zamówienie na:

WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO – KOSZTORYSOWYCH, DOTYCZĄCYCH PRZEBUDOWY DROGI POWIATOWEJ NR 1621C CHEŁMNO – MNISZEK ORAZ DROGI POWIATOWEJ NR 1604C BRZOZOWO – NAWRA

zamawiający: POWIAT CHEŁMIŃSKI
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy: PZD.272.3.2012.MK
wartość: poniżej 200.000 EURO
termin składania ofert: 29 maja 2012  10:00
wynik postępowania: Ze względu na dużą ilość informacji, wynik postępowania dostępny jest jako plik do pobrania poniżej. Umowę z wykonawcą podpisano dnia 13.06.2012 r. 




pobierz wynik postępowania (72kB) pdf

__________________________________________________

treść zapytań i odpowiedzi - część 1 (37kB) word

__________________________________________________

Chełmno, dnia 21.05.2012 r.
Nr spr.: PZD.272.3.2012.MK

POWIAT CHEŁMIŃSKI
ul. Harcerska 1, 86-200 Chełmno, woj. kujawsko - pomorskie
telefon: (056) 677-24-10; telefaks: (056) 677-24-21,
e-mail: sekretariat@powiat-chelmno.pl
adres strony internetowej: www.powiat-chelmno.pl

OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY
na:
"WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO – KOSZTORYSOWYCH, DOTYCZĄCYCH PRZEBUDOWY DROGI POWIATOWEJ NR 1621C CHEŁMNO – MNISZEK ORAZ DROGI POWIATOWEJ NR 1604C BRZOZOWO – NAWRA"

1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony - zgodny z art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.

2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, zwaną dalej „SIWZ” można odebrać lub zamówić w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie przy ul. Łunawskiej 9, pokój nr 2, telefon (056) 686 48 53. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia została udostępniona na stronie internetowej: bip.powiat-chelmno.pl od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (199kB) word
Załącznik nr 1 do SIWZ - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (31kB) word
Załącznik nr 2 do SIWZ - Wykaz wykonanych usług (32kB) word
Załącznik nr 3 do SIWZ - Wykaz osób (36kB) word
Załącznik nr 4 do SIWZ - Formularz Ofertowy (41kB) word
Załącznik nr 5 do SIWZ - Planowany zakres przebudowy dróg (64kB) word
Załącznik nr 6 do SIWZ - Wzór umowy (87kB) word
Załącznik nr 7 do SIWZ - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (27kB) word
Załącznik nr 8 do SIWZ - Wzór zobowiązania (31kB) word

3. Przedmiotem zamówienia jest usługa, polegająca na wykonaniu dokumentacji projektowo – kosztorysowych, dotyczących przebudowy drogi powiatowej nr 1621C Chełmno – Mniszek oraz drogi powiatowej nr 1604C Brzozowo – Nawra.
1) Nomenklatura według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
usługi inżynieryjne w zakresie projektowania – kod CPV: 71.32.00.00-7.
2) Planowane parametry techniczne oraz zakres robót związanych z wykonaniem przebudowy drogi powiatowej nr 1621C Chełmno – Mniszek oraz drogi powiatowej nr 1604C Brzozowo – Nawra podane są w załączniku nr 5 do SIWZ.
3) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia.
a) Uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.).
b) Wykonanie projektów budowlano – wykonawczych wszystkich branż związanych z realizacją inwestycji, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.).
c) Wykonanie projektów przebudowy ewentualnych kolizji planowanych inwestycji z sieciami i urządzeniami naziemnymi i podziemnymi istniejącego uzbrojenia terenu.
d) Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
e) Opracowanie kosztorysów ofertowych.
f) Opracowanie kosztorysów inwestorskich, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389).
g) Przygotowanie kompletnych wniosków o wydanie zezwolenia na realizację przedsięwzięć, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.).
h) Pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót na podstawie wykonanych dokumentacji.

4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

5. Zamawiający dopuszcza podział zamówienia na następujące części:
1) Część 1 – wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej, dotyczącej przebudowy drogi powiatowej nr 1621C Chełmno – Mniszek. Szczegółowy zakres części 1 przedmiotu zamówienia został podany w ust. 3 pkt 3 niniejszego ogłoszenia.
2) Część 2 – wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej, dotyczącej przebudowy drogi powiatowej nr 1604C Brzozowo – Nawra. Szczegółowy zakres części 2 przedmiotu zamówienia został podany w ust. 3 pkt 3 niniejszego ogłoszenia.

6. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki, stanowiącego nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.

7. Termin wykonania przedmiotu zamówienia.
Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na następujące zadania:
1) Zadanie 1 (dotyczy części 1 i 2 przedmiotu zamówienia), obejmujące:
a) Uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.).
b) Wykonanie projektów budowlano – wykonawczych wszystkich branż związanych z realizacją inwestycji, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.).
c) Wykonanie projektów przebudowy ewentualnych kolizji planowanych inwestycji z sieciami i urządzeniami naziemnymi i podziemnymi istniejącego uzbrojenia terenu.
d) Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
e) Opracowanie kosztorysów ofertowych.
f) Opracowanie kosztorysów inwestorskich, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389).
g) Przygotowanie kompletnych wniosków o wydanie zezwolenia na realizację przedsięwzięć, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.).
H) Termin wykonania Zadania 1: do 31 sierpnia 2012 r.
2) Zadanie 2 (dotyczy części 1 i 2 przedmiotu zamówienia), obejmujące:
a) pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót na podstawie wykonanych dokumentacji.
b) Termin wykonania Zadania 2: nadzór autorski należy prowadzić przez cały okres realizacji robót związanych z przebudową drogi powiatowej nr 1621C oraz przebudową drogi powiatowej nr 1604C bez limitowania ilości wizyt na budowie. O terminie rozpoczęcia realizacji robót Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie.

8. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania wiedzy i doświadczenia;
b) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
c) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
oraz, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
2) Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń przez zastosowanie formuły spełnia / nie spełnia;
b) Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich trzech lat, co najmniej jedną dokumentację projektowo – kosztorysową, dotyczącą inwestycji drogowej, o zakresie porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia i wartości nie mniejszej niż 100 tys. PLN brutto;
c) Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SIWZ;
d) Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą wymagane uprawnienia do projektowania, tj. uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego;
e) Zamawiający uzna za spełniony warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej niezbędnej do wykonania zamówienia jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia wynoszącą, co najmniej 150 tys. PLN;
f) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunki opisane w pkt 1 lit. a, b i c mogą być spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców.

9. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ.
2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca obowiązany jest przedłożyć:
a) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
c) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
d) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
3) W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy obowiązany jest on przedłożyć:
a) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ;
b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ;
c) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, tj. uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ;
d) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
4) Wymagane dokumenty, o których mowa w pkt 2 i 3 mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oświadczenie i dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 2 muszą być złożone przez każdego z Wykonawców.
6) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia dokumenty, o których mowa w pkt 3 mogą być złożone łącznie przez wszystkich Wykonawców.
7) W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów, określonych w niniejszym rozdziale, zawierających kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełniania warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według kursu średniego NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
8) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
9) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
10) Dokumenty, o których mowa w pkt 9 lit. a i c, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast dokument, o którym mowa w pkt 9 lit. b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
11) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapis pkt 10 stosuje się odpowiednio.
12) Zamawiający określając wymogi dotyczące wymaganych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia i zaświadczenia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).

10. Informacja na temat wadium: wniesienie wadium nie jest wymagane, zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy.

11. Kryteria oceny ofert:
100 % - cena brutto za wykonanie zamówienia.

12. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 7 (Sekretariat) do dnia 29.05.2012 r. do godz. 10:00.

13. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących, istotnych zmian postanowień zawartej umowy:
1) zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, w przypadku wystąpienia okoliczności, tj. powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nieodpowiednie warunki atmosferyczne, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, skażenie terenu, konieczność wykonania zamówień dodatkowych, konieczność wykonania dokumentacji zamiennej, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy, niezależnych od Wykonawcy, w trakcie trwania, których lub na skutek, których realizacja robót z przyczyn obiektywnych nie będzie możliwa;
W przypadku wystąpienia, którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej, termin wykonania przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia realizacji przedmiotu umowy w sposób należyty.
2) zmianę istotnych osób uczestniczących w realizacji przedmiotu umowy;
Warunkiem zmiany jest zaproponowanie przez Wykonawcę osób, w zastępstwie wykazanych w ofercie, posiadających, co najmniej równoważne uprawnienia, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub w innych ustawach.
Warunkiem dokonania zmian, o których mowa powyżej jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego opis propozycji zmiany wraz z uzasadnieniem oraz niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi konieczność jej wprowadzenia. Zmian umowy można dokonać tylko w przypadku uzyskania zgody obu stron.

14. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

15. Ogłoszenie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

16. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

17. Niniejsze ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21.05.2012 r.


metryczka


Opublikował: Dariusz Banach (21 maja 2012, 12:15:49)

Ostatnia zmiana: Krzysztof Żukowski (14 czerwca 2012, 14:32:51)
Zmieniono: Dodano informację o podpisaniu umowy z Wykonawcą.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1141