lub naruszają wymagania ochrony środowiska oraz w celu ustalenia danych niezbędnych do ich rejestracji,
21) przyjmowanie dowodów rejestracyjnych (pozwoleń czasowych) zatrzymanych przez uprawnione organy,
22) zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
23) przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdów,
24) wydawanie spersonalizowanych kart pojazdów dla pojazdów sprowadzanych z zagranicy,
25)  wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu,
26)  tworzenie i prowadzenie ewidencji numerów rejestracyjnych”,
 27) wyznaczanie jednostek do usuwania pojazdów z dróg, a także jednostek do przechowywania tych pojazdów na prowadzonych parkingach strzeżonych,
28)    przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu dotyczących ustalenia wysokości opłat za usługi w zakresie usuwania pojazdów z dróg oraz ich przechowywania na parkingu strzeżonym”.
9)  ust. 15 otrzymuje brzmienie:
„15. W  zakresie rolnictwa:
1)   zbieranie informacji dotyczących rolnictwa oraz inicjowanie przedsięwzięć prorolniczych,
2)   współpraca z organizacjami i samorządem rolniczym, w celu promocji i rozwoju sektora rolniczego”.
10)  dodaje się ust.16 w brzmieniu:
„16. W zakresie transportu drogowego:
1)  udzielanie, odmowa udzielenia, zmiana bądź cofnięcie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub rzeczy a także wypisów z licencji w liczbie odpowiadającej liczbie pojazdów samochodowych określonej we wniosku
o udzielenie licencji,
2)   przenoszenie uprawnień wynikających z licencji w przypadkach wskazanych
w ustawie,
3)   powoływanie komisji egzaminacyjnej w zakresie transportu drogowego taksówką.
4)  przeprowadzanie egzaminów sprawdzających znajomość zagadnień z zakresu wykonywania transportu drogowego taksówką,
5)   wydawanie, odmowa wydania, zmiana bądź cofnięcie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w uzgodnieniu
z wójtami, burmistrzami lub prezydentami miast właściwymi ze względu na planowany przebieg linii komunikacyjnej na obszarze powiatu,
6)   przeprowadzanie, co najmniej raz w roku, analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób oraz przed podjęciem decyzji w sprawie wydania nowego lub zmiany istniejącego zezwolenia na linie komunikacyjne o długości do 100 km,
7)   wydawanie, odmowa wydania bądź wymiana zaświadczenia na krajowy niezarobkowy przewóz drogowy na potrzeby własne oraz wypisu lub wypisów zaświadczenia,
8)   przeprowadzanie kontroli przedsiębiorcy w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania licencji, zezwolenia lub zaświadczenia oraz zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne z przepisami ustawy i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia albo zaświadczenia,
9)   koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,
10)   dokonywanie uzgodnień przebiegu planowanych linii komunikacyjnych z właściwymi wójtami, burmistrzami lub prezydentami miast oraz marszałkami województw,
11)   powierzanie w drodze porozumienia, czynności kontrolnych organowi administracji publicznej lub innemu organowi państwowemu,
12)   wydawanie, zmiana zaświadczenia oraz wydawanie wtórnika zaświadczenia na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego,
13)   wydawanie potwierdzenia zgłoszenia, wtórnika potwierdzenia, wypisu z potwierdzenia lub zmiana potwierdzenia zgłoszenia przewozów osób w zakresie publicznego transportu zbiorowego niebędącego przewozem o charakterze użyteczności publicznej”.
6.  W §18 „Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami” :
1)  w ust. 9 pkt 1) otrzymuje brzmienie:
„1) wydawanie decyzji o wyłączeniu z produkcji użytków rolnych wytworzonych z gleb pochodzenia mineralnego i organicznego, zaliczonych do klasy I, II, III, IIIa, IIIb oraz użytków rolnych klas IV, IVa, IVb, V i VI wytworzonych z gleb pochodzenia organicznego, a także gruntów, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt. 2 - 10 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych”,
2)  w ust. 9 pkt 6) otrzymuje brzmienie:
„6) wydawanie decyzji o ustalaniu podwyższonych należności i opłat rocznych za grunty, które zostały wyłączone z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy, za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych a także w razie niewykonania obowiązku rekultywacji gruntów zdegradowanych”.
W §23 „Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego”: 1) pkt 12) otrzymuje brzmienie:
„12) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji obronnej w Starostwie, w tym planu operacyjnego Starostwa i dokumentacji HNS”,
2)  skreśla się pkt 3).
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Chełmińskiemu.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
Przewodniczący Rady Powiatu
 
Zbigniew Orzechowski

metryczka


Opublikował: Alicja Arendt-Pera (16 września 2011, 13:19:34)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2392