zamówienie na:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie projektu pn. „Przebudowa ciągu drogowego Zegartowice - Lisewo”

zamawiający: POWIAT CHEŁMIŃSKI
tryb zamówienia: PRZETARG NIEOGRANICZONY
nr sprawy:
wartość: PONIŻEJ 206 TYS. EURO
termin składania ofert: 9 czerwca 2009  11:00
wynik postępowania: Działając na podstawie 92 ustawy prawo zamówień publicznych, zawiadamia się, że w postępowaniu na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego na sfinansowanie projektu pn „Przebudowa ciągu drogowego Zegartowice –Lisewo” została wybrana oferta oznaczona nr 2, złożona przez Gospodarczy Bank Wielkopolski Spółka Akcyjna,60-462 Poznań, ul. Szarych Szeregów 23a. Liczba uzyskanych punktów: 100. Uzasadnienie: Wybrana oferta spełnia wszystkie wymagania zamawiającego określone w treśći SIWZ. Oferta zgodnie kryterium oceny ofert uzyskała najkorzystniejszy bilans ceny (najwyższą ilość punktów). Pozostałe oferty: Oferta nr 1: Bank Ochrony Środowiska SA Oddział we Włocławku, ul.Kościuszki15, 87-800 Włocławek, 97,05 pkt. Oferta nr 3: Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie , Oddział w Toruniu, ul.Chełmińska28, 87-100 Toruń, 92,32 pkt. Oferta nr 4: PKO BP Spółka Akcyjna, Regionalny Oddział Korporacyjny w Bydgoszczy, Centrum Korporacyjne Toruń, ul. Piłsudskiego 15/17, 86-300 Grudziądz, 87,83 pkt. Oferta nr 5: Bank Spółdzielczy w Chełmnie, ul. Dworcowa 5, 86-200 Chełmno, 90,08 pkt. 




Zamawiający – POWIAT CHEŁMIŃSKI
ul. Harcerska 1, 86-200 Chełmno, województwo kujawsko - pomorskie
tel. (056) 677-24-10, fax: (056) 677-24-21
adres strony internetowej: www.powiat-chelmno.pl


OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY NA USŁUGI UDZIELANIA KREDYTU

1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony – zgodny z art.39 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) można odebrać lub zamówić w siedzibie Starostwa Powiatowego, w Chełmnie, ul. Harcerska 1, 86-200 Chełmno, pok. nr 15, telefon 056 677 24 19 lub pobrać poniżej:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (136kB) plik
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia - wersja poprawiona (84kB) plik

SIWZ została udostępniona na stronie internetowej: bip.powiat-chelmno.pl od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

3. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie projektu pn. „Przebudowa ciągu drogowego Zegartowice - Lisewo”
1) Kwota kredytu 2 004 808 zł, postawiona do dyspozycji zamawiającego po podpisaniu umowy.
2) Okres spłaty kredytu do 22 grudnia 2018 roku
3) Karencja w spłacie kapitału do 31 grudnia 2009 roku
4) Spłata kapitału w ratach kwartalnych każdego ostatniego dnia roboczego kwartału począwszy od 31 marca 2010 roku w wysokości 55 745,50 zł, każda następna rata w wysokości 55 687,50 zł, ostatnia rata płatna 22 grudnia 2018 roku.
5) Spłata odsetek w okresach miesięcznych, ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca począwszy od miesiąca, w którym udzielono kredytu, ostatnia 22 grudnia 2018 roku.
6) Oprocentowanie kredytu złotowego oparte na stawce WIBOR 1M publikowanej w Dzienniku Rzeczpospolita ustalonej z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy tj. 30 kwietnia 2009 roku, powiększonej o marżę banku.
7) Możliwa wcześniejsza spłata kredytu nie spowoduje żadnych konsekwencji finansowych dla kredytobiorcy.
8) Zabezpieczeniem będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
9) Kredytobiorca nie płaci prowizji za gotowość kredytową Banku.
10) Poza kwotami określonymi w ofercie tj. prowizji od uruchomionego kredytu i oprocentowania kredytu, bank nie pobiera żadnych innych opłat i prowizji.

4. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień : Kod CPV 66113000 – 5 usługi udzielania kredytu.

5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz częściowych.

6. Termin realizacji zamówienia: do 20 listopada 2009 roku.

7. Informacja na temat wadium – wniesienie wadium nie jest wymagane zgodnie z art. 45 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych.

8. Kryteria wyboru oferty: Najniższa cena -100 %

9. Warunki udziału w postępowaniu.
1) W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy:
a) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
2) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń przez zastosowanie formuły spełnia/ nie spełnia.

10. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawcy muszą przedstawić następujące dokumenty:
a) oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.1 ustawy – wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do niniejszej specyfikacji,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 ze zmianami) lub dokumenty równoważne,    
d) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, ze wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert,
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
f) aktualną informacją z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2) Dokumenty, o których mowa w pkt. 1), należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy.
3) W przypadku konsorcjum dokumenty wymienione w pkt. 1) przestawia każdy z członków konsorcjum. Pozostałe dokumenty mogą być przedstawione przez jednego Wykonawcę lub wspólnie.
4) W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5) Jeżeli Wykonawca (bank) ma siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 litery d), e) i f) składa dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne lub oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę.

11. Miejsce i termin składania ofert; w siedzibie zamawiającego w pok. nr 7 (sekretariat) do dnia 9 czerwca 2009 roku do godz.11:00.

12. Miejsce i termin otwarcia ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. nr 2 dnia 9 czerwca 2009 roku o godz.11:45.

13. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

14. Ogłoszenie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

15. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

16. Niniejsze ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie zamówień publicznych w dniu 19.05.2009 roku.


_______________________________________________________________

Chełmno, dnia 21.05.2009 r.

Wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia

Dotyczy: wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia (SIWZ) dla postępowania (nr sprawy: FN.I/JS.343-02/09), którego przedmiotem jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie projektu pn. „Przebudowa ciągu drogowego Zegartowice - Lisewo”

W dniu 20.05.2009 r. do powiatu Chełmińskiego wpłynęło pismo z prośbą o wyjaśnienie kwestii dotyczących wyżej wymienionego postępowania. Treść zapytań przedstawiono poniżej:

„Z literalnego brzmienia zapisu SIWZ wynika, że tytułem zabezpieczenia zamawiający wystawi weksel własny In blanco. Jednak, zgodnie z prawem wekslowym, celem ustalenia zasad wypełnienia welsla in blanco, bank sporządza deklaracje wekslową. Ponadto Bank, niezależnie od ustanowienia zabezpieczenia, standardowo pobiera od zamawiającego przy zawieraniu umowy oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art.97 Prawa Bankowego. Oświadczenie to nie jest zabezpieczeniem, lecz jedynie środkiem ułatwiającym dochodzenia roszczeń. Uważamy zatem, że zawarcie umowy zawierającej oświadczenie o poddaniu się egzekucji będzie zgodne ze specyfikacją. Prośba o wyjaśnienie ma na celu usunięcie ewentualnych nieporozumień i dochowanie należytej staranności. Bank zwraca się jednocześnie z prośbą o przesunięcie terminu składania ofert przetargowych do dnia 5 czerwca 2009 r. ze względu na bardzo krótki okres przygotowania oferty."

Ponadto zwrócono się z prośbą o przygotowanie i udostępnienie przez Zamawiającego niezbędnych dokumentów do analizy kredytowej takich jak:
1. zaświadczenie o nadaniu numeru Regon i NIP.
2. dokumenty potwierdzające upoważnienie przedstawicieli JST do podpisania umowy kredytu, ustanowienia zabezpieczeń.
3. wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST .
4. Wykaz instytucji, w których JST korzysta z kredytów lub pożyczek.
5. Opinię RIO dotyczącą możliwości sfinansowania deficytu budżetowego 2009 r. oraz prawidłowości prognozy kwoty długu.
6. Sprawozdania z wykonania budżetu za ostatnie 2 lata (2007 i 2008) oraz I kwartał 2009.
7. Sprawozdania opisowe z wykonania budżetu za ostatnie 2 lata (2007 i 2008) wraz z opiniami RIO.
8. Uchwałę nr 166/08 z dnia 29.12.2008 r.
9. Opinię RIO o możliwości spłaty wnioskowanych kredytów.


W celu wyjaśnienia powyższych kwestii, Powiat Chełmiński, informuje że:
1. W związku z wątpliwościami dotyczącymi zapisów w SIWZ w odniesieniu do zabezpieczenia kredytu, Zamawiający poprawił treść SIWZ w rozdziale 19 „Warunki umowy”, dopisując punkt o następującej treści „ Oświadczenie Zamawiającego o poddaniu się egzekucji w trybie art.97 ustawy Prawa Bankowego”.
2. Zamawiający przedłużył termin składania ofert do dnia 9 czerwca 2009 r.
3. Zamawiający na stronie BIP udostępnił następujące dokumenty niezbędne do analizy kredytowej:
-1. zaświadczenie o nadaniu numeru Regon i NIP.
-2. dokumenty potwierdzające upoważnienie przedstawicieli JST do podpisania umowy kredytu, ustanowienia zabezpieczeń.
-3. wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST .
-4. Wykaz instytucji, w których JST korzysta z kredytów lub pożyczek.
-5. Opinię RIO dotyczącą możliwości sfinansowania deficytu budżetowego 2009 r. oraz prawidłowości prognozy kwoty długu.
-6. Sprawozdania z wykonania budżetu za ostatnie 2 lata (2007 i 2008) oraz I kwartał 2009.
-7. Sprawozdania opisowe z wykonania budżetu za ostatnie 2 lata (2007 i 2008) wraz z opiniami RIO.
-8. Uchwałę nr 166/08 z dnia 29.12.2008 r.
-9. Opinię RIO o możliwości spłaty wnioskowanych kredytów.


Żądane dokumenty:
SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z WYKONANIA BUDŻETU POWIATU CHEŁMIŃSKIEGO ZA 2007 ROK:
POBIERZ (921kB) plik
Załączniki:
POBIERZ (1239kB) plik
SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z WYKONANIA BUDŻETU POWIATU CHEŁMIŃSKIEGO ZA 2008 ROK:
POBIERZ (1012kB) plik
Załączniki:
POBIERZ (1424kB) plik

Sprawozdanie Rb-27S za 2007 rok:
POBIERZ (152kB) pdf
Sprawozdanie Rb-27S za 2008 rok:
POBIERZ (150kB) pdf
Sprawozdanie Rb-27S za 1 kwartał 2009 roku:
POBIERZ (140kB) pdf
Sprawozdanie Rb-28S za 2007 rok:
POBIERZ (288kB) pdf
Sprawozdanie Rb-28S za 2008 rok:
POBIERZ (301kB) pdf
Sprawozdanie Rb-28S za 1 kwartał 2009 roku:
POBIERZ (298kB) pdf
Sprawozdanie Rb-N za 2007 rok:
POBIERZ (72kB) pdf
Sprawozdanie Rb-N za 2008 rok:
POBIERZ (72kB) pdf
Sprawozdanie Rb-N za 1 kwartał 2009 roku:
POBIERZ (71kB) pdf
Sprawozdanie Rb-NDS za 2008 rok:
POBIERZ (67kB) pdf
Sprawozdanie Rb-NDS za 1 kwartał 2009 roku:
POBIERZ (68kB) pdf
Sprawozdanie Rb-Z za 2008 rok:
POBIERZ (82kB) pdf
Sprawozdanie Rb-Z za 1 kwartał 2009 roku:
POBIERZ (82kB) pdf

Uchwała Rady Powiatu w sprawie wyboru Starosty Powiatu:
KLIKNIJ
Uchwała Rady Powiatu w sprawie wyboru Wicestarosty Powiatu:
KLIKNIJ
Uchwała Rady Powiatu w sprawie powołania Skarbnika Powiatu:
POBIERZ (54kB) pdf

Decyzja w sprawie nadania numeru NIP:
POBIERZ (108kB) pdf
Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON:
POBIERZ (225kB) pdf





Struktura dochodów Powiatu Chełmińskiego wg ważniejszych źródeł na dzień 31.03.2009 r.:
POBIERZ (24kB) pdf
Wykaz instytucji z których Powiat Chełmiński korzysta z kredytów:
POBIERZ (20kB) pdf
Wykaz jednostek powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST
POBIERZ (20kB) pdf
Opnie Regionalnej Izby Obrachunkowej:
POBIERZ (746kB) pdf
Uchwała nr XVII/166/08 wraz z załącznikami:
KLIKNIJ


_______________________________________________________________

Chełmno, dnia 26.05.2009 r.


Wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia

Dotyczy: wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia (SIWZ) dla postępowania (nr sprawy: FN.I/JS.343-02/09), którego przedmiotem jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie projektu pn. „Przebudowa ciągu drogowego Zegartowice - Lisewo”

W dniu 22.05.2009 r. oraz 25.05.2009 r. do Powiatu Chełmińskiego wpłynęło pismo z prośbą o wyjaśnienie kwestii dotyczących wyżej wymienionego postępowania. Treść zapytań przedstawiono poniżej:

1. Czy do wyliczenia ceny przyjąć dokładnie daty 21.07.2009 r., 20.08.2009 r. i 20.11.2009 r. ponieważ w rozdziale 5 SIWZ wskazano daty uruchomienia kredytu „ do 21.07 itd.”.
2. Jaką datę ostatecznej spłaty kredytu przyjąć ? W SIWZ określono datę ostatniej spłaty na 22.12.2018 r. a to będzie sobota.
3. Czy do składanej oferty jako załącznik zgodnie z rozdziałem 12 pkt.2 pdpkt b) można zamiast oryginału przedstawić pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę poświadczone przez notariusza.
Ponadto Bank zwraca się z prośbą o udostępnienie następujących dokumentów:
1. ostatnie sprawozdanie finansowe RbZ SP ZOZ o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń.
2. prognozę rocznych budżetów jst dla okresu realizacji transakcji kredytowej wg załącznika bankowego.

W celu wyjaśnienia powyższych kwestii, Powiat Chełmiński, informuje że:
1. Do wyliczenia ceny należy przyjąć dokładnie następujące daty: 21.07.2009 r., 20.08.2009 r. i 20.11.2009 r.
2. Ostateczna spłata kredytu - 22.12.2018 r., taką datę należy przyjąć do wyliczenia ceny.
3. Zamiast oryginału pełnomocnictwa Zamawiający dopuszcza złożenie pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę poświadczonego przez notariusza.
4. Zamawiający na stronie BIP udostępnił następujące dokumenty:
- sprawozdanie Rb Z SP ZOZ za I kwartał 2009 r.
POBIERZ (524kB) pdf
- prognozę rocznych budżetów jst dla okresu realizacji transakcji kredytowej stanowiącej załącznik do opinii RIO w sprawie wydania opinii o możliwości spłaty kredytu zaciąganego przez Powiat.
POBIERZ (25kB) plik


_______________________________________________________________

Dodano dnia 28 maja 2009 r.:
Sprawozdanie Rb-NDS za 2007 rok:
POBIERZ (107kB) pdf
Sprawozdanie Rb-Z za 2007 rok:
POBIERZ (445kB) pdf
Opinia RIO:
POBIERZ (118kB) pdf



_______________________________________________________________

Chełmno dnia 01.06.2009 r.

Wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia

Dotyczy: wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dla postępowania (nr sprawy: FN.I/JS.343-01/09 oraz FN.I/JS.343-02/09, którego przedmiotem jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie projektu pn. „Przebudowa ciągu drogowego Zegartowice – Lisewo”.

W dniu 28.05.2009 r. do Powiatu Chełmińskiego wpłynęło pismo z prośbą o wyjaśnienie kwestii dotyczących wyżej wymienionego postępowania. Treść zapytań przedstawiono poniżej:

1. W związku z faktem, iż Bank zawarł z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym (EBI) umowę pożyczki, której środki mogą służyć finansowaniu m.in. przedsięwzięć sektora publicznego, zwracamy się z pytaniem, czy w przypadku uznania oferty Banku za najkorzystniejszą, Zamawiający wyrazi zgodę na zrefinansowanie udzielonego Zamawiającemu kredytu ze środków EBI, przy założeniu, że nie wpłynie to na warunki i sposób spłaty kredytu, które pozostaną zgodne z SIWZ i z ofertą. Fakt zrefinansowania całości lub części kredytu nie spowoduje zmiany stron umowy kredytu,
2. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie 1, biorąc pod uwagę jawność prowadzonego postępowania, zwracamy się z pytaniem, czy Zamawiający wyrazi zgodę na przekazywanie przez Bank reprezentantom EBI informacji i dokumentacji dotyczących umowy kredytu oraz jej realizacji. Czynności powyższe nie będą wymagały znacznego nakładu pracy.
3. Czy mając na uwadze fakt, iż potrzeby kredytowe Zamawiającego wynikają również z realizacji zadań inwestycyjnych, Zamawiający wyrazi zgodę na złożenie i załączenie do umowy kredytu, wymaganego przez EBI oświadczenia, stwierdzającego, że:
- środki pochodzące z kredytu przeznaczone zostaną wyłącznie w celu realizacji lub zrefinansowania już zrealizowanych projektów inwestycyjnych;
- towary, usługi i roboty budowlane na potrzeby realizacji projektów inwestycyjnych nabywane będą zgodnie z prawem zamówień publicznych;
- projekty inwestycyjne realizowane będą przy przestrzeganiu przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Zamawiający umożliwi przedstawicielom EBI i kredytodawcy dokonywanie wizytacji placu budowy i udzieli wszystkich niezbędnych informacji, związanych z realizacją projektów inwestycyjnych. O planowaniu każdej wizyty Zamawiający zostanie powiadomiony z odpowiednim wyprzedzeniem.


W celu wyjaśnienia powyższych kwestii, Powiat Chełmiński, informuje, że:
1. Zamawiający wyraża zgodę, na zrefinansowanie udzielonego Zamawiającemu kredytu ze środków EBI, przy założeniu, że nie wpłynie to na warunki i sposób spłaty kredytu, które pozostaną zgodne z SIWZ i z ofertą.
2. Zamawiający wyrazi zgodę na przekazywanie przez Bank reprezentantom EBI informacji i dokumentacji dotyczących umowy kredytu oraz jej realizacji.
3. Zamawiający wyrazi zgodę na złożenie i załączenie do umowy kredytu, wymaganego przez EBI oświadczenia, że:
- środki pochodzące z kredytu przeznaczone zostaną wyłącznie w celu realizacji lub zrefinansowania już zrealizowanych projektów inwestycyjnych;
- towary, usługi i roboty budowlane na potrzeby realizacji projektów inwestycyjnych nabywane będą zgodnie z prawem zamówień publicznych;
- projekty inwestycyjne realizowane będą przy przestrzeganiu przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Zamawiający umożliwi przedstawicielom EBI i kredytodawcy dokonywanie wizytacji placu budowy i udzieli wszystkich niezbędnych informacji, związanych z realizacją projektów inwestycyjnych. O planowaniu każdej wizyty Zamawiający zostanie powiadomiony z odpowiednim wyprzedzeniem.

metryczka


Opublikował: Dariusz Banach (19 maja 2009, 16:44:15)

Ostatnia zmiana: Dariusz Banach (19 czerwca 2009, 12:23:26)
Zmieniono: dodano wynik postępowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2266