zamówienie na:

Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Starostwa Powiatowego w Chełmnie oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmińskiego

zamawiający: Powiat Chełmiński
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: OR.V/TD.3431-1/10
wartość: poniżej 193 tys. euro
termin składania ofert: 11 października 2010  10:00
wynik postępowania: W związku z przetargiem na „Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Starostwa Powiatowego w Chełmnie oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmińskiego”, ogłoszonym przez Powiat Chełmiński w dniu 29 czerwca 2010 roku, informujemy: 1. Przed otwarciem ofert podana została kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia: 120694,00 zł. brutto. 2. W wyznaczonym terminie wpłynęło 5 ofert: - oferta nr 1, złożona przez PKP Energetyka S.A. Oddział w Warszawie Obrót Energią Elektryczną, ul. Hoża 63/67, 00-681 Warszawa, cena oferty 118839,52 zł. brutto. - oferta nr 2, złożona przez Enion Energia, sp. z o.o., ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków, cena oferty 115988,81 zł. brutto. - oferta nr 3, złożona przez PGE Obrót S.A., ul. 8-go marca 6, 35-959 Rzeszów, cena oferty 121539,69 zł. brutto. - oferta nr 4, złożona przez Energa-Obrót S.A., ul. Mikołaja Reja 29, 80-870 Gdańsk, cena oferty 118950,06 zł. brutto. - oferta nr 5, złożona przez Vattenfall Sales Poland sp. z o.o., ul. Barlickiego 2, 44-100 Gliwice, cena oferty 121647,63 zł. brutto. 3. Za najkorzystniejszą ofertę Komisja uznała ofertę z najniższą ceną, tzn. ofertę nr 2, złożoną przez Enion Energia, sp. z o.o., ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków. 4. Umowa zostanie podpisana po upływie 5 dni od dnia ogłoszenia wyniku postępowania. 




Chełmno, dnia 06.10.2010 r.

Dotyczy: wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dla postępowania (nr sprawy: OR.V/TD.3431-1/10), którego przedmiotem jest Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Starostwa Powiatowego w Chełmnie oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmińskiego

Informujemy, że do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie i dokonanie następujących zmian w treści SIWZ:

1) Wykonawca uważa iż w przypadku gdy umowa zostanie zawarta pomiędzy Powiatem Chełmińskim a Wykonawcą wówczas stroną umowy będzie tylko Starostwo Powiatowe w Chełmnie co spowoduje, że płatnikiem faktur będzie Starostwo a nie poszczególne jednostki organizacyjne, w związku z tym wnioskuje o dokonanie zmian w załączniku numer 6 (wzór urnowy) w § 6 ust. 1 i zastąpienie dotychczasowych zapisów następującymi:
„Umowa nr…zawarta w dniu …pomiędzy:
Starostwem Powiatowym w Chełmnie z siedzibą: 86-200 Chełmno ul. Harcerska 1, reprezentowanym przez:………
Działającym w imieniu i na rzecz jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmińskiego wymienionych w załączniku nr 1 do umowy sprzedaży energii elektrycznej.”

W celu wyjaśnienia powyższych kwestii, Powiat Chełmiński, informuje, że:
nie przychylamy się do zmiany § 6 ust. 1 w załączniku nr 6 do SIWZ ale dla rozwiania wątpliwości proponujemy zastąpienie dotychczasowych zapisów następującymi:
„Umowa nr…zawarta w dniu…pomiędzy:
Powiatem Chełmińskim z siedzibą: 86-200 Chełmno ul. Harcerska 1, w imieniu którego działa Zarząd Powiatu, w imieniu swoim oraz w imieniu i na rzecz jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmińskiego wymienionych w załączniku nr 1 do umowy sprzedaży energii elektrycznej
reprezentowany przez:
……………………
……………………
przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu - ………………
zwanym w dalszej części umowy „Zamawiającym”.


2) Wykonawca wnioskuje o wykreślenie § 1 ust. 4 lit. i w załączniku nr 6 (wzór umowy) do SIWZ, którego treść brzmi:
„strefa czasowa – godziny doby, w których ceny i stawki opłat dla grupy taryfowej z rozliczeniem wielostrefowym są jednakowe.”

W celu wyjaśnienia powyższych kwestii, Powiat Chełmiński, informuje że:
przychylamy się do proponowanej zmiany, w związku z czym § 1 ust. 4 w załączniku nr 6 do SIWZ przybiera treść:
„4. Jeżeli nic innego nie wynika z postanowień Umowy użyte w niej pojęcia     oznaczają:
a) OSD – Operator Systemu Dystrybucyjnego – przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się świadczeniem usług dystrybucyjnych;
b)Generalna Umowa Dystrybucyjna – umowa zawarta pomiędzy Wykonawcą a OSD określająca ich wzajemne prawa i obowiązki związane ze świadczeniem usługi dystrybucyjnej w celu realizacji niniejszej Umowy;
c) Umowa – niniejsza umowa;
d) Standardowy profil zużycia – zbiór danych o przeciętnym zużyciu energii elektrycznej zużytej przez obiekty Zamawiającego;
e) Umowa o świadczenie usług dystrybucji – umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym a OSD określająca prawa i obowiązki związane ze świadczeniem przez OSD usługi dystrybucji energii elektrycznej;
f) punkt poboru – miejsce dostarczenia energii elektrycznej;
g) okres rozliczeniowy – okres, w którym na podstawie odczytów urządzeń pomiarowych następuje rozliczenie zużytej energii elektrycznej;
h) taryfa – zbiór cen stosowanych przez OSD do rozliczenia za pobraną energię elektryczną;
i) bilansowanie handlowe – zgłaszanie operatorowi systemu dystrybucyjnego przez podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe do realizacji umów sprzedaży energii elektrycznej zawartych przez użytkowników systemu i prowadzenie z nimi rozliczeń różnicy rzeczywistej ilości dostarczonej albo pobranej energii elektrycznej i wielkości określonych w tych umowach dla każdego okresu rozliczeniowego.


3) Wykonawca wnioskuje o dokonanie zmian w załączniku numer 6 (wzór urnowy) do SIWZ w § 5 ust. 2, w którym występuje zapis:
„Ceny wg których rozliczana będzie sprzedaż energii elektrycznej pozostaną niezmienne przez cały czas obowiązywania umowy.”
Uważa ,iż Wykonawca nie ma wpływu na możliwość zmian stawek podatku akcyzowego co leży w gestii Ustawodawcy.

W celu wyjaśnienia powyższych kwestii, Powiat Chełmiński, informuje że:
w związku z tym, że ustawa budżetowa nie przewiduje zmiany akcyzy na energię elektryczną w roku 2011, załącznik nr 6 (wzór umowy) do SIWZ w § 5 ust. 2 pozostaje bez zmian.


4) Wykonawca wnioskuje o dokonanie zmian w załączniku numer 6 (wzór umowy) do SIWZ w § 6 ust. 3 i zastąpienie dotychczasowego zapisu następującym:
„Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.”
Wykonawca uważa, iż zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata.

W celu wyjaśnienia powyższych kwestii, Powiat Chełmiński, informuje że:
przychylamy się do proponowanej zmiany, w związku z czym załącznik nr 6 do SIWZ w § 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.”


5) Wykonawca wnioskuje o dokonanie zmian w załączniku numer 6 (wzór urnowy) do SIWZ w § 7 ust. 1 i zastąpienie dotychczasowych zapisów następującymi:
„Umowa wchodzi w życie w zakresie każdego punktu poboru energii z dniem ……r., lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej z poprzednim sprzedawcą.
Dzień wejścia Umowy w życie jest dniem rozpoczynającym sprzedaż energii elektrycznej przez Wykonawcę, lecz nie wcześniej niż po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i podpisaniem nowych umów dystrybucyjnych”

W celu wyjaśnienia powyższych kwestii, Powiat Chełmiński, informuje że:
dotychczasowa umowa na zakup energii elektrycznej w zakresie wszystkich jednostek organizacyjnych została zawarta na czas określony tj. do dnia 31.12.2010r., zatem nie ma przeciwwskazań by dniem wejścia w życie nowej umowy był 01.01.2011r., stąd załącznik nr 6 do SIWZ w § 7 ust. 1 pozostaje bez zmian.


________________________________________________________________________________________

nr sprawy: OR.V/TD.3431-1/10

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

1) Nazwa i adres:
Powiat Chełmiński
ul. Harcerska 1, 86-200 Chełmno,
tel. (56) 677-24-10, fax. (56) 677-24-21
www: www.powiat-chelmno.pl
e-mail: starostwo@powiat-chelmno.pl

2) Rodzaj zamawiającego:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1) Określenie przedmiotu zamówienia
1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Starostwa Powiatowego w Chełmnie oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmińskiego
1.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Starostwa Powiatowego w Chełmnie oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmińskiego.
Lista obiektów objętych zamówieniem:
1. Powiatowy Urząd Pracy, 86-200 Chełmno, ul. Świętojerska 1;
2. Powiatowy Zarząd Dróg, 86-200 Chełmno, ul. Łunawska 9;
3. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy - Szkoła Specjalna, 86-200 Chełmno, ul. Dworcowa 20/22;
4. Starostwo Powiatowe, 86-200 Chełmno, ul. Harcerska 1;
5. Starostwo Powiatowe, 86-200 Chełmno, ul. Słowackiego 3;
6. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego im. Ignacego Łyskowskiego  - Szkoła, 86-212 Stolno, Grubno;
7. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego im. Ignacego Łyskowskiego  - Warsztaty, 86-212 Stolno, Grubno;
8. Zespół Szkół nr 2 im. Adama Mickiewicza - Sala gimnastyczna, 86-200 Chełmno, ul. Szkolna 14;
9. Zespół Szkół nr 2 im. Adama Mickiewicza – Szkoła, 86-200 Chełmno, ul. Szkolna 14;
10. Zespół Szkół nr 2 im. Adama Mickiewicza – Łącznik, 86-200 Chełmno, ul. Biskupa 21;
11. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 Liceum i Gimnazjum Chełmińskie – szkoła, 86-200 Chełmno, ul. Dominikańska 35.
Zakup będzie się odbywał na podstawie odrębnej umowy sprzedażowej z Wykonawcą. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej z ENERGA-OPERATOR SA
1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Nie.
1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09310000-5 - (Elektryczność)
1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
Nie.
1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
Nie.

2) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania:
12 miesięcy, od dnia 01.01.2011 do dnia 31.12.2011 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

1) Wadium:
Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wnoszenia wadium.

2) Zaliczki:
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

3) Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Na podstawie:
koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki ważnej w okresie obowiązywania umowy pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą,
oświadczenia o posiadaniu generalnej umowy dystrybucyjnej zawartej z  ENERGA-OPERATOR SA, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do  SIWZ.
3.2) Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedno zamówienie w sprzedaży energii elektrycznej dla odbiorcy końcowego o wartości nie mniejszej niż 150000 zł  brutto w skali roku. Powyższe powinno wynikać z załączonego oświadczenia o posiadanym doświadczeniu w sprzedaży energii elektrycznej odbiorcom końcowym, (załącznik nr 4 do SIWZ) oraz powinno być potwierdzone dokumentami, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
3.3) Potencjał techniczny:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Ustawy, (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ),
3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Ustawy, (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ),
3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 22 Ustawy, (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ),

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie prowadzona na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie treści złożonych oświadczeń i dokumentów.

4) Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy:
4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję,
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie;  
4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.

5) Informacja o dokumentach potwierdzających, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom
brak.

6) INNE DOKUMENTY
brak.

7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

1) Tryb udzielenia zamówienia:
1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.

2) Kryteria oceny ofert:
2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena – 100%,
2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
Nie.

3) Zmiana umowy:
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie

4) Informacje administracyjne
4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
bip.powiat-chelmno.pl
SIWZ można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Chełmnie, 86-200 Chełmno, ul. Harcerska 1, pokój nr 7 (sekretariat) lub pobrać poniżej:

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (98kB) word
Załącznik nr 1 do SIWZ (14kB) word
Załącznik nr 2 do SIWZ (34kB) word
Załącznik nr 3 do SIWZ (24kB) word
Załącznik nr 4 do SIWZ (18kB) word
Załącznik nr 5 do SIWZ (26kB) word
Załącznik nr 6 do SIWZ (80kB) word
Załącznik nr 6 do SIWZ - poprawiony (81kB) word

4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
do dnia 11.10.2010 r., do godziny 10:00,
miejsce: Starostwo Powiatowe, 86-200 Chełmno, ul. Harcerska 1, pokój nr 7 (Sekretariat).
4.3) Termin związania ofertą: okres w dniach:
30 dni.
4.4) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie.


Zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 01.10.2010 r. pod numerem 315054-2010.
Wywieszono na tablicy ogłoszeń oraz stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej w dniu zamieszczenia ogłoszenia na stronie BZP.

metryczka


Opublikował: Dariusz Banach (1 października 2010, 13:26:02)

Ostatnia zmiana: Dariusz Banach (15 października 2010, 12:02:43)
Zmieniono: dodano wynik postępowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1412