zamówienie na:

Audyt zewnętrzny projektu...

zamawiający: Zespół Opieki Zdrowotnej w Chełmnie
tryb zamówienia: Zapytanie Ofertowe
nr sprawy: 25/2015
wartość: PONIŻEJ 30000 EURO
termin składania ofert: 19 sierpnia 2015  10:00
wynik postępowania: Ze względu na dużą ilość informacji, wynik postępowania dostępny jest jako plik do pobrania poniżej.  







____________________________________________________________


Nr post. 25/2015
Chełmno, dnia 13.08.2015 r.
 
 
 
ZAPYTANIE OFERTOWE
 
 
Zespół Opieki Zdrowotnej w Chełmnie zaprasza do składania ofert na przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu pn. „Zakup nowoczesnej aparatury medycznej i adaptacja pomieszczeń ZOZ w Chełmnie gwarancją podwyższenia standardów leczenia” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 3. Rozwój infrastruktury społecznej, Działanie 3.2. Rozwój infrastruktury ochrony zdrowia i pomocy społecznej, Schemat: opieka zdrowotna.
1. KODY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WEDŁUG CPV
Zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień opis przedmiotu zamówienia zgodny jest z CPV 79212000-3 - Usługi audytu.
2. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU
Inwestycja zlokalizowana jest w Chełmnie w Zespole Opieki Zdrowotnej przy ul. Plac Rydygiera 1. Projekt obejmuje swym zakresem remont i częściową przebudowę pomieszczeń na oddziałach: chorób wewnętrznych oraz rehabilitacji ogólnoustrojowej szpitala w Chełmnie, zakup dwóch aparatów diagnostycznych: tomografu komputerowego wraz z adaptacją pomieszczeń oraz aparatu ultrasonograficznego.
Ponadto zakres projektu obejmuje opracowanie studium wykonalności, zapytanie ofertowe na inspektora nadzoru, koszt działań informacyjno-promocyjnych, koszt audytu zewnętrznego projektu. Głównymi celami projektu są: poprawa jakości świadczonych usług medycznych oraz zwiększenie dostępności i skrócenie czasu oczekiwania na badania diagnostyczne w Zespole Opieki Zdrowotnej w Chełmnie. Skutkiem realizacji tego celu w okresie długofalowym będzie zapewnienie lepszej opieki zdrowotnej mieszkańcom powiatu chełmińskiego. Realizacja celu głównego nastąpi w wyniku działań inwestycyjnych, obejmujących prace budowlane oraz zakup aparatury, co pozwoli na dostosowanie oddziałów: chorób wewnętrznych i rehabilitacji ogólnoustrojowej do wymogów określonych w obowiązujących przepisach prawa oraz poprawę stanu ilościowego i jakościowego aparatury diagnostycznej w szpitalu w Chełmnie.
Dnia 04.12.2014 r. podpisano Umowę o dofinansowanie projektu pn. „Zakup nowoczesnej aparatury medycznej i adaptacja pomieszczeń ZOZ w Chełmnie gwarancją podwyższenia standardów leczenia” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 3. Rozwój infrastruktury społecznej, Działanie 3.2. Rozwój infrastruktury ochrony zdrowia i pomocy społecznej, Schemat: opieka zdrowotna.
Całkowita wartość inwestycji: 3 219 638,50 zł, kwota dofinansowania z EFRR: 962 955,19 zł.
Celem audytu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Wyniki przeprowadzonego audytu są przedstawiane w sporządzanych przez audytora opinii i raporcie z audytu projektu. Audyt
winien być przeprowadzony zgodnie z zasadami określonymi w dokumencie pn. Wytyczne dotyczące przeprowadzenia audytu projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 (maj 2011) Dokument opublikowany jest na stronie:
http://www.mojregion.eu/regionalny-program-operacyjny-wojewodztwa-kujawskopomorskiego/ wazne-dokumenty/wytyczne-instytucji-zarzadzajacej/inne.html
Do chwili obecnej Instytucja Zarządzająca RPO WK-P nie przeprowadziła kontroli na miejscu rzeczowo-finansowej realizacji projektu.
Efektem audytu ma być uzyskanie racjonalnego zapewnienia, czy realizacja projektu przebiega zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu.
2. MINIMALNY ZAKRES AUDYTU:
1) czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z:
a) Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260/1999,
b) Rozporządzeniem (WE) nr 1081/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783/1999,
c) Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
d) ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.),
e) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.),
f) ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.)
oraz z:
g) Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70/892/07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami,
h) Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16/170/09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm.
i) wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013;
2) czy procedury kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewniają prawidłowość realizacji projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane;
3) czy Beneficjent posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz
sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów;
4) prowadzenia przez Beneficjenta odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu;
5) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania;
6) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu;
7) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji projektu,odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników;
8) czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli/audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości;
9) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu;
10) czy beneficjent, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych w umowie o dofinansowanie projektu.
Audyt powinien obejmować analizę praktycznych rozwiązań w zakresie zarządzania projektem oraz przedstawienie w tym zakresie stosownej opinii przez zespół audytujący oraz sprawdzić, czy ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawione we wnioskach o płatność.
Raport z audytu powinien odzwierciedlać (opisywać) stosowaną metodykę przeprowadzania audytu a także zawierać odniesienia do badanych dokumentów.
Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z polskimi i międzynarodowymi standardami audytu. Podmiot przeprowadzający audyt będzie zobowiązany do określenia na podstawie jakich standardów będzie dokonywał czynności audytowych.
3. SZCZEGÓŁOWE MINIMALNE WYMOGI DLA WYKONAWCY SKŁADAJĄCEGO OFERTĘ NA PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO PROJEKTU REALIZOWANEGO W RAMACH RPO WKP 2007-2013 W ZAKRESIE POSIADANEJ
WIEDZY, KWALIFIKACJI, UMIEJĘTNOŚCI I DOŚWIADCZENIA PRZEZ KAŻDĄ Z OSÓB WCHODZĄCYCH W SKŁAD ZESPOŁU PRZEPROWADZAJĄCEGO AUDYT ZEWNĘTRZNY PROJEKTU.
Audytorem musi być osoba spełniająca wymogi ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn zm.). Zespół audytowy powinien składać się z co najmniej 2 osób spełniających wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w ustawie o finansach publicznych. Osoby te powinny posiadać wiedzę i doświadczenie dotyczące audytowania projektów finansowanych ze środków publicznych. W skład zespołu audytowego powinna wchodzić co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie w przeprowadzaniu audytów projektów infrastrukturalnych.
4. KWALIFIKACJE WYKONAWCY AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO
1) o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają wszystkie wymogi, wskazane w Wytycznych dla Beneficjentów dotyczących przeprowadzania audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego WK-P na lata 2007-2013, wydawanych przez Instytucję Zarządzającą RPO WK-P,
2) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Przez wykonawców o niezbędnych/odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu należy rozumieć podmioty posiadające udokumentowane kwalifikacje i udokumentowane doświadczenie: w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych, w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego, związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych,
3) Wykonawca ubiegający się o przeprowadzenie audytu zewnętrznego zobligowany jest do złożenia wraz z ofertą:
a) wykazu wykonanych audytów zewnętrznych zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych wraz z terminem ich wykonania oraz z potwierdzeniem, że zadania te zostały wykonane należycie,
b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia,
c) potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających odpowiednie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego,
4) złożenie dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia przez podmiot ubiegający się o uzyskanie zlecenia stanowi wymóg w stosunku do oferentów ubiegających się o przeprowadzenie audytu projektu.
Informacje na temat posiadanego doświadczenia powinny dotyczyć zarówno doświadczenia osób, które będą bezpośrednio zaangażowane w audyt, jak również podmiotu ubiegającego się o przeprowadzenie audytu.
5) Wykonawca audytu zewnętrznego oraz osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu muszą spełniać wymóg bezstronności i niezależności od Zamawiającego. Pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa powyżej składa zarówno wykonawca audytu zewnętrznego, jak i osoby przeprowadzające
audyt.
5. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW.
Oferta musi zawierać:
a) wypełniony formularz oferty (zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania),
b) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch usług audytów zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku doświadczenia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z potwierdzeniem, że zadania te zostały wykonane należycie (zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania),
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zespół audytowy powinien składać się z co najmniej 2 osób spełniających wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w ustawie o finansach publicznych. Osoby te powinny posiadać wiedzę i doświadczenie dotyczące audytowania projektów finansowanych ze środków publicznych. W skład zespołu powinna wchodzić co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie w przeprowadzaniu audytów projektów infrastrukturalnych (zgodnie z załącznikiem nr 3 do zapytania),
d) potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego,
e) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
f) pisemne oświadczenie wykonawcy audytu zewnętrznego oraz pisemne oświadczenia wszystkich członków zespołu audytującego o spełnianiu warunku bezstronności i niezależności w stosunku do Beneficjenta (zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania),
g) w przypadku, kiedy wykonawca będzie polegał na osobie zdolnej do wykonania zamówienia innego podmiotu, musi przedstawić pisemne (w oryginale) zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji tej osoby na okres korzystania z niej przy wykonywaniu zamówienia.
6. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1) Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez Zamawiającego.
2) Ofertę należy przygotować w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką. Ofertę składa się w formie pisemnej, formularz oferty musi być podpisany przez osobę/osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.
3) Wszystkie dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, za wyjątkiem dołączonych do
oferty pełnomocnictw (upoważnień), które muszą być przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej, wówczas obowiązują zasady
wskazane w pkt. 10 zapytania.
4) Każdy wykonawca może złożyć jedną ofertę, koszty przygotowania i złożenia oferty ponosi Wykonawca.
7. KRYTERIA OCENY OFERT
Przy ocenie składanych ofert pod uwagę będą brane następujące kryteria: Cena – 100%.
Cena brutto oferty z najniższą ceną podzielona zostanie przez cenę brutto oferty rozpatrywanej. Uzyskany współczynnik przemnożony przez 100 (kryterium ceny) da wartość punktową. Z wybranym, na podstawie przedmiotowego kryterium, Wykonawcą zostanie podpisana umowa.
W ofercie prosimy podać cenę brutto za wykonanie przedmiotowej usługi.
Zaznacza się, że Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród firm spełniających warunki udziału w postępowaniu.
O wyborze oferty najkorzystniejszej poinformujemy faksem lub e-mailem lub pisemnie Wykonawców, którzy złożą oferty. Informację zamieścimy również na stronie internetowej www.zoz.chelmno.pl
8. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1. Od dnia podpisania umowy do dnia 31.08.2015 r.
2. Zamawiający przewiduje zawarcie umowy niezwłocznie po dokonaniu czynności wyboru oferty najkorzystniejszej.
9. MIEJSCE, TERMIN ORAZ SPOSÓB SKŁADANIA OFERT
Zainteresowanych Wykonawców prosimy o składanie ofert w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19.08.2015 r. do godz. 10:00 w Sekretariacie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Chełmnie,
ul. Plac Rydygiera 1, 86-200 Chełmno.
10. SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY:
- osobiście, kurierem lub za pośrednictwem poczty. Zamawiający dopuszcza oprócz formy tradycyjnej, także elektroniczną formę złożenia oferty. Skan podpisanej oferty wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami można wysłać na adres e-mail:
sekretariat@zoz.chelmno.pl
Wykonawca, którego oferta okaże się najkorzystniejsza zgodnie z podanymi w zapytaniu kryteriami oceny ofert, zobowiązany będzie dostarczyć oryginały dokumentów: oferty wraz z wymaganymi załącznikami.
Oferty złożone w formie tradycyjnej należy składać w nieprzejrzystych, zamkniętych kopertach lub opakowaniach opisanych: „Oferta na przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego, nr post. 25/2015”. Ofertę należy także opisać nazwą i adresem Wykonawcy.

Więcej informacji oraz pliki do pobrania znajdą Państwo pod adresem:

http://www.zoz.chelmno.pl/zoz/index.php?option=com_content&task=view&id=591&Itemid=42


metryczka


Opublikował: Andrzej Pawlik (13 sierpnia 2015, 16:11:56)

Ostatnia zmiana: Andrzej Pawlik (21 sierpnia 2015, 13:51:10)
Zmieniono: Protokół z wyboru najkorzystniejszej oferty.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 516