zamówienie na:

WYKONANIE USŁUG Z ZAKRESU ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG POWIATOWYCH NA TERENIE POWIATU CHEŁMIŃSKIEGO W SEZONIE ZIMOWYM 2012/2013

zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: PZD.3221.7.2012.KŻ
wartość: poniżej 200 000 euro
termin składania ofert: 25 października 2012  10:00
wynik postępowania: Ze względu na dużą ilość informacji, wynik postępowania dostępny jest poniżej, jako plik do pobrania. Umowy z wykonawcami podpisano w dniu 20.11.2012 r.  




pobierz wynik postępowania (148kB) pdf

Nr spr.: PZD.3221.7.2012.KŻ
 
 
Zamawiający – POWIATOWY ZARZĄD DRÓG
ul. Łunawska 9, 86-200 Chełmno, woj. kujawsko - pomorskie
telefon: (056) 686-48-53; telefaks: (056) 686-48-53; e-mail:pzd@powiat-chelmno.pl
adres strony internetowej: www.powiat-chelmno.pl
 
OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY
na:
"WYKONANIE USŁUG Z ZAKRESU ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG POWIATOWYCH NA TERENIE POWIATU CHEŁMIŃSKIEGO W SEZONIE ZIMOWYM 2012/2013”

1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony - zgodny z art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.
2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, zwaną dalej SIWZ można odebrać lub zamówić w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Chełmnie, ul. Łunawska 9, pokój nr 2, tel. (56) 686 48 53.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest dostępna poniżej:

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamóweinia (165kB) word

Załącznik nr 1 do SIWZ - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (27kB) word

Załącznik nr 2 do SIWZ - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (28kB) word

Załącznik nr 3 do SIWZ - Wykaz osób (35kB) word

Załącznik nr 4 do SIWZ - Wykaz narzędzi i urządzeń (33kB) word

Załącznik nr 5 do SIWZ - Kosztorys Ofertowy (52kB) word

Załącznik nr 6 do SIWZ - Formularz Ofertowy (46kB) word

Załącznik nr 7 do SIWZ - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne (401kB) pdf

Załącznik nr 8.1 do SIWZ - Organizacja zud (324kB) excel

Załącznik nr 8.2 do SIWZ - Mapka zadania I (2797kB) pdf

Załącznik nr 8.3 do SIWZ - Mapka zadania II (2817kB) pdf

Załącznik nr 8.4 do SIWZ - Mapka zadania III (3016kB) pdf

Załącznik nr 9 do SIWZ - wzór umowy (71kB) word

Załącznik nr 10 do SIWZ - Wzór zobowiązania (32kB) word

3. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług z zakresu zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie powiatu chełmińskiego w sezonie zimowym 2012/2013.
1)   Całkowita  długość dróg objętych przedmiotem zamówienia wynosi 232,863 km.
2)  Przedmiot zamówienia szczegółowo opisany został w „Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych” (załącznik nr 7 do SIWZ) oraz w opracowaniu „Organizacja zimowego utrzymania dróg” (załącznik nr 8 do SIWZ) na bazie, których należy opracować kosztorys ofertowy.
3)   Nomenklatura według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
-           usługi odśnieżania – kod CPV: 90.62.00.00-9,
-           usługi usuwania oblodzeń – kod CPV: 90.63.00.00-2.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
5. Zamawiający dopuszcza podział przedmiotu zamówienia na następujące części:
1) Zadanie I – usługi z zakresu zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie następujących gmin powiatu chełmińskiego: Papowo Biskupie, Lisewo, Chełmno, Stolno polegające na:
-       odśnieżaniu               – CPV: 90.62.00.00-9,
-       usuwaniu oblodzeń   – CPV: 90.63.00.00-2.
Długość dróg powiatowych objętych zadaniem I wynosi 139,021 km.
Szczegółowy wykaz odcinków dróg, przyjęte standardy zimowego utrzymania oraz parametry i sposób realizacji usług, w tym ilość i rodzaj sprzętu jakim musi dysponować Wykonawca zostały określone w „Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych” (załącznik nr 7 do SIWZ) oraz w opracowaniu „Organizacja zimowego utrzymania dróg” (załącznik nr 8 do SIWZ).
2) Zadanie II – usługi z zakresu zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie następujących gmin powiatu chełmińskiego: Unisław, Kijewo Królewskie, Papowo Biskupie, Stolno, Chełmno polegające na:
-       odśnieżaniu               – CPV: 90.62.00.00-9,
-       usuwaniu oblodzeń   – CPV: 90.63.00.00-2.
Długość dróg powiatowych objętych zadaniem II wynosi 89,238 km.
Szczegółowy wykaz odcinków dróg, przyjęte standardy zimowego utrzymania oraz parametry i sposób realizacji usług, w tym ilość i rodzaj sprzętu jakim musi dysponować Wykonawca zostały określone w „Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych” (załącznik nr 7 do SIWZ) oraz  w opracowaniu „Organizacja zimowego utrzymania dróg” (załącznik nr 8 do SIWZ).
3)  Zadanie III – usługi z zakresu zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie następujących gmin powiatu chełmińskiego: Kijewo Królewskie, Stolno, Chełmno polegające na:
-       odśnieżaniu               – CPV: 90.62.00.00-9,
-       usuwaniu oblodzeń   – CPV: 90.63.00.00-2.
Długość dróg powiatowych objętych zadaniem III wynosi 4,604 km.
Szczegółowy wykaz odcinków dróg, przyjęte standardy zimowego utrzymania oraz parametry i sposób realizacji usług, w tym ilość i rodzaj sprzętu jakim musi dysponować Wykonawca zostały określone w „Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych” (załącznik nr 7 do SIWZ) oraz w opracowaniu „Organizacja zimowego utrzymania dróg” (załącznik nr 8 do SIWZ).
6. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki, stanowiącego nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. 
7.  Termin wykonania przedmiotu zamówienia: od 10.11.2012 r. do 15.04.2013 r.
8.  Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1)  O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a)    posiadania wiedzy i doświadczenia;
b)   dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
c)    sytuacji ekonomicznej i finansowej,
oraz, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
2)  Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a)  ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń przez zastosowanie formuły spełnia / nie spełnia;
b)  Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SIWZ;
c)  Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej następującym sprzętem, spełniającym wymagania Szczegółowych Specyfikacji Technicznych:
·  do realizacji zadania I:
-        piaskarka (rozsypywarka mieszanki piaskowo-solnej) zamontowana na nośniku (samochód ciężarowy), wyposażonym w pług, w ilości 2 szt.
-        ładowarka (załadunek mieszanki piaskowo – solnej), w ilości 1 szt.
·   do realizacji zadania II:
-        piaskarka (rozsypywarka mieszanki piaskowo-solnej) zamontowana na nośniku (samochód ciężarowy), wyposażonym w pług, w ilości 1 szt.
-        ładowarka (załadunek mieszanki piaskowo – solnej), w ilości 1 szt.
·  do realizacji zadania III:
-        piaskarka (rozsypywarka mieszanki piaskowo-solnej) zamontowana na nośniku (samochód ciężarowy), wyposażonym w pług, w ilości 1 szt.
-        nośnik wraz z osprzętem do odśnieżania i posypywania ścieżki rowerowej, w ilości 1szt.
-        ładowarka (załadunek mieszanki piaskowo – solnej), w ilości 1 szt.
d) Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje, osobami w ilości odpowiadającej ilości wymaganego sprzętu, posiadającymi wymagane uprawnienia do prowadzenia lub obsługiwania tego sprzętu;
e) Zamawiający uzna za spełniony warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej niezbędnej do wykonania zamówienia, na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SIWZ;
f)  w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunki opisane w pkt 1 lit. a, b i c niniejszego ustępu mogą być spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców.
 9. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1)  Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ.
2)   W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca obowiązany jest przedłożyć:
a)  aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
c)  aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
d) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
3)  W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy obowiązany jest on przedłożyć:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ;
b)  oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, tj. uprawnienia do prowadzenia lub obsługiwania sprzętu do zimowego utrzymania dróg, zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ;
c)  wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. 
4) Wymagane dokumenty, o których mowa w pkt 2 i 3, mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia dokumenty, o których mowa w  pkt 2 muszą być złożone przez każdego z Wykonawców.
6) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oświadczenie i dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 3 mogą być złożone łącznie przez wszystkich Wykonawców.
7)  W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów, określonych w niniejszym ustępie, zawierających kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełniania warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według kursu średniego NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
8) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 10 do SIWZ.
9) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju,  w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)   nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c)    nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
10)  Dokumenty, o których mowa w pkt 9 lit. a i c powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast dokument, o którym mowa w pkt 9 lit. b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
11)  Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9, zastępuje sie je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapis pkt 10 stosuje się odpowiednio.
12)  Zamawiający określając wymogi dotyczące wymaganych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia i zaświadczenia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jednolity:  Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
 10.  Informacja na temat wadium.
Wniesienie wadium nie jest wymagane, zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy.
 11.  Kryteria oceny ofert:
-       100 % - cena brutto za wykonanie zamówienia.
 
12.  Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego do dnia 25.10.2012 r. do godz. 10:00. 
 13.  Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących, istotnych zmian postanowień zawartej umowy:
1)  zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, w przypadku konieczności realizacji usług z zakresu zimowego utrzymania dróg poza określonym terminem na skutek wystąpienia nieodpowiednich warunków atmosferycznych;
W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej powyżej, termin wykonania przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia realizacji przedmiotu umowy w sposób należyty.
2)  zmianę istotnych osób uczestniczących w realizacji przedmiotu umowy; 
 Warunkiem zmiany jest zaproponowanie przez Wykonawcę osób, w zastępstwie wykazanych w ofercie posiadających, co najmniej równoważne uprawnienia.
3)   zmianę wynagrodzenia, w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT), wzrostu cen wynikających ze zmiany innych niż podatkowe przepisy prawa, jeżeli w wyniku wprowadzenia tych zmian, wykonanie umowy groziłoby Wykonawcy rażącą stratą, a zmiany tej nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
Warunkiem zmiany jest zaistnienie powyższych okoliczności, udokumentowane przez Wykonawcę. Zamawiający upoważniony jest do żądania od Wykonawcy stosownych do okoliczności dokumentów.
Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w pkt 1-3 jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego opis propozycji zmiany wraz z uzasadnieniem oraz niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi konieczność jej wprowadzenia.
Zmian umowy można dokonać tylko w przypadku uzyskania zgody obu stron.
14.  Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
15.  Ogłoszenie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
17. Niniejsze ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w  dniu 17.10.2012r.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

metryczka


Opublikował: Krzysztof Żukowski (17 października 2012, 16:15:48)

Ostatnia zmiana: Krzysztof Żukowski (21 listopada 2012, 07:16:49)
Zmieniono: Dodano informację o podpisaniu umów z wykonawcami.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1019