zamówienie na:

wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa sali gimnastyczno - rehabilitacyjnej przy szkole SOSZW w Chełmnie"

zamawiający: Powiat Chełmiński
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy: ZZP.041.2.2018/2019.JG
wartość: poniżej 5 548 000 euro
termin składania ofert: 5 kwietnia 2019  11:00
wynik postępowania: Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta złożona przez GIRDER Sp. z o.o., Al. Jana Pawła II 15, 87-800 Włocławek, na kwotę 3.331.856,99 zł. brutto. Oferta uzyskała najwyższą ilość punktów oraz została uzupełniona o wszystkie dokumenty wymienione w SIWZ i jest ważna. 




________________________________________________________________________________________
dodano dnia 14.05.2019 r.

Umowę z wybranym wykonawcą zawarto w dniu 10.05.2019 r.
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 510093428-N-2019 z dnia 14.05.2019 r.
Ogłoszenie można zobaczyć w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 510093428-N-2019
lub pobrać w pliku PDF: POBIERZ (76kB) pdf


________________________________________________________________________________________
dodano dnia 30.04.2019 r.

Chełmno dnia 30.04.2019 r.
ZZP.041.2.2018/2019.JG

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY W POSTĘPOWANIU
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

Niniejszym informuję zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z  2018 r., poz. 1986 z późn. zm.), iż w prowadzonym przez Powiat Chełmiński z siedzibą w  Chełmnie przy ul. Harcerskiej nr 1  postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie inwestycji pod nazwą: „Budowa sali gimnastyczno - rehabilitacyjnej przy szkole SOSzW w Chełmnie", oferta złożona przez  GIRDER Sp. z o.o., Al. Jana Pawła II 15, 87-800 Włocławek, na kwotę 3.331.856,99 zł. brutto, została wybrana jako najkorzystniejsza. Oferta została uzupełniona o wszystkie dokumenty wymienione w SIWZ i jest ważna.


________________________________________________________________________________________
dodano dnia 12.04.2019 r.

Chełmno dnia 12.04.2019 r.

Znak sprawy: ZZP.041.2.2018/2019.JG

PROTOKÓŁ

Z posiedzenia Komisji Przetargowej, dotyczącego wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa sali gimnastyczno - rehabilitacyjnej przy szkole SOSZW w Chełmnie"


Działając na podstawie Zarządzenia Nr 6/2017 z dnia 24 lutego 2017 r. Starosty Chełmińskiego oraz stanowiącego załącznik nr 1 Regulaminu Komisji Przetargowej, powołana komisja przetargowa na posiedzeniu w dniu 12.04.2019 r. dokonała oceny ofert złożonych w przetargu nieograniczonym na inwestycję pn.: „Budowa sali gimnastyczno - rehabilitacyjnej przy szkole SOSZW w Chełmnie"

1. Komisja stwierdziła, że wszyscy oferenci złożyli oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.

2. Komisja stwierdza, że wszystkie złożone oferty są kompletne – spełniają warunki określone w SIWZ.

3. Dokonano indywidualnych ocen ofert zgodnie z kryteriami określonymi w SIWZ i oferty uzyskały następującą ilość punktów:
 
1. REMBUD Krzysztof Paziewski, ul. Kwidzyńska 31A, 82-500 Kwidzyń: cena 57,60 pkt, gwarancja 36,00 pkt, doświadczenie 2,00 pkt, RAZEM 95,60 pkt.

2. KONTBUD Sp. z o.o., ul. Smoleńska 17a, 85-833 Bydgoszcz: cena 49,00 pkt, gwarancja 36,00 pkt, doświadczenie 2,00 pkt, RAZEM 87,80 pkt.

3. GIRDER Sp. z o.o., Al. Jana Pawła II 15, 87-800 Włocławek: cena 60,00 pkt, gwarancja 36,00 pkt, doświadczenie 2,00 pkt, RAZEM 100,00 pkt.

4. BUDMAX Marek Paszyński, 87-811 Fabianki 76a: cena 51,60 pkt, gwarancja 36,00 pkt, doświadczenie 2,00 pkt, RAZEM 91,60 pkt.

5. Przedsiębiorstwo „SOLGRUD” Sp. z o.o., ul. Olchowa 4, 86-300 Grudziądz: cena 45,60 pkt, gwarancja 36,00 pkt, doświadczenie 2,00 pkt, RAZEM 85,60 pkt.

6. PHU Gra-Mar Joanna Woźniak, ul. Chopina 35, 87-410 Kowalewo Pomorskie: cena 53,40 pkt, gwarancja 36,00 pkt, doświadczenie 2,00 pkt, RAZEM 93,40 pkt.

7. Prof.-Bud Jarosław Bąk, ul. Modrakowa 5, 86-105 Świecie: cena 57,60 pkt, gwarancja 36,00 pkt, doświadczenie 2,00 pkt, RAZEM 97,60 pkt.

4. Wnioski komisji:
1) Najwyższą ilość punktów w ocenie ofert 100 pkt, uzyskała oferta nr 3 złożona przez GIRDER Sp. z o.o., Al. Jana Pawła II 15, 87-800 Włocławek, na kwotę 3.331.856,99 zł. brutto
2) Najkorzystniejsza oferta przekracza środki zarezerwowane w budżecie o kwotę 176.574,15 zł.
3) Komisja wnioskuje o zwiększenie środków na wykonanie inwestycji o w/w kwotę tj. 176.574,15 zł.
4) W związku z powyższym należy wezwać Oferenta nr 3, GIRDER Sp. z o.o., Al. Jana Pawła II 15, 87-800 Włocławek, do uzupełnienia oferty o dokumenty wymienione w Rozdz. VI ust. 5 SIWZ w terminie do dnia 19.04.2019 r.


________________________________________________________________________________________
dodano dnia 8.04.2019 r.

Chełmno dnia 05.04.2019 r.

Znak sprawy: ZZP.041.2.2018/2019.JG

PROTOKÓŁ

Z posiedzenia Komisji Przetargowej, dotyczącego otwarcia i sprawdzenia kompletności złożonych ofert w postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa sali gimnastyczno - rehabilitacyjnej przy szkole SOSZW w Chełmnie"

Działając na podstawie Zarządzenia Nr 6/2017 z dnia 24 lutego 2017 r. Starosty Chełmińskiego oraz stanowiącego załącznik nr 1 Regulaminu Komisji Przetargowej, powołana komisja przetargowa na posiedzeniu w dniu 05.04.2019 r. dokonała otwarcia ofert złożonych w przetargu nieograniczonym na inwestycję pn.: „Budowa sali gimnastyczno - rehabilitacyjnej przy szkole SOSZW w Chełmnie"

I. Część jawna posiedzenia – otwarcie ofert.

1. Przewodniczący komisji poinformował przybyłych o kwocie pieniędzy przeznaczonej w budżecie na wykonanie zadania: kwota brutto przeznaczona w budżecie na wykonanie zadania to 3.155.282,84 zł. brutto. Komisja stwierdziła, że w wyznaczonym terminie i czasie wpłynęło siedem następujących ofert.

2. Złożone oferty zostały kolejno otwarte po czym odczytano nazwę oferenta oraz oferowaną cenę brutto, oferowany okres gwarancji oraz doświadczenie kierownika budowy:

Oferta nr 1 – złożona przez firmę REMBUD Krzysztof Paziewski, ul. Kwidzyńska 31A, 82-500 Kwidzyń, na kwotę 3.477.623,77 zł. brutto (netto 2.827.336,40 zł.), oferowany okres gwarancji 5 lat, doświadczenie kierownika budowy – trzy budowy.

Oferta nr 2 – złożona przez KONTBUD Sp. z o.o., ul. Smoleńska 17a, 85-833 Bydgoszcz, na kwotę 4.022.531,45 zł. brutto (netto 3.270.350,77 zł.), oferowany okres gwarancji 5 lat, doświadczenie kierownika budowy – trzy budowy.

Oferta nr 3 – złożona przez GIRDER Sp. z o.o., Al. Jana Pawła II 15, 87-800 Włocławek, na kwotę 3.331.856,99 zł. brutto (netto 2.708.826,82 zł.), oferowany okres gwarancji 5 lat, doświadczenie kierownika budowy – trzy budowy.

Oferta nr 4 – złożona przez firmę BUDMAX Marek Paszyński, 87-811 Fabianki 76a, na kwotę 3.865.601,11 zł. brutto (netto 3.142.765,13 zł.), oferowany okres gwarancji 5 lat, doświadczenie kierownika budowy – trzy budowy.

Oferta nr 5 – złożona przez Przedsiębiorstwo „SOLGRUD” Sp. z o.o., ul. Olchowa 4, 86-300 Grudziądz , na kwotę 4.384.750,15 zł. brutto (netto 3.564.837,52 zł.), oferowany okres gwarancji 5 lat, doświadczenie kierownika budowy – trzy budowy.

Oferta nr 6 – złożona przez PHU Gra-Mar Joanna Woźniak, ul. Chopina 35, 87-410 Kowalewo Pomorskie, na kwotę 3.747.431,68 zł. brutto (netto 3.046.692,42 zł.), oferowany okres gwarancji 5 lat, doświadczenie kierownika budowy – trzy budowy.

Oferta nr 7 – złożona przez firmę Prof.-Bud Jarosław Bąk, ul. Modrakowa 5, 86-105 Świecie, na kwotę 3.479.284,13 zł. brutto (netto 2.828.686,28 zł.), oferowany okres gwarancji 5 lat, doświadczenie kierownika budowy – trzy budowy.

II. W części posiedzenia niejawnej komisja dokonała sprawdzenia kompletności dokumentów oraz prawidłowości złożonych ofert i ustaliła co następuje:
1. Wszystkie złożone oferty są kompletne – spełniają warunki określone w SIWZ.


Przypominamy:
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu w formie oryginału oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (sporządzonego z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.


________________________________________________________________________________________
dodano dnia 29.03.2019 r.

Chełmno dnia 29.03.2019 r.

ZZP.041.2.2018/2019.JG

I. W dniach 11.03.2019 r., 12.03.2019 r, 18.03.2019 r. i 22.03.2019 r. wpłynęły następujące pytania dotyczące SIWZ:

Pytania z dnia 11.03.2019 r. (zestaw pierwszy):
1. W projekcie konstrukcji rysunki K304A i K303A oba przedstawiają belki BL1.3. Proszę o weryfikację i ewentualne zamieszczenie poprawnego rysunku K304A.
Odpowiedź: wystąpiła pomyłka przy eksporcie rysunku do PDF. Poprawny rys. K304A – belka BL2 załączono do odpowiedzi.

2. Brak rysunków konstrukcji klatki schodowej w osiach C-E/8-9. Proszę o uzupełnienie dokumentacji projektowej o brakujący rysunek.
Odpowiedź: dokumentacja została uzupełniona o rysunki klatki schodowej.

3. Brak rysunków konstrukcji belek: BL2, BL2.1, B3. Proszę o uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź: dokumentacja została uzupełniona o rysunki belek BL2, BL2.1 i BL3

4. Zgodnie z projektem konstrukcji ławy i stopy mają zostać posadowione na głębokości -1,2m. Wg projektu architektury budynek ma zostać posadowiony na głębokości -1,5m. Proszę o potwierdzenie, że ławy i stopy mają zostać posadowione zgodnie z projektem konstrukcji.
Odpowiedź: ławy i stopy maja zostać posadowione zgodnie z projektem konstrukcji 1,2 m.


Pytania z dnia 11.03.2019 r. (zestaw drugi):
1. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności opisu z rysunkiem zestawienia stolarki. W poprawionym opisie występuje szkło 4/16/4 natomiast na rys.1 -poprawione zestawienie stolarki opisano szyby 4/12a/4/12a/4, jakie szyby przyjąć do oferty?
Odpowiedź: szkło zespolone dwukomorowe Ug-0,6.

2. W poprawionym zestawieniu stolarki zmieniono współczynnik przenikania ciepła dla całej konstrukcji okien na U=1,1 i drzwi zewnętrznych na U=1,5, pozostawiono natomiast współczynnik przenikania ciepła szyb U=0,7 dla okien i U=0,5 dla drzwi. Czy to jakiś błąd?
Odpowiedź: dla okien Uw-1,1, dla drzwi Ud-1,5, szyby zespolone dwukomorowe Ug-0,6.

3. Czy w drzwiach wewnętrznych DW1 i  Dw2a faktycznie używać szyby zespolonej i systemu ciepłego jak w zestawieniu czy to jakiś błąd?
Odpowiedź: należy zastosować szkło pojedyncze, system profili nieizolowany.

4. Okno 01 – szt. 8 wg opisu: wyposażenie: 3 szt. okien U otwieranych siłownikiem. Jak to rozumieć? Czy z pośród 8 szt. okien 3 okna mają być wyposażone w siłowniki, czy każde okno z 8-śmiu okien z podziałem na 3 kwatery mają posiadać siłowniki, czyli łącznie 24 siłowniki?
Odpowiedź: zamieszczono uzupełnione o opos zestawienie stolarki.

5. W dokumentacji i w przedmiarze branży elektrycznej brak siłowników i zasilania do siłowników okien O1 . Proszę uzupełnić dokumentację i przedmiar. Ile siłowników do okien O1 przyjąć do wyceny.
Odpowiedź: zamieszczono uzupełnione o opos zestawienie stolarki.

6. W jaki sposób mają być otwierane okna O1, czy przez sygnał z centrali p.poż. czy w inny sposób? Brak opisu w dokumentacji.
Odpowiedź: zamieszczono uzupełnione o opos zestawienie stolarki.

7. Okno O3 – w zestawieniu stolarki opisano „2 szt. wyposażone w siłowniki – okna oddymiające”, w dokumentacji branży elektrycznej załączono schemat na którym opisano okna oddymiania i przewietrzania po 2szt na każdej klatce czyli razem 4szt , w poz.172 przedmiaru branży elektrycznej  przyjęto 5 szt. siłowników do okien oddymiających.  Proszę określić wymaganą powierzchnię czynną oddymiania dla każdej z klatek schodowych.
Odpowiedź: zamieszczono uzupełnione o opos zestawienie stolarki.

8. Okna oddymiające nie mogą być oknami rozwierno-uchylnymi jak pokazano w zestawieniu ( patrz okno O3). Proszę poprawić zestawienie okien i określić wymaganą powierzchnię czynną oddymiania dla każdej klatki schodowej.
Odpowiedź: zamieszczono uzupełnione o opos zestawienie stolarki.
 
9. W poz. 173 przedmiaru branży elektrycznej przyjęto 5 szt. siłowników do drzwi napowietrzających. Na schemacie instalacji oddymiania i przewietrzania oznaczono i opisano 3 siłowniki do okien napowietrzających. W zestawieniu stolarki opisano drzwi DZ1 – 1szt. i DZ2 – 2szt. jako stolarka napowietrzająca. Proszę wyjaśnić niezgodność i  jednoznacznie określić wymaganą powierzchnię napowietrzania dla poszczególnych klatek schodowych.
Odpowiedź: zamieszczono uzupełnione o opos zestawienie stolarki.

10. Drzwi DW2a – 4 szt. opisano jako stolarka dymoszczelna, jednocześnie w opisie tych drzwi określono powierzchnie czynną napowietrzania i siłowniki napowietrzające. Funkcja drzwi dymoszczelnych wyklucza funkcję napowietrzania. Proszę wyjaśnić niezgodność. Czy mają być to drzwi dymoszczelne, czy napowietrzające?
Odpowiedź: można zastosować próg dymoszczelny w drzwiach napowietrzających oraz szybę spełniającą normę drzwi dymoszczelnych.
 
11. W drzwiach p.poż. nie można stosować pochwytu obustronnego wraz z zamkiem rolkowym jak opisano przy drzwiach DW1. Proszę poprawić opis.
Odpowiedź: poprawiono opis w zestawieniu stolarki. Zestaw okuć dla drzwi panicznych wg normy PN EN 1125, samozamykacz na skrzydle czynnym, skrzydło bierne ryglowane, TS skrzydło czynne, próg opadający.

12. Czy szyby w oknach w budynkach użyteczności publicznej w tym przypadku szkoły z uwagi na bezpieczeństwo dzieci nie powinny być bezpieczne zarówno od środka jak i od zewnątrz? Tylko w sali gimnastycznej szyby są bezpieczne - klejone od wewnątrz, co z pozostałymi pomieszczeniami?
Odpowiedź: szyby sali gimnastycznej poprawnie są opisane jako bezpieczne od wewnątrz i jest to wystarczające, szyby w oknach, które nie są nad głowami użytkowników mogą być bezklasowe. W drzwiach konieczne obustronne szyby bezpieczne.

13. W związku z licznymi nieścisłościami dotyczącymi stolarki okiennej i drzwiowej w celu rzetelnej wyceny prosimy o przesunięcie terminu składania ofert na czas niezbędny do przygotowania oferty cenowej przez dostawców stolarki tj. co najmniej 14 dni od załączenia odpowiedzi na powyższe pytania.
Odpowiedź: termin składania ofert wydłużono do dnia 05.04.2019 r.


Pytania z dnia 12.03.2019 r. (zestaw pierwszy):
1. Zamawiający rezygnuje z wykładziny linoleum gr 3,2 mm na rzecz PCV gr 7,5 mm. Wykładzina linoleum jest dużo bardziej wytrzymała i odporna na uszkodzenia mechaniczne, ponadto jej warstwa użytkowa jest większa niż w przypadku wykładziny PCV. Czym kierował się zamawiający dokonując zmiany warstwy użytkowej? Sprężystość i amortyzację podłogi sportowej zapewnia konstrukcja (pianka i sklejka).
Odpowiedź: zamawiający rozeznając rynek nawierzchni sportowych dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa użytkowników zadecydował o zastosowaniu wykładziny punktowo elastycznej, co w połączeniu z konstrukcją sprężystą nada podłodze charakter podłogi kombi elastycznej – amortyzacja uzyskiwana zarówno z konstrukcji jak i z wykładziny. Takie rozwiązanie w przypadku sal sportowych jest uznawane za najbardziej komfortowe i bezpieczne, co ma szczególne znaczenie przy korzystaniu z obiektu przez osoby niepełnosprawne.

2. Wykładzina PCV na piance o gr. 7,5 mm jest droższym produktem niż linoleum 3,2 mm. Czy zamawiający w kosztorysie przewidział zmianę systemu podłogi sportowej na droższą i ma na to zabezpieczone środki?
Odpowiedź: po zapoznaniu z dostępnymi na rynku rozwiązaniami podłóg sportowych, Zamawiający stwierdził, że kompletne, certyfikowane systemy podłóg sportowych, składające się z pianki, sklejki oraz wykładziny typu Linoleum, jako komplet są dostępne w niewiele niższych cenach jak rozwiązania kombi elastyczne składające się z pianki sklejki oraz certyfikowanej wykładziny punktowo elastycznej PCV. Ponadto Zamawiający wychodzi z założenia, że podłoga sportowa jest sercem budowanego obiektu i powinna ona być dostosowana do potrzeb przyszłych użytkowników. Jednocześnie sam system podłogi sportowej stanowi niewielki ułamek wartości całej przedmiotowej inwestycji.

3. Na jakiej podstawie zamawiający wymaga certyfikatów międzynarodowych federacji sportowych? Zgodnie z art. 30 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający powinien posługiwać się Polskimi Normami przenoszącymi normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy podczas opisywania przedmiotu zamówienia zarówno technicznie jak i jakościowo.
Odpowiedź: norma 14904 dotycząca podłóg sportowych, nie pozwala rzetelnie i dokładnie określić jakości produktów, bowiem zawiera ogólne i szeroko zakreślone wymagania dla różnych rozwiązań – punktowo elastycznych, powierzchniowo elastycznych, czy mieszanych. Wymagania dotyczące certyfikatów mają na celu zapewnienie produktów rozpoznawanych i szeroko stosowanych na świecie, produkowanych przez producentów z wieloletnim doświadczeniem na rynku podłóg sportowych. Wymóg certyfikacji pozwala wyeliminować producentów powstających na potrzebę sezonu lub dwóch, którzy produkują rozwiązania bardzo niskiej jakości, a w trakcie trwania gwarancji zmieniają spółki, tym samym pozbywając się odpowiedzialności gwarancyjnej. Takie rozwiązania z uwagi na jakość oraz krótkotrwałe istnienie na rynku nigdy nie posiadają certyfikatów międzynarodowych federacji sportowych. W celu zabezpieczenia bezproblemowego użytkowania podłogi sportowej, która to jest sercem budowanego obiektu, Zamawiający uznaje wymóg certyfikacji za w pełni uzasadniony.


Pytania z dnia 12.03.2019 r. (zestaw drugi):
1. Prosimy o uzupełnienie rysunków konstrukcyjnych belek (zawarte są tylko częściowe i dodatkowo powielony jest rys. K303) oraz klatki schodowej w osiach C-E/8-9.
Odpowiedź: dokumentacja została uzupełniona o rysunki belek BL2,BL2.1 i BL3 i przekroje klatki schodowej.

2. Zgodnie z opisem technicznym murki oporowe należy wykonać z bloczka betonowego na ławie fundamentowej wykończonej tynkiem mozaikowym. Prosimy o doprecyzowanie miejsca występowania murków oporowych wraz z podaniem ich wysokości (nie widnieją na żadnym rysunku).
Odpowiedź: Autor ma na myśli podbudowę pod schody zewnętrzne, projektowana niwelacja zakłada ukształtowanie terenu wykluczające konieczność realizacji murków oporowych.

3. Zgodnie z opisem technicznym pkt. 3.4.6 „Zapewniony jest również dostęp dla osób niepełnosprawnych z zewnątrz budynku poprzez zaprojektowanie dojścia do budynku w formie ukształtowania terenu z kostki brukowej o nachyleniu nieprzekraczającym 5% oraz pochylnie dla osób niepełnosprawnych”. Prosimy o wyraźne określenie na rysunku miejsca występowania nachylenia z kostki oraz lokalizacji platformy, a także określenie rodzaju platformy (systemowa czy wykonana z kostki brukowej, o jakim nachyleniu, długości, szerokości, jaki typ barierek etc.)
Odpowiedź: Powierzchnie z polbruku ukształtowano relatywnie płasko. Jeżeli chodzi o pochylnie oraz platformę autor miał na myśli pochylnie/ platformę wewnętrzną w środku budynku.

4. Prosimy o potwierdzenie czy powierzchnia utwardzona znajdująca się pomiędzy budynkiem szkoły, a projektowaną salą sportową, jest również w zakresie opracowania.
Odpowiedź: tak, przedmiotowy zakres jest przedmiotem opracowania.

5. Prosimy o określenie dostępu do centrali wentylacyjnej. Czy jest zaprojektowana drabinka? Jeśli tak to w jakim miejscu?
Odpowiedź: dostęp bezpośredni z przestrzeni hali za pomocą drabiny dostawnej nie projektowano drabinki. Drabina dostawna nie jest przedmiotem zadania.

6. Prosimy o potwierdzenie, że izolacja fundamentów, pod poziomem gruntu, faktycznie ma być wykonana z wełny mineralnej, która wg. producenta nie jest materiałem przeznaczonym do tego typu izolacji.
Odpowiedź: wykonać z wełny mineralnej z uwagi na wymagania p.poż dla strefy cokołu, stosować wełnę mineralną o niskiej nasiąkliwości i dużej gęstości np. PAROC.

7. Prosimy o określenie grubości płyty schodowej. W przedmiarze wpisana jest grubość 15cm, natomiast w opisie technicznym 12cm.
Odpowiedź: grubość 12 cm.

8. Prosimy o potwierdzenie czy ławki z wieszakami w szatniach wchodzą w zakres opracowania.
Odpowiedź: tak wchodzą w zakres opracowania.

9. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru w zakresie:
- wykończenia ścian wykładziną obiektową,
- wykonania lamperii olejnej na ścianach sali sportowej,
- wykonania fragmentu wylewki na stropie,
- malowania powierzchni blachy konstrukcyjnej na sali sportowej,
- wykonania pochylni dla niepełnosprawnych,
- wykonania murków oporowych,
- wykonania opaski kamiennej z otoczaków na geowłókninie.
Odpowiedzi:
- wykończenia ścian wykładziną obiektową – ujęto w pozycji 167
- wykonanie lamperii olejnej na ścianach sali sportowej – ujęto w pozycji 166
- wykonanie fragmentu wylewki na stropie – ujęto w pozycji 169
- malowania powierzchni blachy konstrukcyjnej na sali sportowej – malowanie fabryczne na biało, brak wymagań p.poż., wymaganie p.poż. dotyczą konstrukcji.
- wykonania pochylni dla niepełnosprawnych – nie występuje zewnętrzna pochylnia dla niepełnosprawnych
- wykonanie murków oporowych – brak murków oporowych
- wykonania opaski kamiennej z otoczaków na geowłókninie – usunięto zapis z OT.

10. W związku ze zmianą ocieplenia budynku w całości na wełnę mineralną prosimy o określenie czy wymogi przeciwpożarowe dotyczą tylko narożnika budynku, który był wyznaczony na rzutach czy też wszystkie ściany budynku mają odpowiadać określonej klasie odporności ppoż.
Odpowiedź: wymogi przeciw pożarowe dotyczą narożnika budynku z uwagi na zbliżenie z istniejącą zabudową poniżej 8 m pozostałe ściany ocieplić wełną.


Pytania z dnia 18.03.2019 r. (zestaw pierwszy):
1. W dokumentacji projektowej jest mowa o wymogu zastosowania na sali gimnastycznej wykładziny, która posiada certyfikaty Światowych Federacji Sportowych: FIBA (koszykówka), FIVB (siatkówka), IHF i EHF (piłka ręczna). Sala ma około 300m2, czyli jest salą niepełnowymiarową, czym są, więc podyktowane tak wysokie wymogi dla podłogi sportowej? Czy planowane są rozgrywki na szczeblu międzynarodowym?
Odpowiedź: zamawiający utrzymał wymagania dla podłogi sportowej.

2. Prosimy o podanie danych dotyczących stolarki oddymiającej i napowietrzającej w szczególności współczynników napowietrzania i oddymiania (ilości metrów sześciennych powietrza dostarczanego bądź odprowadzanego dymu).
Odpowiedź: Powierzchnia czynna odymiania jednego okna wynosi 1,24 m2.
Dla klatki schodowej o powierzchni 21,95 m2 zlokalizowanej w południowej części budynku warunek jest spełniony przy wykorzystaniu jednego okna oddymiającego.
Dla klatki schodowej o strefie oddymiania 45,95 m2 zlokalizowanej przy łączniku z istniejącą zabudową warunek jest spełniony przy wykorzystaniu dwóch okien 03 jako oddymiających.
Dla klatki schodowej o powierzchni:
- 21,95 m2 *0,05= 1,10 m2 powierzchni czynnej
- 45,95 m2 *0,05= 2,30 m2 powierzchni czynnej
Okna oddymiające będą tylko rozwierane na zewnątrz, poprawiono zestawienie stolarki. Obliczenia wykonano dla systemu PONZIO w przypadku zastosowania innego systemu należy spełnić powyższe wymagania.
Napowietrzanie klatki przy łączniku odbywać się będzie poprzez otwarcie na kąt 90 stopni drzwi oznaczonych jako DZ2 za pomocą siłowników.
Powierzchnia czynna przedmiotowych drzwi przekracza wymaganą powierzchnię napowietrzania: 2,30 x 150 %= 3,45 m2
Napowietrzenie klatki w południowej części odbywać się będzie poprzez otwarcie na kąt 90 stopni drzwi oznaczonych jako DZ2 za pomocą siłownika. Powierzchnia czynna napowietrzania : 1,1 x 150%= 1,65 m2

3. Prosimy o potwierdzenie, że w drzwiach wewnętrznych ma być zastosowana szyba zespolona i system ciepły, który przeznaczony jest do drzwi zewnętrznych.
Odpowiedź: należy zastosować szkło pojedyncze laminowane dla drzwi dymoszczelnych system profili nieizolowany.

4. Proszę o doprecyzowanie czy w oknach oddymiających O3, każde skrzydło ma być wyposażone w siłowniki oraz czy wszystkie skrzydła mają być otwierane na sygnał z centrali. Jednocześnie proszę o określenie czy okna te mają być rozwierne czy uchylne (połączenie nie jest dopuszczalne w przypadku okien oddymiających).
Odpowiedź: okna rozwierane, każde skrzydło wyposażone w siłownik.

5. Według producenta stolarki w drzwiach p.poż nie jest możliwe zastosowanie obustronnych pochwytów i zamków rolowych. Prosimy o ponowne zweryfikowanie wymogów.
Odpowiedź: zastosować sztaby antypaniczne z okuciem zintegrowanym z elektrozaczepem.

6. Prosimy o określenie czy drzwi Dw2a pełnią funkcję dymoszczelną czy napowietrzająca.
Odpowiedź: dymoszczelną.


Pytania z dnia 18.03.2019 r. (zestaw drugi):
1. Proszę o określenie wymagań w stosunku do wykładziny ściennej na lamperię korytarzy, szatni i pomieszczenia sprzątaczki.
Odpowiedź:
Opis EN 15102 Homogeniczna winylowa okładzina ścienna HARAKTERYSTYKA
Grubość całkowita ISO 24346 (EN 428) 1.30mm
Waga całkowita ISO 23997 (EN 430) 2100g/m2
Warstwa użytkowa ISO 24340 (EN 429) 1.30mm
Zabezpieczenie powierzchni - PU-Shield
WŁAŚCIWOŚCI TECHNNICZNE
Stabilność wymiarów ISO 23999 (EN 434) ≤ 0.40%
Całkowita emisja VOC
Emisja VOC (23°C/90°C) ISO-Accm class <- 9.6
Reakcja na ogień
EN 13501-1
AS/NZS 3837
B s2 d0
Klasa B
Weetroom test GBR Klasa VT Zatwierdzony
Clean room test
ISO 14644-1
ASTM F24 F51
ISO klasa 4
Klasa A
Wytrzymałość spoin EN 684 Średnia wartość ≥240 N/50mm
Indywidualna wartość ≥180 N/50mm
Odporność na światło EN ISO 105-B02 ≥ 7
Odporność chemiczna ISO 26987 (EN 423) dobra
Odporność przeciw grzybom i bakteriom - dobra, nie sprzyja wzrostowi.

2. Z uwagi na dużą rozbieżność cenową wykładziny PCV przeznaczonej na komunikację a wykładziny folkowanej na sale lekcyjne proszę o uszczegółowienie, która z ww. wykładzin obiektowych (PCV czy folkowana) ma zostać zastosowania w następujących pomieszczeniach: pom. sprzątaczki, magazyn, szatnia damska, szatnia męska, pokój nauczycielski, pom. techniczne.
Odpowiedź: wykładzina podłogowa flokowana zlokalizowana będzie w pomieszczeniach: 2/2, 2/4, 2,/5
 

Pytanie z dnia 22.03.2019 r.:
1. W przedmiarze branży elektrycznej widnieje pozycja 165: Dostarczenie kompletnego systemu nagłośniania sali gimnastycznej - przeznaczenie apele, imprezy okolicznościowe + szkolenie obsługi systemu.
Brak tej pozycji w dokumentacji projektowej. Proszę o przedstawienie wymagań i parametrów jakie ma spełniać system nagłośnienia.
Odpowiedź: kolumna aktywna + pasywna + mikrofon, moc zestawu 300W RMS z odtwarzaczem MPS USB/SD np. PYM-412/D216 + PYP-312 + H16 lub równoważny o zbliżonej mocy i jakości.


________________________________________________________________________________________
dodano dnia 26.03.2019 r.


W związku z pytaniami zadanymi do SIWZ, które są istotne dla wykonania zadania i na które powinno się udzielić odpowiedzi, przedłuża się termin składania ofert do dnia 05.04.2019 r.
Treść odpowiedzi zostanie zamieszczona po uzyskaniu ich od projektanta.


________________________________________________________________________________________
dodano dnia 18.03.2019 r.

Chełmno dnia 18.03.2019 r.

ZZP.041.2.2018/2019.JG

W dniu 08.03.2019 r., wpłynęły następujące pytania dotyczące SIWZ:

1. Prosimy o podanie temperatury krytycznej dla konstrukcji stalowej hali, która ma zostać zabezpieczona ogniowo na 60 minut.
Odpowiedź: 550 stopni Celsjusza.

2. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o pozycję na płyt akustyczne dekoracyjne z wełny drzewnej łączonej magnezem 25 mm np. Heradesing Superfine lub równoważne w ilości 350 m2.
Odpowiedź: nie ma płyt akustycznych na suficie sali gimnastycznej (błąd w opisie projektu).

3. Prosimy o rozbicie pozycji dotyczącej elewacji, na pozycję z dociepleniem z wełny mineralnej (ściany ppoż.) oraz na pozycję z dociepleniem ze styropianu.
Odpowiedź: wszystko ocieplamy wełną mineralną, pozycja kosztorysowa nr 31.

4. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji technicznej o rysunki szczegółowe płyty fundamentowej pod platformę dla osób niepełnosprawnych.
Odpowiedź: z uwagi na Ustawę Prawo zamówień publicznych, element należy wykonać zgodnie z DTR urządzenia.

5. W pozycji nr 28 przedmiaru brakuje 20 m3 bloczków betonowych.
Odpowiedź: należy przyjąć 46,81 m3 (było 25,75 m3).

6. W pozycji nr 29 brakuje 132 m2 izolacji pionowych. Kosztorysant przyjął izolację z jednej strony ściany.
Odpowiedź: należy przyjąć 371,87 m2 łącznie ( było 235,50 m2).

7. W pozycji nr 30 brakuje 132 m2 izolacji pionowych ścian fundamentowych.
Odpowiedź: należy przyjąć 371,87 m2 łącznie ( było 235,50 m2).

8. W opisie technicznym na stronie 15 jest napisane, że izolacja pionowa ścian fundamentowych i piwnicznych łącznika winna być wykonana z polistyrenu ekstrudowanego SXPS odmiany 300 gr. 16. Brak pozycji w przedmiarze.
Odpowiedź: ściany fundamentowe ocieplone wełną mineralną, poz. 31 przedmiaru.

9. W opisie technicznym na stronie 15 jest napisane, że izolacja pionowa ścian cokołu winna być wykonana z wełny mineralnej (dotyczy ścian zewnętrznych ppoż.) oraz z polistyrenu ekstrudowanego SXPS odmiany 300 na pozostałych ścianach. Brak pozycji w przedmiarze dla izolacji pionowych ścian zewnętrznych cokołu z polistyrenu ekstrudowanego gr. 16 cm.
Odpowiedź: cokół ocieplony wełną mineralną, poz. 31 przedmiaru.

10. W pozycji 32 brakuje ponad 70 m2 izolacji z folii kubełkowej.
Odpowiedź: należy przyjąć 125,58 m2 (było 58,99 m2).

11. W pozycji 35 i 36 oraz pozycji 60jast łącznie791 m2 ścian z silikatów. Brakuje około 60 m2 ścian.
Odpowiedź: w przedmiarze prawidłowy obmiar, w pozycji nie ujęto powierzchni wieńców, nadproży oraz trzpieni żelbetowych.

12. W pozycji 92 przedmiaru brakuje okna O5 230x150.
Odpowiedź: ujęto w przedmiarze zamiennym, poz. 92, ilość 24,45 m2.

13. W pozycji 98 przedmiaru brakuje jednej sztuki drzwi DW2 1,50x2,05.
Odpowiedź: drzwi DW2a ujęte a pozycji 98 aluminiowe, drzwi DW2b płycinowe ujęte w pozycji nr 102 i 103 przedmiarów..

14. W przedmiarze brakuje pozycji ławki do przebierania w ilości 4 szt. Ławki znajdują się w pomieszczeniach szatnia damska i szatnia męska.
Odpowiedź: uzupełniono w przedmiarze poz. 162 w ilości 4 szt.

15. W przedmiarze brakuje pozycji na ściankę systemową HPL w pomieszczeniu WC nauczyciela,
Odpowiedź: uzupełniono w przedmiarze poz. 163.

16. W przedmiarze brakuje pozycji na uchwyty dla osób niepełnosprawnych w WC damskim, WC męskim i WC dla osób niepełnosprawnych w ilości: uchwyty przy umywalkach 2 szt., uchwyty przy toaletach – 2 komplety, uchwyty przy umywalce dla niepełnosprawnych 1 komplet.
Odpowiedź: uzupełniono w przedmiarze pozycja 164, pom. WC męskie, WC damskie. WC dla osób niepełnosprawnych to WC przystosowane dla osób niepełnosprawnych wyposażone w urządzenia (umywalki, misy ustępowe) przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne.

17. Według przekroju architektonicznego budynku, posadzka na piętrze jest dozbrojona siatką zgrzewalną fi 5 mm o oczkach 15x15 cm. Prosimy o wprowadzenie pozycji w przedmiarze na dopłatę za zbrojenie siatką w ilości 157,46 m2.
Odpowiedź: uzupełniono w przedmiarze pozycja 165 w ilości 157,46 m2.

18. Według rysunku K310 wieńców W1 jest 92,34 mb. Według rysunku K5 wieńców W1 jest 181,09 mb. W pozycji 41 brakuje (88,74x0,24x0,24 = 5,11 m3) 5,11 m3 betonu. Prosimy o uzupełnienie.
Odpowiedź: proszę założyć 191 mb wieńców.

19. W pozycji 89 przedmiaru brakuje 45 m2 ścianek działowych.
Odpowiedź: poprawiono przedmiar poz. 89, należy przyjąć 221,68 m2 (było 171,77 m2).

20. W pozycji 110 przedmiaru brakuje prawie 500 m2 malowania powierzchni wewnętrznych, winno być tyle samo, co tynków ścian i gładzi czyli 1655,28 m2.
Odpowiedź: w przedmiarze nie ujęto wykonania lamperii z PCV i farby olejnej. Dodano pozycje nr 166 i 167, zmieniono ilości w pozycji 107 i 110 przedmiaru.

21. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o pozycję na docieplenie ścian zewnętrznych styropianem gr. 16 cm. Wełna mineralna wg. opisu technicznego i rysunków architektonicznych winna być ułożona tam, gdzie ściana ma odporność ogniową REI 120.
Odpowiedź: Wszystko ocieplamy wełną mineralną poz. przedmiaru nr 129.

22. W pozycjach 129 i 130 brakuje 60 m2 elewacji oraz malowania powierzchni zewnętrznych.
Odpowiedź: obmiar prawidłowy, dodano pilastry poz. 157 i ochrona narożników poz. 158.

23. Prosimy o rozbicie pozycji 114 na dwie oddzielne pozycje. W pozycji 114 mieszczą się obecnie dwa rodzaje wykładzin, które znacznie różnią się ceną. W komunikacjach należy zastosować wykładzinę heterogeniczną PCV, w salach lekcyjnych należy ułożyć wykładzinę flokowaną.
Odpowiedź: Wykładzina flokowana 69,84 m2

24. Brak w przedmiarach instalacji gazowej wymiany reduktora ciśnienia MIX25 oraz wymiany gazomierza z G16 na G25.
Odpowiedź: do oferty w kosztach należy założyć wymianą reduktora ciśnienia mix 25 oraz wymianę gazomierza z G16 na G25


Dodane nowe pliki do dokumentacji technicznej:
Poprawiony i uzupełniony przedmiar - 18-03-2019 (263kB) pdf


________________________________________________________________________________________
dodano dnia 15.03.2019 r.


W związku z pytaniami zadanymi do SIWZ, które są istotne dla wykonania zadania i na które powinno się udzielić odpowiedzi, przedłuża się termin składania ofert z dnia 20.03.2019 do dnia 29.03.2019 r.
Treść odpowiedzi zostanie zamieszczona po uzyskaniu ich od projektanta.


________________________________________________________________________________________
dodano dnia 07.03.2019 r.

Chełmno dnia 07.03.2019 r.

ZZP.041.2.2018/2019.JG


Informujemy, że w dniach 28.02.2019 r., 01.03.2019 r., 04.03.2019r., 05.03.2019 r. i 06.03.2019 r. wpłynęły następujące pytania dotyczące SIWZ:

Pytania z dn. 28.02.2019 r.:

1. Proszę o załączenie przedmiaru branży budowlanej w zapisie edytowalnym ath. W materiałach przetargowych załączono przedmiar w zapisie pdf którego nie da się eksportować do programów kosztorysowych ze względu na jakiś błąd w zapisie.
Odpowiedź: inwestor nie zamieści przedmiarów w zapisie edytowalnym, ponieważ ich nie posiada w tym zapisie.

2. Proszę o załączenie rysunków istniejącej zabudowy przewidzianej do rozbiórki opisanej w pkt. 3.4.13 opisu technicznego do projektu architektury tj : rzuty i przekroje z podstawowymi wymiarami i opisanymi materiałami elementów rozbieranych oraz lokalizacją. Brak takich informacji w dokumentacji.
Odpowiedź: rysunki zamieszczono na stronie BIP.
 
3. Proszę załączyć rysunki konstrukcyjne elementów konstrukcji stalowej dachu wraz z zestawieniem stali. Brak w dokumentacji.
Odpowiedź: rysunki zamieszczono na stronie BIP.

4. W związku z ryczałtowym rozliczeniem inwestycji, gdzie podstawą wyceny jest dokumentacja a przedmiary stanowią jedynie materiał pomocniczy, prosimy o odstąpienie od wymogu załączania kosztorysu ofertowego do oferty. Kosztorysy mogą być wymagane od wybranego wykonawcy przed podpisaniem umowy.
Odpowiedź: inwestor nie wyraża zgody na odstąpienie od wymogu załączania kosztorysu ofertowego do oferty.


Pytania z dn. 01.03.2019 r.:


1. W związku z rozbieżnością pomiędzy opisem technicznym rozd.3.5.4, a opisami na przekroju A-A ( rys.A4 ), proszę o jednoznaczną odpowiedź, jakie warstwy podłogowe przyjąć do wyceny w Sali sportowej i w pozostałych pomieszczeniach?
Odpowiedź: Wykonać zgodnie z rysunkiem przekroju architektonicznego, doprecyzowano rodzaj powierzchni w opisie technicznym.

2. Brak w przedmiarze pozycji dotyczącej izolacji z folii płynnej posadzek w pomieszczeniach mokrych. Proszę uzupełnić przedmiar.
Odpowiedź: uzupełnienie przedmiaru, poz. 156, zamieszczono na stronie BIP.

3. Zgodnie z opisem technicznym rozd.3.5.4 izolację pionową ścian fundamentowych i cokołu należy wykonać z polistyrenu ekstrudowanego XPS odm.300 gr 16cm. Brak takiej pozycji w przedmiarze.
Odpowiedź: należy przyjąć ocieplenie wełna mineralna , pozycja nr 31 w przedmiarze.

4. Na elewacji budynku zaprojektowano pilastry o grubości 15 cm i szerokości 80-82 cm. Brak takich pozycji w przedmiarze. Proszę uzupełnić przedmiar.
Odpowiedź: uzupełnienie przedmiaru, poz.157, zamieszczono na stronie BIP.

5. Brak w przedmiarze pozycji dotyczącej ochrony narożników, pilastrów i ościeży przy dociepleniu elewacji kątownikiem ochronnym. Proszę uzupełnić przedmiar.
Odpowiedź: uzupełnienie przedmiaru, poz.158, zamieszczono na stronie BIP.

6. Zgodnie z opisem technicznym warstwy ocieplenia stropów i stropodachu należy zabezpieczyć paroizolacyjną folią ochronną. Brak takiej folii na przekrojach i brak w przedmiarze. Czy uwzględnić w wycenie?
Odpowiedź: tak, uzupełniono przedmiar poz.159 i zamieszczono na stronie BIP.

7. W związku z rozbieżnościami pomiędzy opisem technicznym rozd.3.5.4, a opisami na rysunkach A-1 Rzut przyziemia i A-2 Rzut I piętra, proszę o jednoznaczną odpowiedź jak mają być wykończone ściany w poszczególnych pomieszczeniach.
Odpowiedź: wykonać zgodnie z rys A-1 oraz A-2
- Ściany hali gimnastycznej do wysokości 3m wykonać lamperie z farby olejnej.
- Ściany korytarzy wykładzina obiektowa do wysokości 1,6m.
- Ściany szatni magazynu, pom. sprzątaczki-wykładzina obiektowa do wysokości 2,0m
- ściany sanitariatów płytkowane do wysokości 2,2 m.
- ściany sal lekcyjnych na poziomie 1 piętra gładź malowana na biało.


8. W opisie technicznym w rozdziale 3.5.4. opisano dwa rodzaje wykładziny obiektowej – dla komunikacji - Heterogeniczna wykładzina PVC do zastosowania obiektowego, a dla sal lekcyjnych; wykładzina flokowana, w przedmiarze przyjęto dla wszystkich tych pomieszczeń wykładzinę PCV. Proszę o jednoznaczną odpowiedź, czy wykładzina flokowana wchodzi w zakres oferty? Jeżeli tak to w których pomieszczeniach?
Odpowiedź: Wykładzina flokowana zastosowana w pomieszczeniach sal lekcyjnych na poziomie I piętra: 2/2, 2/4, 2/5

9. Proszę o potwierdzenie, że klatki schodowe mają być wykończona wykładziną obiektową PCV.
Odpowiedź: klatki schodowe mają być wykończone tarakotą, uzupełniono przedmiar i zamieszczono na stronie BIP.

10. Proszę załączyć szczegół wykończenia stopni schodowych okładanych wykładziną obiektową PCV z oznaczeniem niezbędnych elementów schodowych.
Odpowiedź: schody mają być wykończone terakotą, uzupełniono przedmiar i zamieszczono na stronie BIP.
 
11. Brak w przedmiarze pozycji dotyczących wykonania sufitu akustycznego hali sportowej. Proszę uzupełnić przedmiar o brakujące pozycje.
Odpowiedź: nie przewiduje się wykonania sufitu akustycznego (błąd w opisie).
 
12. Proszę załączyć rysunki szczegółowe dotyczące mocowania sufitu akustycznego, na jakiej wysokości należy zamontować ten sufit. Brak oznaczenia na przekroju A-A. Czy sufit ma być zamontowany między dźwigarami czy poniżej.
Odpowiedź: nie przewiduje się wykonania sufitu akustycznego (błąd w opisie). Dół blachy konstrukcyjnej malowany na biało.

13. Do czego mają być zamontowane wieszaki sufitu?
Odpowiedź: nie przewiduje się wykonania sufitu akustycznego (błąd w opisie).

14. Proszę o podanie minimalnych wymagań ( parametrów ) dla membrany dachowej. Brak w dokumentacji.
Odpowiedź: Zastosować membranę ICOPAL Membrana dachowa Monarplan FM PVC 1,5mm lub równoważną.

15. Opisy w zestawieniu stolarki różnią się od opisu w rozd.3.5.4. Proszę uzupełnić zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej o niezbędne opisy. Brak w opisach rodzaju materiału ( które drewniane a które aluminiowe), które drzwi zabezpieczone przeciwwłamaniowo, które drzwi wyposażone w kratki wentylacyjne itp.
Odpowiedź: poprawione zastawienie stolarki zamieszczono na stronie BIP.

16. Zgodnie z opisem techniczny rozdziale 3.5.4. stolarka okienna wewnętrzna ma być w kolorze RAL 7004, w zestawieniu stolarki okno OW1 – podano kolor RAL 9016. Jaki kolor przyjąć do wyceny?
Odpowiedź: należy przyjąć RAL 7004, poprawione zastawienie stolarki zamieszczono na stronie BIP.

17. Zgodnie z opisem techniczny rozdziale 3.5.4. stolarka drzwiowa zewnętrz ma być o współczynniku cieplnym Ucałk. ≤1,5 W/m2K, w zestawieniu stolarki podano Ucałk. =1,04 W/m2K. Proszę wyjaśnić niezgodność. Jaki współczynnik przenikania ciepła dla całej konstrukcji mają mieć drzwi zewnętrzne?
Odpowiedź: poprawione zastawienie stolarki zamieszczono na stronie BIP.

18. Zgodnie z opisem techniczny rozdziale 3.5.4. stolarka okienna zewnętrz ma być o współczynniku cieplnym Ucałk. ≤1,1 W/m2K, w zestawieniu stolarki podano Ucałk. =0,9 W/m2K. Proszę wyjaśnić niezgodność. Jaki współczynnik przenikania ciepła dla całej konstrukcji mają mieć okna zewnętrzne?
Odpowiedź: poprawione zastawienie stolarki zamieszczono na stronie BIP.

19. Proszę wyjaśnić niezgodność odnośnie zewnętrznych wymiarów szybu platformy dla niepełnosprawnych. W rozd.3.5.4 opisu technicznego określono zewnętrzny wymiar szybu na 1530x1730mm, natomiast z rzutów przyziemi i piętra wynika, że szyb ten nie zmieści się w duszy klatki schodowej. Szerokość duszy to 1300mm. Proszę wyjaśnić niezgodność.
Odpowiedź: Za przyjęte rozwiązanie dla platformy dla niepełnosprawnych proszę przyjąć: DŹWIG PLATFORMOWY CIBES A5000 lub równoważny poprawny Minimalny wymiar szybu: 1260×1509 [mm]

 
Pytania z dn. 04.03.2019 r.:

1. W rozdziale ochrona przeciwpożarowa do klatek schodowych należy przewidzieć drzwi dymoszczelnie . Brak takiego opisu przy drzwiach . Proszę o jednoznaczną odpowiedź które drzwi należy wycenić jako dymoszczelne.
Odpowiedź: stolarka dymoszczelna została określona na poprawionym zestawieniu stolarki. Są to pozycje określone jako stolarka dymoszczelna: Dw1, Dw2a, Dw5. Poprawione zestawienie zamieszczono na stronie BIP.

2. Które z drzwi należy wyposażyć w siłowniki ?
Odpowiedź: drzwi które należy wyposażyć w siłowniki określono na poprawionym zestawieniu z opisem stolarka napowietrzająca - rozpatrywać zgodnie z branżą elektryczną co do uruchomienia systemu otwierania.
Drzwi napowietrzające: DZ1 – 1 szt. oraz DZ-2 2 szt.


3. Czy budynek należy wyposażyć w gaśnice? Jeśli tak proszę uzupełnić przedmiar o brakujące pozycje.
Odpowiedź: budynek należy wyposażyć w kpl. gaśnic. Pozycja 161, (jako uzupełnienie przedmiaru robót zamieszczono na stronie BIP).

4. Czy wszystkie słupy należy obudować płytami Promat zgodnie z zapisem w opisie wykonawczym pkt 5.5.1.4?
Odpowiedź: TAK.

5. Czy słupy należy obudować dookoła słupa płytami Promat.
Odpowiedź: TAK.


Pytanie z dn. 05.03.2019 r.:

1. Proszę o określenie grubości płyt Promat, o których mowa w opisie wykonawczym pkt 5.5.1.4
Odpowiedź: wymagana odporność zabezpieczenia R60 – płyta 10mm.


Pytanie z dn. 06.03.2019 r.:

1. W przedmiarze robót poz. 78 widnieją asekuranty dachowe. Brak jest jakichkolwiek wytycznych w projekcie ich dotyczących, brak schematu rozmieszczenia. Proszę o przedstawienie wymagań i lokalizacji.
Odpowiedź: należy zastosować 3 sztuki mocowane w kalenicy do dźwigarów głównych, 3 słupki z RK 100 x4 wystające 80 cm ponad dach zakończone uchem z pręta fi 16 do mocowania lin zabezpieczających.



Dodane nowe pliki do dokumentacji technicznej:

________________________________________________________________________________________
dodano dnia 28.02.2019 r.


Uzupełnienie dokumentacji technicznej (spakowane do pliku ZIP) (2597kB) zip


________________________________________________________________________________________
zamieszczono dnia 26.02.2019 r.

Powiat Chełmiński
ogłasza
przetarg nieograniczony
na
wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego
pn.: „Budowa sali gimnastyczno - rehabilitacyjnej przy szkole SOSZW w Chełmnie"

_______________________________________________________________________________________

Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 518460-N-2019 z dnia 26.02.2019 r.
Ogłoszenie można zobaczyć w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 518460-N-2019
lub pobrać w pliku PDF: POBIERZ (129kB) pdf


Specyfikację istotnych warunków zamówienia, wraz z załącznikami, można pobrać poniżej:

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (106kB) word

Załącznik nr 1 do SIWZ - Dokumentacja techniczna część 1 (spakowana do pliku ZIP) (12753kB) zip

Załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz Ofertowy (50kB) word
Załącznik nr 3 do SIWZ - Oświadczenie o spełnienu warunków udziału w postępowaniu (34kB) word
Załącznik nr 4 do SIWZ - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (39kB) word
Załącznik nr 5 do SIWZ - Wykaz wykonanych robót (36kB) word
Załącznik nr 6 do SIWZ - Wykaz osób (35kB) word
Załącznik nr 7 do SIWZ - Istotne postanowienia umowy (70kB) word
Załącznik nr 8 do SIWZ - Informacja doświadczenie kierownika budowy (38kB) word
Załącznik nr 9 do SIWZ - Wzór zobowiazania (51kB) word

dodano 28.02.2019 r.:
Uzupełnienie dokumentacji technicznej (spakowane do pliku ZIP) (2597kB) zip


dodano 07.03.2019 r.:
Dodane nowe pliki do dokumentacji technicznej:
Rys. 3. przekrój piwnic - do rozbiórki (41kB) pdf


dodano 18.03.2019 r.:
Dodane nowe pliki do dokumentacji technicznej:

Poprawiony i uzupełniony przedmiar - 18-03-2019 (263kB) pdf


dodano 29.03.2019 r.:
Dodane nowe pliki do dokumentacji technicznej:

metryczka


Odpowiada za treść: Janusz Gryszan
Opublikował: Dariusz Banach (26 lutego 2019, 10:46:03)

Ostatnia zmiana: Dariusz Banach (14 maja 2019, 12:01:05)
Zmieniono: dodano informację o podpisaniu umowy

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2463