zamówienie na:

PRZETARG NIEOGRANICZONY NA OCHRONĘ UBEZPIECZENIOWĄ

zamawiający: POWIAT CHEŁMIŃSKI
tryb zamówienia: PRZETARG NIEOGRANICZONY
nr sprawy:
wartość: PONIŻEJ 206 TYS. EURO
termin składania ofert: 5 maja 2009  09:00
wynik postępowania: W związku z przetargiem na ubezpieczenie mienia, ogłoszonym przez Powiat Chełmiński w dniu 21 kwietnia 2009 roku, zgodnie z art. 92 ustawy – Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity z dnia 20 listopada 2007 r., Dz. U. Nr 223, poz.1655 z późn. zm.), informujemy, że za najkorzystniejszą uznano ofertę nr 1, złożoną przez CONCORDIA POLSKA TUW, ul. Chodkiewicza 89/91, 85-950 Bydgoszcz. Punktacja: w kryterium „cena” 60 pkt, w kryterium „klauzule” 36 pkt, łącznie 96 pkt. Uzasadnienie wyboru: oferta otrzymała najwyższą liczbę punktów, została złożona w wymaganym terminie składania ofert przez Wykonawcę spełniającego warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia i nie podlega odrzuceniu. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia, podana w ofercie, nie przekracza kwoty, jaką Zamawiający może przeznaczyć na jego realizację. Pozostałe oferty: oferta nr 2: InterRisk T.U. S.A. Oddział w Bydgoszczy, ul. Unii Lubelskiej 4c, 85-059 Bydgoszcz, punktacja: w kryterium „cena” 43,32 pkt, w kryterium „klauzule” 36 pkt, łącznie 79,32 pkt., oferta nr 3: STU Ergo Hestia S.A, ul. Szosa Chełmińska 146 B, 87-100 Toruń, punktacja: w kryterium „cena” 57,80 pkt, w kryterium „klauzule” 32 pkt, łącznie 89,80 pkt., oferta nr 4: UNIQA, Oddział w Toruniu, ul. Głowackiego 2, 87-100 Toruń, punktacja: w kryterium „cena” 50,90 pkt, w kryterium „klauzule” 34 pkt, łącznie 84,90 pkt. 




Zamawiający - POWIAT CHEŁMIŃSKI
ul. Harcerska 1, 86-200 Chełmno, woj. kujawsko - pomorskie
telefon: (056) 677-24-10; telefaks: (056) 677-24-21
adresy stron internetowych: www.powiat-chelmno.pl oraz bip.powiat-chelmno.pl

OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY NA OCHRONĘ UBEZPIECZENIOWĄ

1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony - zgodny z art. 39 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2007r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) można odebrać lub zamówić w siedzibie Zamawiającego, ul. Harcerska 1, pokój nr 7 lub pobrać poniżej:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (294kB) plik
Załączniki do SIWZ (143kB) plik

3. Zamówienie obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie:
Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,
Ubezpieczenie mienia od kradzieży,
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej,
Ubezpieczenie szyb od stłuczenia,
Ubezpieczenie maszyn od uszkodzeń,
Ubezpieczenia komunikacyjne (OC, NNW, AC).
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66510000-8

4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz wariantowych.

5. W przypadku wzrostu majątku w okresie trwania umowy, zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.  

6. Termin realizacji zamówienia: od dnia 1.7.2009 r. do dnia 30.6.2012 r.

7. Warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki tj.:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawia pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tzn. posiadają najbliższą placówkę wyznaczoną do realizacji zamówienia w promieniu 200 km od siedziby Zamawiającego, zatrudniającą co najmniej dwóch pracowników posiadających uprawnienia do wystawiania polis ubezpieczeniowych oraz co najmniej jednego pracownika do likwidacji szkód.
W przypadku korzystania z zewnętrznej likwidacji szkód, osoba fizyczna bądź osoba prawna prowadząca likwidację szkód na zlecenie Wykonawcy musi mieć placówkę w promieniu 200 km od siedziby Zamawiającego.
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tzn. posiadają na koniec 2007 r.:
- dodatni wynik finansowy netto,
- wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi nie mniejszy niż  130%,
- wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami nie mniejszy niż 110%.
4) Wykonawca musi podpisać zobowiązanie do udzielania pełnomocnikowi Zamawiającego – Maximus Broker Sp. z o.o. informacji na temat bieżącej likwidacji szkód Zamawiającego.
5) Wykonawca działający w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych musi posiadać statut, z którego wynika, że towarzystwo będzie ubezpieczało także osoby nie będące członkami towarzystwa. Zamawiający (jednostki Zamawiającego) będzie traktowany przez takiego Wykonawcę jako osoba nie będąca członkiem towarzystwa, a co za tym idzie nie będzie zobowiązany do udziału w pokrywaniu strat towarzystwa przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 44 ust. 2 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej.
6) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

8. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1) kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2003 r. Nr 124, poz. 1151 z późn. zm.);
2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu  składania oferty;
3) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Uzp  oraz o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 Uzp;
4) oświadczenie o wskaźnikach wg załączonego wzoru, potwierdzające, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
5) oświadczenie obejmujące: adres placówki, wykaz pracowników wyznaczonych do realizacji zamówienia z podaniem informacji o ich doświadczeniu i kwalifikacjach zawodowych ze wskazaniem zakresu przydzielonych im zadań zgodnie z załączonym wzorem;
6) zobowiązanie Wykonawcy do informowania pełnomocnika Zamawiającego o bieżącej likwidacji szkód (wg załączonego wzoru);
7) oświadczenie o posiadaniu przez Wykonawcę działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych statutu przewidującego możliwość ubezpieczania osób nie będących członkiem towarzystwa (wg załączonego wzoru).
Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii nie potwierdzonych notarialnie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę na każdej stronie.

9. Zamawiający nie wymaga od wykonawców wnoszenia wadium.

10. Kryteria oceny oferty:
    a) Cena łączna ubezpieczenia – 60%
    b) Zaakceptowanie klauzul dodatkowych – 40%

11. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego do dnia 29.04.2009 r. do godz. 9:00.

12. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

13. Ogłoszenie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15. Niniejsze ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21.04.2009 r.

________________________________________________________________

Chełmno, dnia 27.04.2009 r.


INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW PRZETARGU NA UBEZPIECZENIE MIENIA POWIATU CHEŁMIŃSKIEGO


Dnia 24.04.2009 r. do Starostwa Powiatowego, ul. Harcerska 1, 86-200 Chełmno wpłynął protest następującej treści:
„W związku z ogłoszeniem przetargu pisemnego nieograniczonego na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego powołując się na zapisy art. 180 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych działając w imieniu …….. , wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy ……… składam protest na zapisy pkt 8 ppkt 3 SIWZ.
W wyżej wymienionym punkcie SIWZ wskazuje, iż o zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki tj. posiadają na koniec 2007 dodatni wynik finansowy netto, wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi nie mniejszy niż 130%, wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami nie mniejszy niż 110%.
W  tym miejscu należy zauważyć, iż Zakłady Ubezpieczeń podlegają ścisłemu nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego, która analizuje wskaźniki finansowe stojąc na straży wypłacalności Zakładów ubezpieczeń w trosce o dobro ubezpieczonych.
W naszej ocenie wskazywanie konkretnych parametrów finansowych, zwłaszcza z okresów dawno poprzedzających bieżący jest naruszeniem zasady uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców. Warunków uczestnictwa w postępowaniu nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Zgodnie z art. 7 ust 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamówienia udziela się wyłącznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami Ustawy. Naruszając zasadę uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, zamówienie nie będzie udzielone zgodnie z przepisami Ustawy. W konsekwencji, zgodnie z art. 146 ust 1 pkt 5 i 6 Prawo Zamówień Publicznych, w przypadku wyboru oferty i zawarcia umowy będzie ona nieważna.
Mając na uwadze, iż Zakład Ubezpieczeń posiadający Zezwolenie Ministra Finansów na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w zakresie zamówień na ubezpieczenia opisane w SIWZ i spełniający wymagania w zakresie gospodarki finansami i minimalnych wskaźników bezpieczeństwa nakładanych przez Komisję Nadzoru Finansowego ma prawo uczestniczyć w postępowaniu.
W związku z powyższym wnosimy o wykreślenie zapisów pkt 8 ppkt 3 SIWZ i zastąpienie ich zapisami nie naruszającymi zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców. Prosimy o potwierdzenie otrzymania niniejszego protestu - art. 27 ust 2 Prawo Zamówień Publicznych.” 


ODPOWIEDŹ NA PROTEST


Zgodnie z art.22 ustawy Prawo zamówień publicznych do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia dopuszczeni mogą zostać tylko ci wykonawcy , którzy dają gwarancje iż znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W przypadku zamówienia usługi ubezpieczeniowej wykonanie zamówienia nie polega na zawarciu umów ubezpieczenia ale na realizacji w przyszłości roszczeń objętych ochroną w ramach tych umów. W  związku z powyższym Zamawiający ma prawo oczekiwać od wykonawców spełnienia warunków wypłacalności w długiej perspektywie czasu. W przedmiotowym zamówieniu umowy ubezpieczenia mają być zawarte na okres 3 lat ( 7 lat na roszczenia  ubezpieczenia mienia i na OC do 20 lat) , co przy uwzględnieniu wieloletniego okresu przedawnienia roszczeń oznacza , iż dla Zamawiającego wykonawcą , który daje gwarancje właściwego wykonania zamówienia jest tylko ten wykonawca , który potrafi wykazać się stabilnością finansową i jej pozytywną prognozą na okres wielu lat.  Wskaźniki finansowe, których spełnienia oczekuje Zamawiający są wskaźnikami potwierdzającymi poziom wypłacalności wykonawcy. A zatem podstawowymi wielkościami ekonomicznymi pozwalającymi określić potencjalną możliwość wykonania zamówienia .  Jeśli zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych do udziału w postępowaniu może być dopuszczony tylko ten wykonawca , którego sytuacja ekonomiczna i finansowa daje gwarancje wykonania zamówienia to żądanie zamawiającego przedstawienia dokumentów potwierdzających tą okoliczność mieści się w ramach wymogów ustawowo dopuszczonych jako wymogi do spełnienia przez wykonawcę, a tym samym mieści się w pakiecie dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawcy. Gdyby przyjąć tok rozumowania wykonawcy stawiającego protest , zamawiający nie mógłby żądać od wykonawcy żadnego innego dokumentu jak tylko dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie działalności. Fakt iż wykonawca nie spełnia warunków w kwestii własnej sytuacji ekonomicznej , które pozwalałyby mu na przystąpienie do procedury udzielania zamówienia nie jest argumentem potwierdzającym naruszenie zasad uczciwej konkurencji.

Tym bardziej, że wykonawca składający protest nie przedstawił żadnego uzasadnienia w jaki to sposób sprawdzanie sytuacji ekonomicznej wykonawcy miałoby stanowić naruszenie tych zasad i jaka zasada jego zdaniem została naruszona. Zaznaczyć również należy, że od wykonawców innego typu usług niż usługi finansowe żąda się gwarancji wykonania i gwarancji pokrywania roszczeń w okresie rękojmi i gwarancji. W przypadku usług finansowych zamawiający nie stawiają wykonawcom takiego wymogu. Tak też i jest w tym przypadku. Dlatego badanie sytuacji ekonomicznej wykonawcy i jego wypłacalności w długiej perspektywie czasowej jest tym bardziej uzasadnione.
Z uwagi na fakt wcześniejszego przygotowywania SIWZ Zamawiający nie mógł wykazać okresu sprawdzenia wskaźników późniejszego niż 2007 roku, ponieważ zachodziła obawa, iż nie wszyscy Ubezpieczyciele tak szybko opublikują swoje wyniki finansowe za rok ubiegły.

W związku z powyższym odrzucamy protest złożony dnia 24.04.2009 roku oraz zmieniamy termin otwarcia i składania ofert w punktach 16.1 i 16.5 SIWZ z:
16.1
Oferty należy składać do dnia 29.4.2009 r. do godz. 9:00 w siedzibie Zamawiającego: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Chełmnie, ul. Harcerska 1,
86-200 Chełmno, pok. 7 pod rygorem nie rozpatrzenia oferty wniesionej po tym terminie bez względu na przyczyny opóźnienia (art. 84, ust. 2 ustawy);
16.5
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, pok. 2, w dniu 29.4.2009 r. o godz. 9:30.

Na terminy:
16.1.
Oferty należy składać do dnia 5.5.2009 r. do godz. 9:00 w siedzibie Zamawiającego: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Chełmnie, ul. Harcerska 1, 86-200 Chełmno, pok. 7 pod rygorem nie rozpatrzenia oferty wniesionej po tym terminie bez względu na przyczyny opóźnienia (art. 84, ust. 2 ustawy);
16.5
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, pok. 2, w dniu 5.5.2009r. o godz. 9:30.

Zgodnie z art.181 ust.3 informujemy , iż wykonawcy mają prawo przyłączenia się do protesu.


________________________________________________________________

Chełmno, dnia 28.04.2009 r.



INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW
PRZETARGU NA UBEZPIECZENIE MIENIA POWIATU CHEŁMIŃSKIEGO



Na podstawie art. 38 ust.4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) Zamawiający dokonuje następującej zmiany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Dotychczasowe brzmienie pkt 8, ppkt 3, tiret trzecie SIWZ:
„wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami nie mniejszy niż 110%.”
otrzymuje brzmienie:
„wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami nie mniejszy niż 100%.”

metryczka


Opublikował: Dariusz Banach (21 kwietnia 2009, 12:49:47)

Ostatnia zmiana: Dariusz Banach (5 maja 2009, 15:33:33)
Zmieniono: dodano informację o wyniku postępowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 995