zamówienie na:

Dostawa koparko - ładowarki wraz z osprzętem dla Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie

zamawiający: POWIAT CHEŁMIŃSKI
tryb zamówienia: PRZETARG NIEOGRANICZONY
nr sprawy: PZD.272.10.2018.KŻ
wartość: Poniżej 221 000 euro
termin składania ofert: 27 września 2018  10:00
wynik postępowania: Z uwagi na objętość danych, wynik postępowania dostępny jest poniżej, jako oddzielny plik do pobrania. Umowa z wykonawcą została podpisana w dniu 5.10.2018 r. 




Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu (61kB) pdf
Informacja z otwarcia ofert w postępowaniu (47kB) pdf

Chełmno, dnia 19.09.2018 r.
Nr spr.: PZD.272.10.2018.KŻ
 
 
Zamawiający - POWIAT CHEŁMIŃSKI
ul. Harcerska 1, 86-200 Chełmno, woj. kujawsko - pomorskie
 

OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY
na:
"Dostawę koparko - ładowarki wraz z osprzętem dla Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie”
 
 
1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony - zgodny z art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.
2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, zwaną dalej SIWZ można odebrać lub zamówić w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie, ul. Łunawska 9, pokój nr 2, tel. (56) 686 48 53. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest dostępna poniżej:

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.pdf (446kB) pdf
Załącznik nr 1 do SIWZ - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.doc (34kB) word
Załącznik nr 2 do SIWZ - Wykaz wykonanych dostaw.doc (35kB) word
Załącznik nr 3 do SIWZ - Formularz Ofertowy.doc (54kB) word
Załącznik nr 4 do SIWZ - Załącznik do Formularza Ofertowego.docx (26kB) word
Załącznik nr 5 do SIWZ - Wzór umowy.pdf (193kB) pdf
Załącznik nr 6 do SIWZ - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.doc (39kB) word
Załącznik nr 7 do SIWZ - Proponowana forma zobowiązania.doc (46kB) word
Załącznik nr 8 do SIWZ - Oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej.doc (36kB) word
Załącznik nr 9 do SIWZ - Informacja o obowiązku podatkowym.doc (34kB) word
 
3. Przedmiotem zamówienia jest „Dostawa koparko - ładowarki wraz z osprzętem dla Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie”.
1) Przedmiot zamówienia według kodów i nazw ze Wspólnego Słownika Zamówień:
-  CPV: 43.26.00.00-3 – koparki, czerpaki i ładowarki, i maszyny górnicze.
2) Adres dostawy: Powiatowy Zarząd Dróg w Chełmnie, 86-200 Chełmno, ul. Łunawska 9.
3) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowej (rok produkcji 2018), kołowej koparko - ładowarki w ilości 1 sztuka wraz z fabrycznie nowym (rok produkcji 2018) osprzętem, spełniających minimalne wymagania określone przez Zamawiającego.
Zamawiający określa następujące minimalne wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia:
a) Koparko - ładowarka musi spełniać wymagania, pojazdu dopuszczonego do poruszania się po drogach publicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, (t.j.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 z późn. zm.).
b) Masa eksploatacyjna koparko - ładowarki, nie większa niż 8500 kg.
c) Długość transportowa koparko - ładowarki, nie większa niż 5,70 m.
d) Koparko - ładowarka wyposażona w silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy, co najmniej 90 KM, spełniający obowiązujące normy emisji spalin.
e) Napęd koparko - ładowarki: na dwie osie.
f) Koparko - ładowarka musi posiadać koła jezdne następującej wielkości - przednie, co najmniej 20 calowe oraz tylne, co najmniej 26 calowe.
g) Średnica zawracania koparko - ładowarki - do 9 m.
h) Koparko - ładowarka musi być wyposażona w półautomatyczną lub automatyczną skrzynię biegów, przełączalną pod obciążeniem, (co najmniej 4 biegi do przodu oraz co najmniej 4 biegi do tyłu).
i) Koparko - ładowarka musi być wyposażona w dwa niezależne układy hamowania.
j) Koparko - ładowarka musi być wyposażona w układ hydrauliczny zasilany pompą wielotłoczkową, o wydajności, co najmniej 160 litrów na minutę.
k) Koparko - ładowarka musi być wyposażona w:
- błotniki kół przednich i tylnych,
- immobiliser,
- radio,
- skrzynkę narzędziową,
- trójkąt ostrzegawczy,
- gaśnicę,
- apteczkę,
- ostrzegawczą lampę migową koloru pomarańczowego,
- szybkozłącze ładowarkowe,
- szybkozłącze koparkowe.
l) Pojemność zbiornika paliwa koparko - ładowarki, co najmniej 150 litrów.
m) Kabina operatora musi być wyposażona w obrotowy fotel.
n) Koparko - ładowarka musi posiadać system zapewniający samopoziomowanie łyżki ładowarkowej oraz układ stabilizacji tej łyżki.
o) Koparko - ładowarka musi być wyposażona w łyżkę ładowarkową dzieloną (otwieraną), wielofunkcyjną (6 w 1, z możliwością spychania, ładowania, kopania, chwytania, rozściełania, wyrównywania), o pojemności, co najmniej 0,9 m3 i szerokości nie większej niż 2,4 m.
p) Widły do palet zamontowane na łyżce ładowarkowej.
q) Maksymalna wysokość załadunku, co najmniej 3,0 m.
r)  Udźwig łyżki ładowarkowej na pełnej wysokości, co najmniej 3000 kg.
s) Koparko - ładowarka musi posiadać, jako wyposażenie dodatkowe pług odśnieżny prosty, montowany na szybkozłącze, uchylny hydraulicznie z kabiny koparko - ładowarki, o szerokości od 2,8 m do 3,0 m.
t) Koparko - ładowarka musi posiadać możliwość przesuwu bocznego wysięgnika koparkowego.
u) Koparko -ładowarka musi być wyposażona w ramię koparkowe o zmiennej długości, rozsuwane hydraulicznie.
v) Koparko - ładowarka musi być wyposażona w łyżki koparkowe (szerokość jednej łyżki - 0,35 m, a drugiej 0,60 m) oraz w łyżkę skarpową (szerokość łyżki - 1,5 m), montowane na szybkozłącze koparkowe.
w) Głębokość kopania - co najmniej 5,9 m.
x) Wysokość załadunku łyżką koparkową, przy złożonym ramieniu (bez wysuwu teleskopowego), co najmniej 3,5 m.
y) Udźwig łyżki koparkowej przy złożonym ramieniu (bez wysuwu teleskopowego), co najmniej 1200 kg.
z)  Siła skrawania na łyżce koparkowej, co najmniej 57 kN.
aa) Koparko - ładowarka musi posiadać deklarację zgodności z CE.
bb) Koparko - ładowarka musi być wyposażona w system nawigacji satelitarnej, umożliwiający ustalenie lokalizacji maszyny w terenie.
cc) Wykonawca zamówienia - dostawca koparko - ładowarki wraz z osprzętem, musi zapewnić serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, przy czym odległość autoryzowanego, stacjonarnego punktu serwisowego od siedziby Zamawiającego, nie może być większa niż 100 km.
dd) Cena dostawy koparko - ładowarki wraz z osprzętem musi obejmować również koszt przeprowadzenia w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie szkolenia dla trzech operatorów, w zakresie budowy i obsługi koparko - ładowarki oraz osprzętu.
4) Zamawiający nie przewiduje zwrotu Wykonawcy jakichkolwiek kosztów udziału w postępowaniu.
5) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a i 4 ustawy.
6) Zamówienie nie dotyczy projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, o którym mowa w art. 67 ust. 7 ustawy.
7.  Termin wykonania zamówienia.
1) Maksymalny termin wykonania przedmiotu zamówienia, tj. dostawy koparko - ładowarki wraz  z osprzętem do siedziby Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie: w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy.
2) Rzeczywisty termin wykonania przedmiotu zamówienia zostanie zadeklarowany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym, zgodnie z zapisami ust. 8-11 rozdziału 19 SIWZ.
8.  Warunki udziału w postępowaniu.
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
a) zdolności technicznej lub zawodowej.
2) Minimalne warunki, dotyczące:
a) Doświadczenia Wykonawcy.
Wykonawca musi wykazać, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedno przedsięwzięcie, polegające na dostawie koparko - ładowarki, o wartości nie mniejszej niż 200 000 PLN brutto.
3) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek opisany w pkt 2 lit. a) powinien być spełniony, przez co najmniej jednego z Wykonawców.
4) Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy, w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
9.  Podstawy wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia.
1)  Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 ustawy.
2) Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie następujących przesłanek określonych w art. 24 ust. 5 ustawy:
a) w stosunku, do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba, że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615);
b) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienia, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
c) który z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z Zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 ustawy, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania.
3) Wykluczenie Wykonawcy nastąpi zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy.
4) Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16– 20 lub ust. 5 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Regulacji, o której mowa powyżej nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się                       o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
5) Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 4.
6) W przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19 ustawy przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. Zamawiający wskazuje w protokole sposób zapewnienia konkurencji.
7) Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 
10. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
1) Wykonawca musi do oferty dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:
a) spełnia warunki udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SIWZ,
b) nie podlega wykluczeniu, zgodnie z treścią załącznika nr 6 do SIWZ.
2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach, w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1.
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
4) Wykonawca (bez wezwania Zamawiającego), w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie, zgodnie z treścią załącznika nr 8 do SIWZ, o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
5) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
6) Zamawiający zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, będzie uchylał się od zawarcia umowy, Zamawiający zbada, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną, spośród pozostałych ofert.
7) Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, zobowiązany jest do złożenia w wyznaczonym terminie (5 dni od otrzymania wezwania) następujących, aktualnych na dzień złożenia, dokumentów, w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy:
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
8) Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, zobowiązany jest do złożenia w wyznaczonym terminie (5 dni od otrzymania wezwania) następujących, aktualnych na dzień złożenia, dokumentów, w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy:
a) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ.
W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9) Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, zobowiązany jest do złożenia w wyznaczonym terminie (5 dni od otrzymania wezwania) następujących, aktualnych na dzień złożenia, dokumentów, w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy:
a) szczegółowego opisu oferowanej koparko - ładowarki wraz z osprzętem, zawierającego parametry techniczne, wykaz wyposażenia dodatkowego oraz zdjęcia lub innych podobnych materiałów, których autentyczność musi zostać poświadczona przez Wykonawcę.
10) Oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące Podwykonawców, składane są w oryginale.
11) Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 7 - 9 mogą być złożone w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
12) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oświadczenie, o którym mowa w pkt 4 musi być złożone przez każdego z Wykonawców.
13) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia dokumenty, o których mowa w pkt 7 muszą być złożone przez każdego z Wykonawców.
14) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia dokumenty, o których mowa w pkt 8 i 9 muszą być złożone łącznie przez wszystkich Wykonawców, poprzez pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
15) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Proponowana forma zobowiązania stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
16) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 7 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
17) Dokument, o którym mowa w pkt 16 lit. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
18) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 16, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt 17 stosuje się odpowiednio.
11.  Informacja na temat wadium.
Wniesienie wadium nie jest wymagane, zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy.
12. Kryteria oceny ofert:
- 60 % - cena brutto za wykonanie zamówienia,
- 30 % - okres gwarancji,
- 10 % - termin wykonania zamówienia.
13. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego lub wysłać na adres tej siedziby: 86-200 Chełmno, ul. Harcerska 1, w terminie do dnia 27.09.2018 r. do godz. 10:00. Oferty muszą być sporządzone w języku polskim.
14. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących, zmian postanowień zawartej umowy:
1) Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem pkt 2-3.
2) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących, istotnych zmian postanowień zawartej umowy:
a) zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, w przypadku wystąpienia następujących okoliczności:
- powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nieodpowiednie warunki atmosferyczne, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, skażenie terenu, które to okoliczności są niezależne od Wykonawcy oraz w trakcie trwania, których lub na skutek, których realizacja przedmiotu umowy z przyczyn obiektywnych nie będzie możliwa;
- opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, a także opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydawania, których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres przewidziany w przepisach prawa, w którym wymienione decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
W przypadku wystąpienia, którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej, termin wykonania przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia realizacji przedmiotu umowy w sposób należyty.
b) zmianę wynagrodzenia, w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT), wzrostu cen wynikających ze zmiany innych niż podatkowe przepisy prawa, jeżeli w wyniku wprowadzenia tych zmian, wykonanie umowy groziłoby Wykonawcy rażącą stratą, a zmiany tej nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
Warunkiem zmiany jest zaistnienie powyższych okoliczności, udokumentowane przez Wykonawcę. Zamawiający upoważniony jest do żądania od Wykonawcy stosownych do okoliczności dokumentów.
c) zmianę dotyczącą realizacji dodatkowych dostaw od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
- zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
- zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
d) zmianę umowy, jeżeli zostały spełnione łącznie następujące warunki:
- konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
- wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
e) zmianę umowy, jeżeli łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, w przypadku zamówień na roboty budowlane.
3) Wprowadzone zmiany, niezależnie od ich wartości nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy.
4) W przypadkach, o których mowa w pkt 2 lit. c i d, Zamawiający nie może wprowadzać kolejnych zmian umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy.
5) W przypadkach, o których mowa w pkt 2 lit. a, b, d, e, zmiany postanowień umownych nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy.
6) Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w pkt 2 i 3 jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego opis propozycji zmiany wraz z uzasadnieniem oraz niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi konieczność jej wprowadzenia.
7) Zmian umowy można dokonać tylko w przypadku uzyskania zgody obu stron.
15. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
16. Ogłoszenie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
17. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
18. Niniejsze ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.09.2018 r.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

metryczka


Odpowiada za treść: Krzysztof Żukowski
Opublikował: Krzysztof Żukowski (19 września 2018, 12:02:19)

Ostatnia zmiana: Krzysztof Żukowski (10 października 2018, 14:26:10)
Zmieniono: Dodano informację o podpisaniu umowy z Wykonawcą.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 307